بازدید 1901

هیگل از احتمال حمله آمریکا به داعش در سوریه خبر داد

کد خبر: ۴۲۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲ 22 August 2014
وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است آمریکا برای مقابله با داعش، مواضع این گروه در سوریه را نیز هدف قرار دهد، گفت: «همه گزینه‌ها در دست بررسی است.» وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: با هدف قرار دادن داعش در سوریه، امکان شکست دادن این گروه وجود دارد.

وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنج‌شنبه با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها در رابطه با تحرکات داعش در عراق و سوریه، پاسخ دادند.

 به گزارش خبرگزاری فارس، «چاک هیگل» وزیر دفاع و «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنج‌شنبه با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.
هیگل در ابتدای این نشست تغییر نخست‌وزیر در عراق را «تحولی مهم» توصیف کرد و گفت آمریکا به حمایت از نخست‌وزیر جدید عراق ادامه می‌دهد. وی همچنین گفت «عراقی متحد، آینده‌ای شکوفاتر خواهد داشت.»

وی افزود: «رئیس‌جمهور (باراک) اوباما در مورد نقش ما در عراق صریح بوده است؛ حفاظت از پرسنل خود در تأسیسات عراق، کمک‌رسانی به عملیات نیروهای عراقی و همچنین همکاری با شرکای بین‌المللی خود در عملیات‌های بشردوستانه.»

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است آمریکا برای مقابله با داعش، مواضع این گروه در سوریه را نیز هدف قرار دهد، گفت: «همه گزینه‌ها در دست بررسی است.»
وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: با هدف قرار دادن داعش در سوریه، امکان شکست دادن این گروه وجود دارد.

پیش از این «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در گفت‌وگو با رادیو «ان‌پی‌آر» احتمال اقدام نظامی در خاک سوریه را رد نکرده و گفته بود آمریکا برای محافظت از شهروندان خود، مقید به مرزهای جغرافیایی نیست.

آقای هیگل در بخش دیگری از نشست خبری روز پنج‌شنبه با بیان اینکه مأموریت آمریکا در عراق هنوز به پایان نرسیده و «ممکن است داعش پس از سازماندهی، دست به حمله بزند»، گفت: «به دنبال راهبردی بلندمدت برای مقابله با داعش هستیم، چراکه داعش تهدیدی بلندمدت است.»
در ادامه مارتین دمپسی نیز با اشاره به نقش آمریکا در انتقال «کمک‌های بشردوستانه» به عراق، گفت دستیابی به ثبات پایدار نیازمند وجود شریکی معتبر در بغداد است که نماینده همه جناح‌های عراقی باشد.

وی همچنین در مورد تلاش‌ها برای شکست تروریست‌های فعال در عراق، گفت: «شکست داعش امکان‌پذیر است. دیدیم که تحرکات آن‌ها مختل شده است.»

دمپسی در مورد طرح‌های گروه‌های تروریستی در منطقه نیز، گفت: «اگر قرار بود داعش به چشم‌انداز مد نظر خود برسد، وضعیت خاورمیانه به طور اساسی تغییر می‌کرد.»

در ادامه هیگل بار دیگر به تهدیدات تروریست‌ها در منطقه پرداخت و گفت: «آن‌ها تهدیدی فوری برای منافع هستند، چه در عراق و چه در هر نقطه دیگری. آن‌ها پیچیده‌تر و ثروتمندتر از هر گروه دیگری هستند که تاکنون دیده‌ایم. آن‌ها فراتر از یک گروه تروریستی هستند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار