بازدید 1854

مرحله دوم «اعتراضات نامحدود» مردم یمن آغاز شد

کد خبر: ۴۲۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳ 22 August 2014
سخنگوی جنبش " انصار الله" از آغاز مرحله دوم اعتراضات مردمی در صنعا پایتخت یمن خبر داد و گفت: هرگز با دولت یمن در خصوص حقوق ملت وارد معامله نمی‌شویم.

به گزارش  تسنیم، ضیف الله الشامی سخنگوی اطلاع رسانی دفتر سیاسی جنبش " انصار الله " در مصاحبه با پایگاه خبری العهد در خصوص مرحله دوم از اعتراض‌های مردمی گفت: تظاهراتی که در مسیر فرودگاه آغاز شده است به مثابه قطع کردن مسیر بر روی مسافرانی که قصد خروج از یمن را دارد تلقی نمی شود، بلکه این عزیزان هر زمان که بخواهند می توانند از یمن خارج یا هر زمان که بخواهند می توانند به خاک یمن وارد شوند.

مسئول بخش رسانه‌ای جنبش " انصار الله " در ادامه سخنانش گفت: حوثی‌ها از خواسته های مردمی عدول نکرده اند و هنوز خواسته های ملت یمن را مطالبه می‌کنند، همین ملت اکنون در کنار برادران حوثی خود به میدان ها و خیابان های کشور بازگشته اند و می خواهند اهداف انقلابشان را محقق سازند، آنها می خواهند دولت را سرنگون کنند و نمی خواهند افزایش بهای سوخت را که از تصمیم های این دولت است، بپذیرند.

ضیف الله الشامی در بخش دیگری از سخنانش به جزئیات دیدار نمایندگان رسمی دولت با رهبران الحوثی در استان صعده اشاره کرد و گفت: این نمایندگان دولت با سید عبدالملک الحوثی دیدار داشتند. وی افزود: این هیئت دولتی برای مذاکره به صعده نیامده بود، بلکه حامل پیامی بود و قصد داشت از این طریق پاسخ ما را به این پیام بداند.

سخنگوی جنبش انصار الله افزود: پیام هیئت دولتی به صعده حامل 3 بخش بسیار مهم و اساسی بود، که این 3 بخش حکایت از استفاده دولت یمن از حق به کارگیری راه های قانونی برای حفاظت از امنیت و صلح اجتماعی و دست آوردهای گفت و گوی ملی و همچنین بر این مساله دیگر تاکید داشته است که منصور هادی رئیس جمهوری یمن دست خود را برای مشارکت حوثی ها در دولت وحدت ملی دراز می کند، به گونه ای که می توانند به مذاکرات مشارکت ملی خود از طریق نهادهای دولتی ادامه دهند، و مساله آخر تاکید هیئت دولتی بر موضوع افزایش بهای سوخت است چرا که بی توجهی به این مساله باعث سرنگونی دولت خواهد شد.

این سخنگوی جنبش " انصار الله " در ادامه به نقل از سید عبدالملک الحوثی گفت: دولت کنونی به درستی نمی تواند درک کند، افزایش بهای سوخت به چه اندازه می تواند فشار بر جامعه یمنی وارد سازد از این رو حوثی‌ها در نادیده نگرفتن خواست ملت یمن بسیار جدی هستند، از این رو باید گفت افزایش بهای سوخت موجب ناگوار تر شدن اوضاع معیشتی ملت می شود و ما با این تصمیم مخالف هستیم، از این رو هرگز با دولت یمن در خصوص حقوق ملت وارد معامله نمی‌شویم.

ضیف الله الشامی در ادامه تاکید کرد: مرحله دوم از تحرکات ملت یمن ضد تصمیم های دولتی آغاز شده است و در صورتی که نظام کنونی یمن به خواست ملت توجه نکند بر میزان تنش در این مرحله افزوده خواهد شد، تا این مرحله خواست ملت را با آرامش و از طریق مسالمت آمیز دنبال کنیم اما اگر تظاهرکنندگان و معترضین از سوی دولت مورد خشونت قرار گیرند، دستان متجاوز دولت را قطع خواهیم کرد، این حرف و آخر ماست و در زمان مناسب اقدام خواهیم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها