بازدید 2251

گنبد آهنین، سپری ناتوان درمقابل موشک های حزب الله لبنان

کد خبر: ۴۲۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹ 22 August 2014
 « شای کوگینتسی» فرمانده سامانه گنبد آهنین ارتش اشغالگر صهیونیستی با تاکید به اینکه سناریوی شمال فلسطین اشغالی ( جنوب لبنان)، سناریویی کاملا متفاوت و بسیار پیچیده است، اعتراف کرد که این سپر برای مقابله با زرادخانه حزب الله با بیش از یکصد هزار موشک ناتوان است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، کوگینتسی با بیان اینکه « برغم اینکه اکنون در نوار غزه سرگرم جنگ هستیم اما بطور مستمر و گسترده جبهه شمالی را رصد و کنترل می کنیم زیرا بخوبی درک می کنیم که چالش های ما در این جبهه با وجود بیش از یکصد هزار موشک در زرادخانه حزب الله لبنان بسیار بسیار بیشتراست».

پیش از فرمانده سامانه گنبد آهنین، « عوزی لاندوا» یک وزیر صهیونیست در گفت وگو با کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرده بود که به کارآمدی گنبد آهنین در مقابل حمله رعدآسای موشکی حزب الله که بیش از 140 هزار موشک در اختیار دارد و قابل مقایسه با موشک های غزه نیست، هیچ اطمینانی ندارد.

روزنامه صهونیستی « هاآرتص» هم دیروز بااشاره به رویارویی احتمالی در آینده با حزب الله لبنان، سئوالات مختلفی را در باره کارآمدی گنبد آهنین ، توانایی آن در تغییر موازنه قدرت ، مقابله با موشک ها ، تامین امنیت شهرک نشینان صهیونیست در مرزهای نوارغزه ، شمال فلسطین اشغالی و تل آویو مطرح کرد.

« عودی عمیحای» نویسنده مقاله هاآرتص که یکی از کارشناسان صهیونیست در حوزه لیزر و رییس انجمن « سپر جبهه داخلی» است، نوشت: موفقیت یک فن آوری مانند گنبد آهنین در این است که آرامش و امنیت برای بیشتر اسراییلی ها به ارمغان آورد.

در جریان جنگ اخیر علیه غزه تاکنون 3356 موشک به سوی شهرک های صهیونیست نشین شلیک شده که 119 موشک در داخل غزه فرود آمده و 3237 وارد سرزمین های اشغالی شده و گنبد آهنین تنها توانسته است ، 587 موشک را ساقط کند که تنها رکورد موفقیت محدود 18درصدی را برجای گذاشته که به هیچ وجه امنیت و آرامش نمی تواند به ارمغان آورد.

این در حالی است که تاکنون 700 گلوله خمپاره به سوی شهرک های صهیونیست نشین شلیک شده که دشمن صهیونیستی هیچ راه حلی برای متوقف کردن آن پیدا نکرده است.

3 میلیون صهیونیست در یک ماه گذشته یعنی 70 درصد شهرک نشینان صهیونیست زیر آتش موشک ها و خمپاره های مقاومت فلسطین بوده اند واز خانه های خود فرار کرده ، صنعت گردشگری و ازجمله رستوران ها و قهوه خانه ها در تل آویو تعطیل و یا شبه تعطیل شده و فرودگاه بن گوریون از دایره فعالیت برای مدتی خارج شده است.

عمیحای اعتراف می کند که نیروی هوایی اسراییل برغم اینکه در غزه با آتش ضدهوایی مواجه نمی شود اما با سختی به برخی سکوهای پرتاب موشک های با برد بلند فلسطینی ها دست یافته و این در حالی است که آزادی عمل آن تا ابد ادامه نخواهد داشت.

وی به مقامات و فرماندهان رژیم صهیونیستی توصیه کرده که همواره باید در وضعیت هشدار و هوشیاری بسر ببرند، بویژه اینکه حزب الله به سلاح های ضد هوایی مجهز است و قطعا جنبش حماس هم در آینده به آن دست خواهد یافت.

این کارشناس صهیونیست با بیان اینکه « ناکارآمدی و عیوب گنبد آهنین در جنگ علیه غزه رونمایی شد»، گفت که این ناکارآمدی در هرگونه نبرد آینده با حزب الله بسیار بیشتر هویدا خواهد شد.

دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی که قدرت حزب الله را تخمین زده اند ، می گویند که حزب الله لبنان اکنون درهر روز می تواند یک هزار موشک به سوی فلسطین اشغالی شلیک کند و در صورت شروع جنگ سامانه های دفاعی در چند روز نابود می شوند و اسراییل به میدان آتش تبدیل خواهد شد.

براساس ارزیابی این دستگاه ها ، « خطرناک تر اینکه در زرادخانه حزب الله لبنان موشک هایی بسیار دقیق مانند فاتح 110 و ام 600 با برد حدود 250 کیلومتر و کلاهک های انفجاری نیم تنی وجود دارد که ضریب خطای آنها کمتر از 30 متر است و می توانند تمام پایگاه های راهبردی اسراییل را تعطیل کنند».

عیوب و ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین ارتش رژیم صهیونیستی تا آنجا است که عمیحای خواستار بررسی برای یافتن سامانه های جدید به منظور مقابله با تهدیدهای موشکی آینده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل