بازدید 6208

ارائه ارزيابي ۷ دستگاه دولتي درباره پارازیت

به رغم نامه‌نگاري‌ها و بررسي‌هاي فراواني که در اين باره انجام شده است، هنوز يک موضع رسمي و قاطع درباره زيان آور بودن يا نبودن اين پارازيت‌ها از سوي مسئولان مربوطه ارائه نشده است.
کد خبر: ۴۲۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۰ 17 August 2014
بيش از چهار سال است که موضوع پارازيت‌هاي ماهواره‌اي و احتمال آسيب‌هاي آن براي سلامتي شهروندان در جامعه دنبال مي‌شود. به رغم نامه‌نگاري‌ها و بررسي‌هاي فراواني که در اين باره انجام شده است، هنوز يک موضع رسمي و قاطع درباره زيان آور بودن يا نبودن اين پارازيت‌ها از سوي مسئولان مربوطه ارائه نشده است.

به گزارش ابتکار، چندي پيش معاون رييس جمهوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: مسئول اصلي پيگيري موضوع پارازيت ها، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي و سازمان انرژي اتمي است و محيط زيست هم به طور جدي پيگير اين موضوع از دستگاه‌هاي مرتبط است.

معصومه ابتکار اظهار کرد: کميته اي براي بررسي موضوع پارازيت‌ها در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تشکيل شده است که دستگاه‌هاي مختلف از جمله سازمان حفاظت محيط زيست عضو اين کميته هستند.

وي افزود: دستگاه‌هاي عضو اين کميته ملاحظات جدي خود در ارتباط با بحث امواجي که اختلال ايجاد مي‌کند را بيان کرده و به بحث و بررسي در مورد آن مي‌پردازند.

وي تاکيد کرد: اين يک مساله مشترک بين وزارت ارتباطات فناوري و اطلاعات، وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشکي، سازمان انرژي اتمي و سازمان حفاظت محيط زيست است.

چندي پيش نيز سيد محمد مجابي معاون توسعه مديريت حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست گفته بود: سازمان حفاظت محيط زيست به وظايف قانوني خود در مورد آلودگي هوا که پارازيت‌ها هم يکي از آنهاست، عمل مي‌کند، از مجلس ششم تاکنون، مجلس شوراي اسلامي در مورد پارازيت‌ها اقداماتي را دنبال مي‌کند و در کميسيون‌هاي مختلف آنرا مطرح کرده است اما هنوز به يک جمع بندي نرسيده اند و زماني که اين جمع بندي حاصل شود قطعا اطلاع رساني خواهد شد.

وي با بيان اينکه سازمان حفاظت محيط زيست به تمام تکاليف قانوني خود در حوزه پارازيت‌ها عمل مي‌کند و پيگر موضوع است گفت: اين سازمان در اين زمينه با مجلس شوراي اسلامي تعامل خوبي دارد و موضوع پارازيت‌ها را مانند ديگر وظايف خود در مجلس پيگيري مي‌کند و هرگاه دراين زمينه مجلس شوراي اسلامي نياز به اظهار نظر داشته باشد سازمان محيط زيست در مجلس حاضر خواهد شد.

پس از تشکيل دولت يازدهم، سازمان حفاظت محيط زيست با همکاري ساير نهادهاي مرتبط اثرات زيست محيطي پارازيت‌ها را در دستور کار پيگيري قرار داده است.

حال محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات که در مراسم بهره برداري از 4 پروژه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي حضور داشت در پاسخ به سوالي درباره اظهارات نمايندگان مجلس درباره مضر بودن پارازيت‌ها، گفت: از يک سال قبل تا به حال محوريت کار تشعشعات با وزارت ارتباطات بوده است و در چندين مورد همکاران فني ما در سازمان تنظيم مقررات به طور سرزده به نقاط مختلف تهران رفته و اندازه‌گيري‌هايي را انجام داده‌اند.

وي ادامه داد: همچنين با مراجع مختلف جلسات متعددي برگزار کرديم و در آخر اين جلسات که حدود دو ماه قبل در وزارت ارتباطات برگزار شد، ميزبان وزراي بهداشت، علوم، دفاع و روساي سازمان محيط زيست و انرژي اتمي بوديم و در آن جلسه 7 دستگاه در کنار يکديگر اقداماتي که در مدت دو ساعت انجام شده را بررسي کرده و جمع‌بندي ديگر نتايج مربوطه را خدمت رييس جمهوري فرستاديم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار