بازدید 3314

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی نماد پهلوانی گرفت

نماد پهلوانی و زورخانه‌ای ایران توسط پیرترین مرشد کشور به مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعطا شد.
کد خبر: ۴۲۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۸ 15 August 2014
نماد پهلوانی و زورخانه‌ای ایران توسط پیرترین مرشد کشور به مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعطا شد.

به گزارش مهر، در مراسم بزرگداشت مراسم روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، نماد پهلوانی و زورخانه‌ای ایران که عصر روز پنجشنبه در کاخ گلستان برگزار شد، توسط پیرترین مرشد کشور به مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعطا شد.

همچنین در این مراسم  سند رسمی ثبت جهانی آیین‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در یونسکو، توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی رونمایی و از یدالله پرمون و مرتضی رضوانفر به عنوان تهیه کنندگان پرونده ثبت جهانی آیین های پهلوانی تجلیل به عمل آمد.

ازمهمترین آداب آیین پهلوانی حفظ ارزش های اعتقادی دینی میان جوانان است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از مهمترین آداب آیین پهلوانی حفظ ارزش های اعتقادی دینی در میان جوانان است.

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر در آیین روز ملی فرهنگ پهلوانی گفت: ایران در سال 2010 موفق شد، آیین های پهلوانی را به عنوان یک اثر ناملموس در یونسکو ثبت جهانی کند و تا به امروز نیز با تلاش همکارانم توانسته ایم 10 اثر دیگر علاوه بر آیین نامه های زورخانه ایی را ثبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه ای ریشه در باورهای اعتقادی و آیینی ما دارد افزود: نقش کلیدی این آیین ها در حفظ صورت های دیگری از هنر از جمله موسیقی زورخانه های نقاشی و خوشنویسی است.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه ثبت این آیین ها برای ما عواقبی دارد، اضافه کرد: باید بتوانیم با تمام توان در حفظ و ترویج این آیین و ارزش دینی و ورزشی تلاش کنیم و بنابراین از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین وزارت ورزش و جوانان می خواهم در این راه به ما کمک کنند.

سلطانی فر تصریح کرد: حفظ ارزش های معنوی و اخلاقی و انتقال آن به نسل های آینده در الویت این سازمان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه ما فدراسیون جهانی در رشته زورخانه ای داریم گفت: کشورهای مختلف عضو این فدراسیون هستند و مسابقات جهانی در این زمینه برگزار می شود، بنابراین امیدواریم بتوانیم با گسترش این ورزش در میان کشورهای دنیا مخصوصا کشورهای اسلامی در ترویج بیشتر این آیین گام برداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری