بازدید 5878

اخراج استاد ازدانشگاه آمریکا به‌علت حمایت از غزه

نوشته‌هاي يك استاد دانشگاه در حمايت از مردم فلسطين و محكوم كردن حملات رژيم صهيونيستي به غزه منجر به لغو قرارداد وي در دانشگاه ايلينويز آمريكا شد.
کد خبر: ۴۲۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۵ 11 August 2014
نوشته‌هاي يك استاد دانشگاه در حمايت از مردم فلسطين و محكوم كردن حملات رژيم صهيونيستي به غزه منجر به لغو قرارداد وي در دانشگاه ايلينويز آمريكا شد.

به گزارش العالم، «استيون سلايطه» در مهر ماه 92 دعوتنامه‌اي براي همكاري در دانشگاه ايلينويز به عنوان استاديار دريافت كرده بود، اما روز دهم مرداد ماه جاري نامه لغو قرارداد خود با اين دانشگاه را دريافت كرد.

سايت شبكه خبري سي ان ان آمريكا، نوشت: «باهر عزمي» مدير مركز حقوق قانون اساسي در آمريكا بر اين باور است كه ديدگاه سلايطه درباره غزه كه در توييتر آن را منتشر كرده است، دليل لغو قرارداد وي است.

روبن نيل كيلر، سخنگوي دانشگاه ايلينويز درباره اخراج اين استاد، ادعا كرد كه سياست‌هاي دانشگاه اجازه نمي‌دهد كارمندان آن درباره مسائل شخصي اظهارنظر كنند. اين در حالي است كه ديدگاه‌هاي سلايطه درباره فلسطين بر كسي پوشيده نيست و وي به انتقادات بي‌وقفه از سياست‌هاي رژيم صهيونيستي در برابر فلسطينيان مشهور است.

سلايطه شش كتاب نيز تاليف كرده كه «روح مرده اسرائيل» و «تفرقه نژادپرستي بر ضد عرب در آمريكا» از جمله آنها است. سلايطه در توييتر نوشته است: «فقط اسرائيل مي‌تواند در طي چند هفته 300 كودك بكشد و خود را به عنوان قرباني معرفي كند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس