بازدید 75110
گزارش میدانی «تابناک» از سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰؛

فیلم: بوی سوختگی فضای شهرک آزادی را فراگرفت

ظاهراً موتور راست هواپیما، تنها چند دقیقه پس از پرواز، اندکی پس از برخاستن از باند فرودگاه مهرآباد دچار مشکل شده و خدمه تلاش کرده‌اند بدون اعلام این مسأله به مسافران، هواپیما را به فرودگاه بازگردانند که موفق به این کار نشدند و حین بازگشت بال هواپیما به جایی برخورد کرده و دچار سانحه شد.
کد خبر: ۴۲۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶ 10 August 2014
هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ که تهران را به مقصد طبس ترک کرد بود، در شرایطی در ساعت ۹:‌۵۳ دقیقه صبح امروز با ۴۸ سرنشین سقوط کرد که ۳۸ تن از سرنشینان این پرواز متشکل از ۳۰ سرنشین و ۸ تن از خدمه پروازی ‌در‌‌ همان لحظات سقوط ‌‌و دقایق نخست جان باختند.

بنا بر گزارش میدانی خبرنگار «تابناک»، همچنین ۷ تن از مصدومان به بیمارستان منتقل شدند که ۳ تن از آن‌ها با آمبولانس هوایی در کمتر از پانزده دقیقه نخست به بیمارستان امام خمینی انتقال یافتند. ابعاد حادثه وسیع و تکان‌دهنده بود و فضای پیرامون محل سقوط آزادی در دقایق نخست با بوی سوختگی و شرایط بسیار متأثرکننده‌ای داشت که به هجوم مردم نیز روبه‌رو شده بود.

بر اساس اظهارات شاهدان عینی، هواپیمای ایران ۱۴۰ که ظاهراً ‌‌موتور آن آتش گرفته بود‌، پس از برخورد به دیوار بتونی شهرک آزادی متلاشی شده و بخشی از دیوار نیز بر اثر شدت این حادثه فروریخته بود. ظاهراً موتور راست هواپیما تنها چند دقیقه پس از پرواز اندکی پس از برخاستن از باند فرودگاه مهرآباد دچار مشکل شده و خدمه تلاش کرده‌اند بدون اعلام این مسأله به مسافران، هواپیما را به فرودگاه بازگردانند که موفق به این کار نشدند و حین بازگشت بال هواپیما به جایی برخورد کرده و دچار سانحه شد.

هواپیما پس از سقوط آتش گرفته و امکان زنده ماندن حادثه دیدگان که در اثر برخورد جان نباخته بودند با توجه به ابعاد حریق و سوختن مسافران در میان لاشه هواپیما به حداقل ممکن کاهش می‌یابد. در‌‌ همان دقایق نخست، بالگرد امداد، شماری از سانحه دیدگان را به بیمارستان رساند و پس از آنکه مشخص شد، دیگر سانحه دیدگان جان باخته‌اند و شمار چشمگیری از سانحه دیدگان نیز با سوختگی بسیار شدیدی، بدرود حیات گفته بودند، عملیات آزادی سازی اجساد از میان لاشه تکه تکه شده هواپیما آغاز شد.


در همین شرایط و در حالی که پس از خاموش کردن آتش، برای سرد کردن قطعات هواپیما، آب ‌روی قطعات اصلی که داخل شهرک بود، گرفته می‌شد، قطعات هواپیما با جرثقیل‌های آمبولانس جابجا می‌شد و اجساد در کاورهای مخصوص پوشش داده می‌شدند.

شدت حادثه به حدی بود که تنها دم هواپیما به واسطه کنده شدن در خارج از شهرک آزادی افتاده ‌و مابقی اجزای هواپیما کامل نابود شده بود. خوشبختانه هواپیما به داخل مناطق مسکونی سقوط نکرد، زیرا در این صورت ابعاد حادثه غیرقابل تصور بود و اتفاقی مشابه سقوط هواپیمای C۱۳۰ رقم می‌خورد.

اسامی زنده‌ها عبارتند از شهربانو شوکت، امین مزرعتی، علی دالوندی، عزت الله دالوندی، محمد قاسم مزرعتی (در بیمارستان پیامبران فوت کرد)، حمید یا تیمور خسروی، مطصفی مزرعتی، زهره شکاری، همچنین زوجی به نام محمد عابد‌زاده و مریم قهرمان نیز هنوز زنده هستند که در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شده‌اند.

ایلخانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفته است: خلبان در آخرین لحظات با برج مراقبت تماس می‌گیرد. البته آخرین تماس خلبان کوتاه بوده است اما هنگامی که هواپیما از زمین بلند می‌شود، خلبان صحبت مختصری با برج داشت و اعلام مشکل کرد. خلبان هواپیما پس از بلند شدن از فرودگاه، قانوناً صحبتی با برج ندارد اما خلبان این پرواز، ظاهراً بلافاصله پس از بلند شدن، در تماسی کوتاه با برج اعلام مشکل کرده است.

«تابناک» ضمن انتشار فیلمی کوتاه از لحظات پس از وقوع این حادثه، به بازماندگان و خانواده‌های مسافران و خدمه هواپیمای ایران ۱۴۰تسلیت می‌گوید.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱۷۷
انتشار یافته: ۷۲
این ناشی از تحریم های آمریکاست که با وجود ثروت کافی در کشور و توان خرید بهترین هواپیماهای دنیا ناچاریم هواپیمای اوکراینی را بازتولید کنیم.

آمریکا مسئول تحریم دارو و صنعت هوایی برای کشتن مردم غیرنظامی، مثل رفیق جون جونیش اسرائیل که همین کشتار رو در غزه انجام میده.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چرا خودمون نباید هواپیما بسازیم ؟
متاسفانه همیشه تقصیر رو گردن دیگرانو میندازیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ینی تو آمریکا هواپیما سقوط نمیکنه دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
ایران 140 ساخت ایرانه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
هواپیما تحریمه خودرو چی؟ که تلفاتش هزاران برابر است!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اینو خودمون ساختیم
از مسئولین خواهش می کنیم دلیل این واقعه را برای مردم شفاف توضیح بدند واز حوادث مشابه در اینده جلوگیری کنند.
روحشان شاد
برای بازماندگانشان از خدای متعال صبر مسئلت دارم
همچنین زوجی به نام محمد عابد زاده و مریم قهرمان نیز هنوز زنده هستند که در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری شده اند.


انشاءاله زنده بمانند
تا کی مردم بایدقربانی هواپیما و خلبانان بی کیفیت روسی و اوکراینی شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هواپیمای بی خود تعمیر نشده ی بازدید نشده ی درب و داغون می دی دست خلبان، خود خلبان هم کشته ی این مشکل ما میشه، طلب کار هم هستی؟
ناشناس
| Ukraine |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چه ربطی به خلبان اوکراینی داشت ؟!
مسئولین محترم امیدوارم متوجه عواقب بی دقتی در مجوز دادن به خطوط هوایی با هواپیمایی هایی از رده خارج باشند...
مدیر پایگاه
بلیط گرون می شه
اما امکانات و کیفیت همونه
فقط ماهان مطمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آنهم قطعات یدکی رو داره از کجا میخره؟ از اروپا و امریکا؟ نه عزیزم، از بازار سیاه خرید میکنه، خدا رحم کرده
از مسئولین خواهش می کنیم دلیل این واقعه را برای مردم شفاف توضیح بدند واز حوادث مشابه در اینده جلوگیری کنند.
سلام . دختر عمه من هم جزو کادر این هواپیما بود و فوت کرده. خواهش میکنم هر کس این کامنتو میخونه یک صلوات به روح اون بفرسته. از همتون خیلی ممنونم.
خداوند قادر عالم به درستی گفته مرگ از رگ گردن هم به ما نزدیکتر است.

انا لله و انا الیه راجعون
ما منزلمان در شهرک آزادی تهرانسر هستش و من از نزدیک سقوط هواپیما و صدای سقوط آن را شنیدم. واقعا ناراحت شدم.
نه عکسها باز می شود و نه فیلمها
توپولف کم بود ایران 140 هم اضافه شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
صدا سیما میگه آنتونوف 140 خودش رو به اون راه
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
موقعی که پز می دیم داریم هواپیما می سازیم ، اسمش ایران 140 هست. موقعی که سقوط می کنه یهو میشه آنتونوف!
خدایا صبر
هواپیمایی ایرانی و پریدن و لحظه ای مرگ و خاموشی و بدرود همه رویاها و همه خوشی ها و سکوت مطلق و هر که آيد به جهان اهل فنا خواهد بود
آن كه پاينده وباقيست خــدا خواهد بود
به بازماندگان عزیزان از دست رفته در این حادثه تسلیت میگم
اما :
1 - اگر هواپیما به محض تیک آف دچار مشکل شده باید تیم فنی که قبل از پرواز هواپیما را چک می کنند و اجازه پرواز صادر می کنند پاسخگو باشند ...
چطور ممکن است موتور سالم به محض تیک آف دچار مشکل بشه ؟!

2 - فرودگاه های قدیمی مثل مهرآباد باید از بافت شهری خارج بشن چون هم ساکنان اطراف آلودگی کننده و خطر ناک هستند هم در چنین حوادثی امکان فرود اضطراری را از خلبان می گیرند !!
شاید اگر فرودگاه در دشت های باز قرار داشت تعداد کشته ها ی این فاجعه بسیار کمتر از این می شد ...

امیدوارم با نوسازی ناوگان هوایی دیگر شاهد چنین حوادث غم انگیزی نباشیم
2 سقوط قبلی این هواپیما هم بخاطر واماندگی موتور و از کارافتادن اون بوده
ظاهرا هواپیما وزن سنگینی داشته که موتورها نتونستن نیروی کافی برای جلو بردن و نیروی برا ایجاد کنن
خلبان هواپیما هم احتمالا پس از از دست دادن موتور با گردش به سمت موتور مرده برای رسیدن مجدد به فرودگاه تلاش کرده و به دلیل گردش در سمت موتور مرده دچار crosswind و نهایتا stall شده و با پایین اومده به دیوار برخورد کرده
چرا هیچ کس در ایران به فکر جان مردم نیست؟
تا کی سوار هواپیماهای فرسوده بشیم
استفاده از بویینگ md که جزو پرحادثه هاست، انتونوف 140 در حقیقت یک هواپیمای توربوپراپ برای فواصل نزدیک بود و اصلا برای کشورمون توجیه اقتصادی نداشت
واقعا به بازماندگان حادثه تسلیت میگم
این هواپیما زمانی که سالمه اسمش "ایران 140" هست، زمانی که سقوط می کنه میشه "آنتونوف 140"
عجب !!!!!!!!!!
خداوند جان باختگان را بیامرزد و به خانواده های آنها صبر عنایت فرمایند ان شاالله
پاسخ ها
محسن
| United Kingdom |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اتفاقا تا ظهر می گفتن، آنتونف 140. از بعد از ظهر همه بخشای خبری می گن ایران 140. بالاخره نباید آب تو دل دولت فخیمه روسیه تکون بخوره...
معلومه خلبان تمام تلاشش را کرده بود تا تلفات روی زمین بیشتر نشود
در انجا ابتدا شهرک فرهنگیان سپس شهرک آزادی قرار دارد
خدا به خونواده هاشون صبر بده....یه انصافم به مسئولین بده، زن و بچه ی خودشونم سوار اینجور هواپیماها میکنن؟ !!!!
مردم تا کی باید جانشان را برای خود کفایی زورکی بدهند. بعد از بنزین خودکفایی و شیر خودکفایی حالا نوبت هواپیمای خود کفایی است که جان مردم را بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
دمت گرم حرفت حقه
خیلی دردناکه.نزدیک چهل نفر در یه لحظه جان خودشونو از دست دادن.چهل انسان،انسان
با عرض تسلیت به خانواده این هموطنان
وقتی مجری پروژه ساخت هواپیمای 140 جناب آقای منطقی(مدیر عامل اسبق ایرانخودرو) باشند از هواپیماهای ساخته شده بیشتر از یک پیکان نمیشه انتظار داشت!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
دمت گرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
نیما عزیز توصیه می کنم یه خورده اطاعات عمومیت رو زیاد کتی. اگه یه سری به ویکی پدیا بزنی و ایران 140 رو سرچ کنی می بینی که قرارداد این هواپیما در دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی نوشته شده و در دوره سازندگی و اصلاحات خط تولیدش در اصفهان راه اندازی شده و تولیدش شروع شده. اقای منطقی در مورد این هواپیما نه سر پیاز بوده نه ته پیاز. لطفاً بگو از کجات در آوردی که مجری پروزه بوده؟ پروژه ای که قبل از اومدن این بنده خدا به سازمان صنایع هوایی به اتمام رسیده بوده و تولیدی شده بوده چطوزی ایشون می تونسته مجریش باشه؟ چهت اضافه کردن اطلاعات عمومیتون باید عرض کنم که مجری به سر انجام رسوندن این پروژه آقای مهندس اسلامی بودند که از اول مداکره با طرق اوکراینی رو شروع کردند و اون زمان مدیرعامل هسا بودند.
انالله و انا الیه راجعون
اسامی ۳۰ نفر از کشته شدگان و مجروحین حادثه بدین شرح است:

۱- عصمت عرب شیبانی

۲- فرزاد آزاده

۳- رضا بدری

۴- نسرین بی‌طرف ثانی

۵- غلامرضا عدالت

۶- غلامحسین قاسمی

۷- قاسم قویان وری

۸- مهدیه هوایی

۹- رحمت‌الله حیدری

۱۰- مژگان جهانگیری

۱۱- محمد کاشانی

۱۲- آوینا کاظمی

۱۳- مجید کاظمی

۱۴- فرزاد خان دوستانی

۱۵- عصمت خسروی

۱۶- خدابخش خسروی

۱۷- بیژن خسروی

۱۸- شیرین خسروی

۱۹- زهرا خسروی

۲۰- علی اصغر منافی

۲۱- سعید محمدی آرا

۲۲- علیرضا مولاپسندی

۲۳- امیرعباس ناهید

۲۴- مژگان استاد

۲۵- سید ماشاء‌‌الله شکیبی

۲۶- فرانک شیروانی مقدم

۲۷- سید محمدطاها طالبی

۲۸- زینب سادات طالبی

۲۹- آرمینا یزدانی

۳۰- مهدی یزدانی

۹ سرنشین دیگر این هواپیما که نام آن‌ها در اسامی کشته‌‌شدگان ذکر نشده است، شامل کرو پروازی و مسئولان امنیت پرواز می‌شود.

بنابر این گزارش اسامی مجروحانی که در بیمارستان پیامبران بستری شده‌اند به شرح زیر است:

شهربانو شوکتی ۲۸ ساله

امیر مزرعتی ۳۰ ساله

علی دالوندی ۳۰ ساله

عزت بابایی ۶۰ ساله

محمد یاری مزرعتی یک ساله

مجروحانی که در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شده‌اند شامل افراد زیر هستند:

تیمور خسروی ۳ ساله

مصطفی مزرعتی ۲۸ ساله

زهره شکاری ۲۵ ساله

مجروحانی که در درمانگاه ساها بستری شده‌اند شامل افراد زیر هستند:

محمد عابدزاده

مریم رهنما
این هم نتیجه اصرار بی دلیل بر ساخت هواپیمای بی کیفیت در ایران
حتما مقصر حادثه مثل همیشه خلبان مرحوم بوده و پرونده مختومه اعلام میشه! واقعا جای حیرته که این هواپیما که یک بار دیگه هم سقوط کرده باز مجوز پرواز بهش میدن و زندگی تعدادی ازهموطنان عزیزمون را میگیره. کی پاسخگوست؟ این مصیبت جانگداز و کشته شدن مسافران اون را به بازماندگانشون از صمیم قلب تسلیت میگم.روحشون شاد.
به خدا لازم نیست اینطور مردم کشور رو پر پر کنیم. خب اگه هواپیما کم داریم لازم نیست از این ارابه های مرگ آشغال اوکراینی استفاده کرد. کمی به جان انسانها اهمین بدیم. تا کی اینقدر بی مسئولیت و بی خیال هستید. باید کسانی که در ورود این هواپیما به کشور و استفاده در ناوگان هوایی دخالت داشتند رو محاکمه کرد. این همه دم از اسلام و حرمت جان انسان می زنیم و به کشورهای اروپایی و آمریکایی اشکال میگیریم که کرامت انسانی رو زیر پا میگذارند اونوقت خودمون اینطور با ملت تعامل می کنیم. خجالت آوره به خدا.
رقابت شدید خودروسازها و هواپیماسازهای داخلی برای کاهش جمعیت. شرکتهای کشتی سازی هم اعلام آمادگی کردند
خداوند به بازماندگانشان صبر عنایت فرماید
برای صبر بازماندگان و شادی روحشان صلواتی ختم بفرمایید
تا ديروز نوبت توپولوف بود از امروز انتونوف فردا يك روسي ديگه ، مردم ما حق زندگي بهتر دارن .... .
خداوند از سر تقصیرات و کوتاهی های ما بگذرد و ما را بیامرزاند
با این همه بی نظمی سقوط هواپیما امری سهل است؛ وقتی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور می‌گوید خلبان اوکراینی بوده اما به فاصله چند ساعت بعد معاون وزیر راه اعلام می‌کنه خلبان و همه خدمه ایرانی بوده‌اند تو خود از این مجمل حدیث مفصل بخوان...
تا کی ؟!!!!
با عرض تسلیت به تمام خانواده های جان باختگان...
به برادران و مسیولان تبریک گفته و خواهشمند است هر چه سریعتر موافقتنامه ایران وروسیه در خصوص نفت وکالا را به خصوص با هواپیماهای انتونف مبادله کنند تا مردم...
مدیر پایگاه
مریم رهنما نه مریم قهرمان
واقعا تاسف بار است.به همه بازماندگان تسلیت میگم....
یه مدت آتش سوزی پژو 405 و پراید داشتیم الان هم ایران 140 ، این آمار را از ویکی پدیا برداشتم
۱. ۲۳ دسامبر ۲۰۰۲، سرنگونی هواپیمای آنتونوف-۱۴۰ در نزدیکی اردستان باعث مرگ شماری از کارشناسان هوافضای اوکراینی و روسی که برای گشایش خط تولید نمونه مشابه به ایران می‌آمدند شد.

۲. ۲۴ دسامبر ۲۰۰۵، یک هواپیمای آنتونوف-۱۴۰ خطوط هواپیمایی جمهوری آذربایجان با ۲۳ مسافر در سواحل دریای خزر سرنگون شد و تمامی مسافران آن کشته شدند.

۳. ۱۵ فوریه ۲۰۰۹، هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ در حوالی فرودگاه شاهین شهر اصفهان سقوط کرد و تمامی پنج سرنشین هواپیما جان باختند. سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ هنگامی رخ داد که خلبانان یکی از شرکت‌های هواپیمایی شامل یک استاد خلبان و ۴ خلبان در حال آموزش، در حال گذراندن آموزش‌های تایپ (نوع) این هواپیمای دوموتوره جهت ورود به ناوگان این شرکت بوده‌اند.[۲]

۴. ۱۰ آگوست ۲۰۱۴، یک هواپیمای آنتونوف-۱۴۰ که از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس در حال حرکت بود، در شمال فرودگاه مهرآباد سقوط کرد و ۴۰ نفر از مسافران کشته شدند. هم چنین به چند نفر از کارکنان شیشه سازی و مردم منطقه آسیب جدی وارد شد. این هواپیما هنگام بلند شدن دچار سانحه شده و پس از اندکی پرواز، بال هواپیما در منطقه بلوار شیشه مینا(شهرک آزادی) از بدنه جدا شده و سقوط کرده است.
تحریمها اثری ندارد!این هم از ات و اشغالهای ایرونی
هواپیما به دیوار شهرک آزادی برخورد نکرده. شهرک آزادی اصلا دیوار نداره! هواپیما به دیوار غربی پادگان نظامی که در خیابان مجاور شهرک فرهنگیان غرب تهران و مقابل کارخانه شیشه سازی مینا قرار دارد برخورد کرده.
باابراز تاسف ازوقوع این حادثه دلخراش.
این نوع هواپیما هم شاهکار مدیریت ماست.خرید طراحی بیش از 40سال پیش آنهم از کشور پیشرفته ای مثل اکراین ! و تولید مشترک این هواپیما که دو ملخ نیز دارد!
دوست خلبانی می گفت در صورت بروز مشکل در یکی از موتورها موتوردوم قادر به نگه داشتن هواپیما در بالای کوهای ایران نیست اگرچه سوانح متعدد حکایت از مشکلات عمیق تر این نوع هواپیماها دارد.
خدا رحمتشون کنه و به بازمانده هاشون صبر عطا کنه انشاءالله. ای کاش مسئولین محترم شرکتهای هواپیمایی یک سری هواپیمای نو وارد ناوگان هوایی ایران کنند که دیگه این اتفاقها نیوفته
روحشان شاد
قرار بود کل هواپیما های ساخت بلوک شرق مثل توپولف کلا از رده خارج شوند این قول در مورد توپولف ها انجام شد ولی مثل اینکه حالا نوبت هواپیماهای آنتونف شده تا مسافران را کشتار کند. گناه مردم چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا رحمتشون کنه
علت این حادثه سوختن موتور چهارم و کمبود سوخت رسانی ذکر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
ببخشین این هواپیما دوتا موتور داره نه چهارتا
چه كسي مسول وپاسخگوي جان كساني است كه ازدست رفته اند.چرامسوولين زيربط استعفانميدهندوبامردم اعلام همدردي نميكننند.چراهرروزبايدشاهداين حوادث دركشورباشيم وكسي هم مسووليت ان رابه عهده نگيرد.مردم خواهان استعفاي وزيرراه هستند.جان مردم كمترين ارزشي براي مسوولين نداردمتاسفانه
مردم ازاين وقوع اين اتفاقات ناراحت هستند.به نظرم مردم بايدازسوارشدن به اين هواپيماهاامتناع كنندواين هواپيماروتحريم كنند
یک روز اتوبوس آتیش میگیره،یک روز هواپیما،یک روز قطار ،واسه هیچکسم مهم نیست ،پس به چی اعتماد کنیم
در اسامی کشته شدگان 5 نفر "خسروی" هستند! اگه با هم فامیل باشند واقعا وحشتناکه! خانواده شان چطور از دست دادن 5 نفرو تحمل کنند؟!!

خدا صبر بده
اگه فرودگاه تو شهر نبود، خلبان می تونست یه جایی حتا بیابان هواپیما رو فرود بیاره، ولی چون منطقه شهری بوده مجبور شده دور بزنه و همین شتاب هواپیما رو گرفته و هواپیما درجا سقوط کرده.
ببخشید من فکر کردم از اون هواپیما های مونتاژیه منظورم همون انتونوف اوکراینه
اون آقای محترمی که می گفت تحریم ها کاغذ پاره ست. اونقد تحریم کنید تا تحریم دونتون در بیاد ، کجاست؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تحریمها اثری ندارد! کاغذ پاره هستش
هواپیما تو محوطه مرکز طراحی موتور های توربینی که یه منطقه نظامی هست سقوط کرده و با دیوار بتونیش برخورد کرده نه دیوار شهرک فرهنگیان.
بعد از فروپاشی بلوک شرق خود روسیه در خطئط اصلی از ارباس وبویینگ استفاده می کند ما که در ساخت خودرو جاده رو شاهکاری مثل پراید را با کیفیت روز به روز نازل تر تولید می کنیم با این سیاق ودید در تولید ومدیریت نباید در ساخت هواپیمای آسمان رو ورود ودخالت کنیم که واقعا ظلم به بنی بشر است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست