صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل
تابناک ورزشی موبایل خبر

آسپرین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

کد خبر: ۴۲۳۴۴۱
| |
2715 بازدید

محققان در آخرین تحقیقات خود دریافتند که مصرف آسپرین از سرطان جلوگیری می‌کند.

به گزارش فارس، بر اساس آخرین تحقیقات، مصرف روزانه آسپرین به طور قابل توجهی در کاهش خطرات ناشی از مرگ و میر ناشی از بیماریهای روده،‌ معده و سرطان مری حائز اهمیت است.

تحقیقات نشان داد که مصرف آسپرین به مدت 10 سال می‌تواند موارد سرطان روده را در حدود 35 درصد بهبود بخشد و این بیماری را تا 40 درصد کاش دهد.

با توجه به نتایج تحقیقات،‌ میزان سرطان مری و معده تا 30 درصد کاهش یافته و میزان مرگ و میر ناشی از این سرطان از 35 به 50 درصد کاهش یافته است.

پروفسور «جک کوزیک»، ‌رئیس مرکز پیشگیری از سرطان در دانشگاه کوئین مری لندن گفت:‌ این تحقیقات به ما نشان داد که اگر هر شخصی از بین گروه سنی 50 تا 65 سال خوردن آسپرین روزانه را به مدت 10 سال آغاز کند تعداد سرطان، سکته مغزی و حملات قلبی به طور کلی به میزان 9 درصد در مردان و حدود 7 درصد در زنان کاهش می‌یابد.

مفید صفحه خبر نسخه موبایل
تابناک ورزشی موبایل خبر
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# جام جهانی ۲۰۲۶ # آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
امضای یادداشت تفاهم ایران با آمریکا را در این مقطع...
آخرین اخبار