بازدید 5441

رنج بي پايان شاليکاران با واردات برنج پاکستاني

تجار و صادرکنندگان پاکستاني که به خوبي از وضعيت تحريمهاي بانکي عليه ايران مطلع هستند، قصد دارند دولت اسلام آباد را متقاعد کنند تا با استفاه از پول رايج کشورشان، راهي براي فرار از تحريمهاي بانکي باز کند
کد خبر: ۴۲۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵ 07 August 2014
شاليکاران ايراني پس از ماه ها رنج و مشقت، آماده مي‌شوند، دسترنج خود را درو و از فروش آن در بازار براي يک سال ديگر توشه ذخيره کنند، اما گويا رنج آنان را پاياني نيست و صادرکنندگان برنج پاکستان در کمين آنانند.

به گزارش ابتکار، برخي رسانه هاي پاکستان در گزارشي از تمايل صادرکنندگان برنج پاکستاني براي پهن کردن سفره خود پاي واردکنندگان ايراني خبر داده و نوشتند: صادرکنندگان برنج پاکستاني از دولت اسلام آباد خواسته اند با تسهيل شرايط صادرات برنج به ايران، امکاني را فراهم کند تا بتوانند برنج بيشتري به ايران صادر کنند.

اين تمايل و درخواست صادرکنندگان پاکستاني از دولت از آن جهت اهميت دارد که ايران همزمان با آغاز فصل برداشت برنج، تعرفه هاي گمرکي واردات اين محصول را با هدف حمايت از توليدکنندگان از 22 درصد به 40 افزايش داده است.صادر کنندگان پاکستاني که حتي با وجود افزايش تعرفه هاي گمرگي ايران، باز هم به بازار مصرف ايران چشم طمع دوخته اند، بطور مشخص، پيشنهاد دريافت «روپيه پاکستان» از ايران در قبال صادرات برنج را به دولت اسلام آباد داده اند. طرحي که در سالهاي اخير صادرکنندگان هندي توانسته اند سود زيادي از محل صادرات برنج به ايران در قبال دريافت روپيه هند از ايران کسب کنند.

تجار و صادرکنندگان پاکستاني که به خوبي از وضعيت تحريمهاي بانکي عليه ايران مطلع هستند، قصد دارند دولت اسلام آباد را متقاعد کنند تا با استفاه از پول رايج کشورشان، راهي براي فرار از تحريمهاي بانکي باز کند تا سفره هاي ايراني را بيش از پيش با برنج کم کيفيت پاکستاني آشنا کنند تا هم سودي به جيب بزنند و هم کشاورزان خود را به توليد بيشتر وادارند.در سالهاي اخير برنج وارداتي هندي و پاکستاني که کيفيت آن قابل مقايسه با برنج مرغوب و خوش عطر و طعم ايراني نيست، با بسته بندهاي بسيار متنوع و رنگارنگ و با عناوين تجاري گوناگون بازارهاي سراسر ايران را فرا گرفته و به رغم کيفيت پايين، صرفا به دليل قيمت نسبتا مناسب آن، خريداران زيادي در ايران پيدا کرده است.

خرم دستگير خان، وزير تجارت و بازرگاني پاکستان ارديبهشت گذشته و پيش از سفر «محمد نواز شريف» به تهران اعلام کرده بود که اسلام آباد در تلاش براي افزايش تعاملات تجاري و صادرات کالا از جمله برنج به جمهوري اسلامي ايران است.برنج پاکستان به کشورهاي مختلف سراسر جهان از جمله آمريکا، کشورهاي خاورميانه، کشورهاي اروپايي و چين صادر مي‌شود.

بنا به گزارش اتحاديه صادرکنندگان برنج پاکستان، در چهار سال گذشته ارزش صادرات برنج پاکستان به کشورهاي مختلف جهان بالغ بر دو ميليارد دلار برآورد شده است.پاکستان هر سال بيش از شش ميليون و 500 هزار کيلوگرم برنج توليد مي‌کند که چهار ميليون و 500 هزار کيلوگرم آن صادر مي‌شود. اين ميزان صادرات حدود 70 درصد کل برنج توليدي پاکستان است. پاکستان چهارمين کشور بزرگ صادر کننده برنج در جهان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۸
آخه مگه برنج داخلي كفاف 75 مليون جمعيت را ميكنه
برنج ایرانی بوی عطرش ادم را سرمست میکند. برنجهای هندی بوی نا میدهند و مشام آدم را اذیت میکنند. نمیدانم چه آپشنی باعث میشود که مردم برنج هندی مصر ف کنند در صورتیکه قیمت برنج هندی نهایتش هزار تا دو هزار تومان بابت هر کیلو نسبت به برنج ایرانی ارزانتر ارائه میشه.
برنج هندی که اصلا قابل خوردن نیست. من جلوی جوجه مرغ برنج خام هندی میریختم نمیخوردن!
خوب موقعی که برنج ایرانی کیلویی8800 تومن!!! باشه,معلومه که برنج پاکستانی و هندی بازار ایران رو میگیره.
من یک شالیکار خوزستانی هستم محصول پارسالم هنوز فروش نرفت کشت دومم پیاز بود کیلویی 300 تومان فروش رفت الان بخاطر بیکاری دوباره برنج کاشتم که بیکار نباشم ما با واردات بی برنامه عملا داریم برای کشورهای دیگه اشتغا ل زایی میکنیم
پس رنج بی حساب ما مردم معمولی چی میشه؟ شالی کاران هرچقدر دوست دارند مداوم قیمت برنج رو به فلک رسوندن، خب از کجا بیاریم؟ پارسال اینموقع برنج شمال چند بود؟ الان خبر دارین چنده؟
از مسولین خالصانه در خواست می کنم برنج وارد نکنند .(آینده کشور و مردم را در نظر داشته باشند ) به مردم هم گفته شود به اندازه برنجی که داریم مصرف کنند . من کشاورز نیستم این هفته شالیزارهای استان فارس را دیدم بسیار خوشحال شدم که این همه برنج خوب داریم. برنج شمال هم که داریم.
این جوری که نمی شه!
واردات کل اجناس از کل دنیا رو ممنوع کنیم که می خوایم تولید کنیم. به جای ناله بهتره راه رقابت رو یاد بگیریم. اینجوری فقط ضعیف می مونیم.
ایران با این پهنۀ گستردۀ شالیزاری (البته در گذشته !!!!) و سابقۀ کاشت ، داشت و برداشت (البته در گذشته !!!!) و مصرف بسیار بالای خود (البته در گذشته ولیکن در حال و حتما در آینده !!!!) ، به حق یکی از قطب ها ، صاحبنظران و استادان استاندارد-آفرینی در تولید و تسخیر صادرات و بازار برنج جهانی به حساب میومد ، که البته دیگه نمیاد !!! ؛
ولی درعوض هر تولید کنندۀ برنج کرۀ ارض ، از اوروگوئه ای و برزیلی و تایلندی گرفته تا هندی و...... و اینک پاکستانی ها ، از اینکه بتونن دل واردکنندگان ایرانی رو به دست بیارن و سفرۀ 75 میلیون ایرانی رو (هر چند که نفت به سرش نیومد!!!!) به تصرف دیس های پلوی خودشون در بیارن ، قلبشون آنچنان شروع به تپش میکنه که حتی ایست قلبی !!!! هم دور از انتظار نیست و مورد پیش-بینی می باشد ؛
با سلام وخسته نباشیدخدمت همه کشاورزان ایران اسلامی خصوصا شالیکاران محترم؛
به اطلاع همه عزیزان برسانم که دسترنج شالیکاران ایران (شمال ، کلات خراسان رضوی) جزء مرغوب ترین برنج های دنیا می باشد که با توجه به دلایل ذیل مردم تمایل زیادی به خرید این محصول دارند اما نمی توانند:
1- قیمت بالای محصول در فروشگاه به عنوان مثال از شالیکار کیلویی 4000تومان خریداری شده در فروشگاه 8000 حداقل فروش می شود.
2- بحث تقلب یا لوله گذاری در کیسه های برنج ایرانی که توسط افراد ناباب انجام شده و حتی برنج های معروف ایران را نیز هدف قرارداده اند.
3- دریافت برنج در ازای نفت و یا کالای دیگر از کشورهای همسایه در سالیان گذشته.
4- مقرون به صرفه بودن برنج های خارجی (هندی ، پاکستانی) برای آشپزان، اشپزخانه ها و رستوران ها
5- تحمیل برنج های وارداتی به فروشگاههای مصرف کارکنان دولت و کارگران و سبدکالا.
حال با این توصیفات شما می توانید برنج ایرانی مصرف نمایید. بنده و خانواده ام برنج ایرانی حتی لاشه و سرلاشه را به برنج پاکستانی و هندی ترجیح می دهیم چون اگر ظاهر ندارد باطن که دارد.برنج های خارجی همه به ضرب کود های شیمیایی آماده شده و حتی به قول برخیها دارای آلودگی(سم) نیز هستند.
اگر دولت برنج را از شالیکاران به نرخ تمام شده ،طوری که کشاورز متضرر نشود خریداری نماید و آن را بااندک تغییر قیمتی به فروشگاههای مصرف یا سبد کالا تحویل دهد دیگر هیچ کس هوس خوردن برن خارجی نمی کند. البته ناگفته نماند که شالیکاران عزیز ماهم بایدبه دنبال روش های نوینی باشند که بتوانند محصول بیشتر و با کیفت تر برداشت نمایند.
زنـــده بــــاد بـــرنـــج ایرانی
برنج ایران کیفیت خاص خودش و بازار خاص خودش را هم دارد و نباید تحت تاثیر برنج پاکستانی قرار گیرد. البته بعضی ها توانایی خرید برنج ایرانی را ندارند که باید برنج ارزان برایشان وارد کرد.
بستن مرزها کار زشتری است بهتر است فضای آزاد رقابتی بر قرار باشد کشاورزان پاکستانی هم از همین گوشت و پوستند اگر آنها می توانند اینها هم باید بتوانند
اگر برنج پاكستاني نبود پدر مردم را واسطه ها در آوردند در اصفهان برنج ايراني كمتر 5500 تومان پيدا نمي شود
بجاي وارد كردن خودرو برنج وارد ميكنيد. كشاورز بيچاره چه كنه. همه جاي دنيا بيشترين يارانه ها براي كشاورزيه و متاسفانه در كشور ما اينطور.
بعد بگین چرا شالیزار ها ویلا میشه!!!!
آخه ما کشاورزها هم حق زندگی داریم اگر زمین نفروشیم از کجا بخوریم؟؟؟؟؟
درست است که کشاورزان زحمت میکشند به عنوان مثال دایی بنده در گیلان در حدود دو هکتار بیجار دارد وجهت هزینه کرگر ونشا ودرو هزینه بالایی میپردازد اما برنج را ارزان نمیدهد وبیشتر از عرف بازار هم میفروشد وقتی تسهیلات نباشد وبرنج ایرانی کیلویی 8 و9 هزارتومان باشد مردم به سمت برنج هندی وپاکستانی میروند برنج درجه یک ایرانی هم به قیمت خوبی توسطدلالان به کشورهای عربی صادر میشود ومردم ایران باید برنج هندی وپاکستانی بخورند البته برنجهای هندی جایزه صدها میلیونی هم دارد
خوب ارزونتر بفروشن که مردم به جای برنج آلوده پاکستانی برنجای اونا رو بخرن.
برنج وارد نکنند، مردم مینالند، برنج وارد کنند، شالیکارن مینالند، خوب پس این دولت چه بکنه. فقط این نیستا، بارون نیاد خشکسالی می‌شه، و اگه بارون بیاد سیل راه میفته.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی