بازدید 3429

کدخدایی: بدون محدودیت از غزه حمایت می‌کنیم

سخنگوی سابق شورای نگبهان با بیان اینکه حکایت امروز غزه حکایت سنگ‌ها بسته و سگ‌ها رها شده است، گفت: ایران هیچ محدودیتی نه از لحاظ قوانین داخلی و نه از لحاظ قوانین بین‌المللی برای حمایت از غزه ندارد.
کد خبر: ۴۲۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸ 05 August 2014
سخنگوی سابق شورای نگبهان با بیان اینکه حکایت امروز غزه حکایت سنگ‌ها بسته و سگ‌ها رها شده است، گفت: ایران هیچ محدودیتی نه از لحاظ قوانین داخلی و نه از لحاظ قوانین بین‌المللی برای حمایت از غزه ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری بررسی حقوقی نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در غزه گفت:‌ در بحث جنایات در حال وقوع غزه لازم است اشاره‌ای داشته باشیم به اقدامات خلاف واقع و جرایم بین‌المللی رژیم اشغالگر قدس و این توصیف یک توصیف حقوقی است. اشغالگری یک جرم بین‌المللی است و با حقوق بین‌المللی مغایر است و سران اسرائیل از آغاز این تخلف را انجام داده‌اند.

وی افزود: نکته دوم بحث اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی این است که آنها بیش از 60 سال سرزمینی را غصب و مردم آن را خارج کرده‌اند و خودشان جای آنها نشسته‌اند.

سخنگوی سابق شورای نگهبان اظهار داشت:  تقسیمی که در سال 1946 شده تقسیم بین مسلمان و غیر مسلمان است و از سال 1948 تاکنون مناطق در اختیار مسلمانان بسیار کم شده است.

وی بیان کرد: آنچه امروز در سرزمین فلسطین به وقوع می‌پیوند نقض حقوق بشر است که با سکوت مراجع بین‌المللی همراه است.

کدخدایی با اشاره به مجموع جنایات رژیم صهیونیستی گفت: جنایات جنگی، نقض حقوق بشر، نقض حق حیات، نقض تعیین سرنوشت، نسل‌کشی و تبعیض نژادی، حملات کورکورانه علیه زنان، کودکان و مردم نظامی، استفاده از سلاح‌های ممنوعه و نقض حقوق بشردوستانه مجموعه‌ای از جرایم رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی اضافه کرد: اینها عناوین مجرمانه‌ای است که اگر دادگاهی صالح برای آن تشکیل شود می‌توان آن را با اصول بین‌المللی تطبیق داد و مجرم بودن اسرائیل را اثبات کرد.

این استاد دانشگاه درباره کمک و حمایت جمهوری اسلامی ایران از مظلومان غزه گفت: در قانون اساسی ایران در چند اصل به حمایت از مظلومان و مستضعفین اشاره شده و حمایت از مردم غزه مطابق با قانون اساسی ما است. ایران برای کمک به فلسطین هیچ محدودیتی چه از جهت حقوق داخلی و چه از جهت حقوق بین‌المللی ندارد.

وی حال و روز امروز غزه را با عبارت سنگ‌ها بسته و سگ‌ها رها شده است بیان کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی