بازدید 5279

احتمال وقوع فاجعه انسانی در شرق اوکراین

شهردار شهر لوهانسک اوکراین روز شنبه اعلام کرد: این شهر که مقر شبه نظامیان جدایی طلب بوده در آستانه مواجهه با فاجعه انسانی قرار داشته است.
کد خبر: ۴۲۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹ 02 August 2014
 شهردار شهر لوهانسک اوکراین روز شنبه اعلام کرد: این شهر که مقر شبه نظامیان جدایی طلب بوده در آستانه مواجهه با فاجعه انسانی قرار داشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهر لوهانسک به این دلیل با خطر فاجعه انسانی روبه رو بوده که این شهر به دنبال محاصره شدن توسط نیروهای دولتی اوکراین با قطع آب، برق و مواد غذایی مواجه شده است.

این شهر که میزبان 42 هزار نفر است، دومین شهر بزرگی است که پس از دونتسک در اختیار شبه نظامیان جدایی طلب قرار دارد. مناطق مختلف این شهر روزانه صحنه گلوله باران های سنگینی بوده است که براساس گزارش ها غیرنظامیان نیز در آن کشته می شوند.

بر اساس این گزارش، ارتش اوکراین قصد دارد تا این محاصره را تنگ تر کند تا به طور کامل کنترل لوهانسک را از شبه نظامیان بدست بگیرد.

ˈسرگئی کراوچنکوˈ شهردار لوهانسک گفت: آنچه امروز در این شهر در حال رخ دادن است یک جنگ واقعی بوده که جان بیش از 100 شهروند عادی را گرفته است. پس از چند ماه محاصره و اوضاع نامساعد این شهر در آستانه مواجهه با فاجعه انسانی قرار دارد.

شبه نظامیان جدایی طلب شهر لوهانسک را در ماه آوریل و پس از آغاز درگیری های خشونت آمیز به دست گرفتند. این شهر که نزدیک به مرز روسیه بوده است در حال حاضر با قطع آب، برق، اینترنت و خطوط تلفن مواجه بوده است. کمبود سوخت و مواد غذایی نیز در این شهر نیز گزارش شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی