بازدید 12708

کشف بزرگ‌ترين منبع مالي عبدالمالک ريگي در ايران!

ريگي که به دليل فشار مقامات وزارت کشور جمهوري اسلامي به پليس و ارگان‌هاي امنيتي پاکستان، پايگاه خود را در اين کشور از دست داده و در ليست مجرمان تحت تعقيب قرار گرفته است، از مدتها پيش، مورد حمايت مالي اين منابع در داخل خاک ايران بوده است.
کد خبر: ۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۵ 15 October 2007

پس از مدتها تحقيق و بررسي، سرانجام يکي از منابع مهم پشتيباني از عبدالمالک ريگي، تروريست مشهور سيستان و بلوچستان، کشف و شناسايي شد.


به گزارش خبرنگار «تابناک»، ريگي که به دليل فشار مقامات وزارت کشور جمهوري اسلامي به پليس و ارگان‌هاي امنيتي پاکستان، پايگاه خود را در اين کشور از دست داده و در ليست مجرمان تحت تعقيب قرار گرفته است، از مدتها پيش، مورد حمايت مالي اين منابع در داخل خاک ايران بوده است.


گفته مي شود، در حال حاضر مهم‌ترين منبع مالي ريگي در ايران، برخي صاحبان جايگاه‌هاي عرضه سوخت هستند که مبالغ هنگفتي براي وي ارسال مي‌کنند.


اين جايگاه‌داران با قاچاق گازوئيل و تباني با برخي مسئولان محلي، سهميه گازوئيل را به نام افراد جعلي و موهوم دريافت مي‌کنند و شبانه اين محصول به وسيله ماشين‌هاي تويوتاي مخصوص که بشکه‌هاي بيست و سي ليتري در آنها تعبيه شده است، از مرز خارج کرده و در شهرهاي افغانستان و پاکستان که اقدام به کشت خشخاش مي‌شود، به فروش مي‌رسانند و گروهک تروريستي ريگي نيز در برابر اين خوش‌خدمتي جايگاه‌داران، اقدام به حفاظت فيزيکي از محموله‌هاي قاچاق آنها کرده، سوخت‌هاي قاچاق را سالم به مقصد مي‌رساند.


گفتني است، با وجود قيمت تقريبا برابر بنزين و گازوئيل در سطح جهان، در ايران قيمت گازوئيل حدود يك‌پنجم است كه اين امر، در كنار سهميه‌بندي بنزين و عرضه با كارت هوشمند سوخت توجيه اقتصادي قاچاق گازوئيل را نسبت به بنزين افزايش مي‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری