بازدید 5404

تماس خریداران سنتی با شرکت ملی نفت ایران

ما امکان افزیش تولید به چهار میلیون بشکه در روز را داریم و بنابراین میزان صادرات نیز براساس نیاز بازار افزایش می یابد
کد خبر: ۴۱۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷ 26 July 2014
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه با همه مشتریان قدیمی و سنتی نفت ایران در تماس هستیم، گفت: تهران آمادگی دارد تا در صورت رفع تحریم ها و براساس نیاز بازار صادرات نفت خام را در مدت زمان کوتاهی افزایش دهد.

سیدمحسن قمصری در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص میزان آمادگی شرکت ملی نفت برای افزایش صادرات در صورت رفع تحریم ها، اظهار داشت: همان طور که وزیر نفت اعلام کرد ما امکان افزیش تولید به چهار میلیون بشکه در روز را داریم و بنابراین میزان صادرات نیز براساس نیاز بازار افزایش می یابد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران افزود: در صورت رفع تحریم ها، خریداران سنتی نفت ایران امکان خرید را دارا هستند.

قمصری ادامه داد: اما در خصوص میزان دقیق افزایش فروش نفت ایران در صورت رفع تحریم ها، این مساله به شرایط بازار بستگی دارد.

وی اضافه کرد: در دو سال اخیر که تحریم ایران شدت یافت برخی تولیدکنندگان جای ما را گرفته اند و پالایشگاه ها به سراغ منابع جدید تامین نفت رفته اند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: ایران قادر است پس از رفع تحریم ها در طی یک دوره معقول به جایگاه سابق در بازار جهانی نفت بازگردد که میزان آن به روند مذاکرات بستگی دارد.

قمصری در خصوص مذاکرات با خریداران سنتی نفت ایران برای صادرات دوباره نفت، افزود: در بازار جهانی نفت، مذاکرات به طور عادی جریان دارد و ما با همه مشتریان قدیمی و سنتی در تماس هستیم و اطلاعات را تبادل می کنیم.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، افزود: اما بازگشت خریداران سنتی نفت ایران به روند مذاکرات با 1+5 بستگی دارد.

وی گفت: در دو سال گذشته نیز که تحریم ها تشدید شد تماس خود را با هیچ کدام از مشتریان سنتی قطع نکردیم اما به دلیل تحریم قراردادی منعقد نشده است.

تا پیش از تشدید تحریم ها کشورهای اروپایی خریدار عمده نفت خام ایران بودند که فعلا قراردادی برای خرید نفت خام از ایران ندارند.

در تاریخ 23 ژانویه، اتحادیه اروپا تصمیم به تحریم نفت ایران گرفت و بدین ترتیب با پایان یافتن قراردادهای سالانه شرکتهای نفتی اروپایی با ایران، این شرکت ها قراردادهای خود را تمدید نکردند.

یونان و اسپانیا دو خریدار اصلی اروپایی نفت خام ایران بودند که پس از تحریم به سراغ سایر تولیدکنندگان نفت رفتند.

سریلانکا نیز که تا پیش از تحریم، نزدیک به 90 درصد از نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین می کرد و پالایشگاه های این کشور با نفت صادراتی ایران سازگار بودند نیز مجبور به قطع واردات نفت خام از ایران شد.

آفریقای جنوبی و مالزی نیز از دیگر خریداران نفت ایران بودند که در سال های اخیر، واردات نفت از ایران را قطع کرده اند.

در حال حاضر چین، هند، ترکیه، ژاپن و کره جنوبی همچنان براساس توافق ژنو به خرید نفت از ایران ادامه می دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل