بازدید 32740

پناهیان: 23 ماه رمضان را تعطیل کنید

اینکه روز 23 ماه رمضان را تعطیل نکردیم ناشی از بی‌توجهی مسئولان است و اگر این روز تعطیل اعلام نشود مهم‌ترین شب از لیالی قدر مغفول می‌ماند زیرا بیشترین احتمال برای شب قدر بودن روز 23 رمضان است و ما در اصل با تعطیل سراسری اعلام کردن این روز به قرآن تعظیم می‌کنیم و این گرامیداشت قرآن را نشان می‌دهد
کد خبر: ۴۱۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸ 21 July 2014
یک استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد که تکفیری‌ها از عطش مردم نسبت به خداوند درحال سوءاستفاده هستند و با ظاهر تعبدگرایی افکار را منحرف می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امروز دوشنبه در ضیافت افطاری جبهه جانبازان انقلاب اسلامی که در مجتمع فرهنگی غدیر برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن بیست و سوم رمضان و نزول قرآن کریم، اظهار داشت:‌ اینکه روز 23 ماه رمضان را تعطیل نکردیم ناشی از بی‌توجهی مسئولان است و اگر این روز تعطیل اعلام نشود مهم‌ترین شب از لیالی قدر مغفول می‌ماند زیرا بیشترین احتمال برای شب قدر بودن روز 23 رمضان است و ما در اصل با تعطیل سراسری اعلام کردن این روز به قرآن تعظیم می‌کنیم و این گرامیداشت قرآن را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آخرین تحولات عرصه سیاسی و بین‌المللی، اظهار داشت: شاید حدود 7 یا 8 سال قبل بود که یکی از روشنفکرانی که به مرور حتی منکر وحی بودن قرآن شد و از روشنفکرانی بود که از دخالت دین در سیاست نگران بود در سخنرانی خودش با ابراز نگرانی می‌گفت معنویت در جهان در حال گسترش است و باید جلوی این کار را بگیریم و من در ادامه بحث از این موضوع استفاده خواهم کرد تا بگویم چه ارتباطاتی میان سخنان این روشنفکران وجود دارد.

پناهیان این سؤال را مطرح کرد که چرا چنین شخصی این حرف را می‌زند و دلیل آن چیست و در پاسخ گفت: وی می‌گوید باید در این جریان مواظب باشیم معنویت در سیاست دخالت نکند و قصد این شخص همین است، یکی از اساتید در فرانسه می‌گفت بیشترین زمان مسلمان شدن افراد ماه رمضان است. چرا؟ چون افراد می‌بینند مسلمانان به خاطر رضایت خدا از حداقل‌های زندگی خود می‌گذرند و چشم‌پوشی می‌کنند.

وی اضافه کرد: فرزند یکی از دوستان به استرالیا رفته بود و ۲ دختر تازه مسلمان ایتالیایی را دیده بود که گفته بودند ما زمانی که با جوانان مسلمان معاشرت می‌کنیم دائماً به دستورات الهی توجه می‌کنند و ما از بی‌دستوری و بی‌قاعده بودن زندگی خسته شده‌ایم و به همین دلیل به سمت اسلام گرایش پیدا کرده‌ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه هم‌اکنون گرایش به معنویت از ایمان گذشته و به مرحله عمل رسیده است، ابراز داشت: لیبرال‌ها و جریان‌های اومانیستی نتوانستند منکر ایمان بشوند و امروز مردم دیگر به دنبال اجرای دستورات خداوند هستند و ما با گذشت 35 سال از عمر انقلاب می‌بینیم که جامعه از مرحله ایمان عبور کرده و به مرحله عمل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی به بیدار شدن گرایش فکری انسان‌ها برمی‌گردد، گفت: پرطرفدارترین برنامه‌ها در صداوسیما برنامه‌های احکام است و جوانان دانشجو دیگر خواستار دریافت احکام خداوند هستند و می‌گویند ما باید چه کاری انجام دهیم. در اصل آنها یقین کامل به وجود خداوند باری تعالی دارند و می‌خواهند برنامه‌ای برای زندگی دریافت کنند.

پناهیان با تأکید براینکه اکنون فضایی شده که اگر ما مقداری زحمت بکشیم و برنامه‌ریزی کنیم جامعه‌ای به شدت اسلامی خواهیم داشت، بیان کرد: کافی است ما بگوییم احکام چه چیزی است و مردم عطش دارند که بدانند خداوند چه دستوراتی دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه جریان‌های استکباری از همین فرصت استفاده می‌کنند، افزود: چنین جریان‌هایی مانند ابلیس منتظرند تا نقاط قوت را ببینند و همان را تضعیف کنند و تا انسان‌ها می‌خواهند به سمت معنویت بروند درصدد این هستند که این نقطه قوت را به ضعف تبدیل کنند. در واقع آنها می‌خواهند از عطش مردم نسبت به دریافت احکام اسلامی سواستفاده کنند.

«حجت‌الاسلام محمدی عراقی گزارشی از گرایش اروپایی‌ها به جریان تکفیری ارائه و تشریح می‌کرد که چرا این جریان خشن و بی‌منطق باید اینقدر طرفدار پیدا کند و می‌گفت از توجه مردم به احکام و اینکه اسلام چه می‌گوید سواستفاده می‌کنند، معنویت در ایمان به خدا محدود نیست و مردم به دنبال عمل صالح هستند.»

حجت‌الاسلام پناهیان با ابراز و انتقاد از وضعیت فرهنگی در جامعه خاطرنشان کرد: بسیاری از تعریف‌های ما در جامعه اومانیستی است و گروه‌های تکفیری مسئله تعبد را جا می‌اندازند و می‌گویند حکم خداوند است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنرانی شب گذشته خود بیان داشت: ما اگر بگوییم بی‌دینی باعث می‌شود دنیا را از دست بدهیم و یا بی‌دینی محبت خداوند را نسبت به ما ضعیف می‌کند کسی ناراحت نمی‌شود اما ترس داریم بگویم که بی‌دینی فرد را به جهنم می‌فرستد. باید خوف الهی را تقویت کنیم و به روحانیون جوان و مبلغان هم می‌گوییم چرا با احتیاط حرف می‌زنید.

وی خطاب به اعضای حاضر در این ضیافت افطاری، تصریح کرد: این نهاد باید در درجه اول فرهنگی باشد. در اوایل دولت اصلاحات می‌گفتیم بحث امام زمان را مطرح کنید ولی در پاسخ به ما می‌گفتند الان با این موج سکولاریسم که راه افتاده نمی‌شود این کار را کرد اما همان زمان هیأت رزمندگان دعای ندبه را برگزار کرد و دیدیم که چه استقبال عظیمی از آن شد و انگار مردم نفس تازه‌ای کشیدند.

به گفته وی، تکفیری‌ها از عطش مردم نسبت به خداوند در حال سواستفاده کردن هستند و با ظاهر تعبدگرایی افکار را منحرف می‌کنند و ما باید نسبت به این مسئله احساس مسئولیت داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بنده گاهی که خدمت رهبری معظم انقلاب می‌رسم و یا خاطرات ایشان را می‌خوانم اعتقاد ایشان را به تعبد می‌بینم، گفت: رهبری انقلاب سراسر نماد تعبد هستند و به رحمت الهی هم شوق فراوانی دارند؛ حضرت امام (ره) به تقوای الهی اعتقاد عمیق داشتند و ما باید فضا را به سمت تقوای الهی ببریم و از وجود گرانقدر و ارزشمند رهبری استفاده کنیم و این فضا برای وزیر ارشاد و رئیس صداوسیما و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم باید وجود داشته باشد.

پناهیان در پایان با اشاره به اینکه رهبری انقلاب بحث سبک زندگی را حدود 3 سال پیش مطرح کرده‌اند، تصریح کرد: ایشان ایمان را به صحنه عمل و زندگی روزمره آوردند و ما باید براساس فرموده امام (ره) به عالم زمان خود که حقیقتاً امروز رهبری هستند مراجعه کنیم و از وجود ایشان بهره‌ ببریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر