بازدید 9169

ساکتین دیروز سر سفره انقلاب نشستند

سید حسن خمینی درباره دلزدگی امیرالمؤمنین از همرهان سست‌عناصر گفت: در روایات شیعه و سنی از زبان امیرالمؤمنین علی(ع) نقل شده است که قریشی‌ها یا همان همرهان سست عناصر به من خیانت کردند. آنها نسبت من با رسول‌خدا(ص) را می‌دانستند اما حق من را ادا نکردند.
کد خبر: ۴۱۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹ 21 July 2014
افراد سست‌عنصر همواره یک آفت بزرگ در جوامع سیاسی و در تمام حوزه‌ها بوده‌اند چنانکه در پی هر تصمیمی این قشر با مخالفت‌های خود که ناشی از ترس یا در نظر داشتن منافع شخصی و جناحی است مانع به نتیجه رسیدن تصمیمات شده‌اند.

به نوشته آرمان، این موضوع از نظر بزرگان بسیار نامناسب و دور از فعالیت جمعی است چنانکه روز جمعه هم آیت‌ا... سیدحسن خمینی در جمع مردم قزوین که به حرم امام خمینی(ره) آمده بودند بر این موضوع تاکید کرد که «امام خمینی(ره) بیشترین لطمه را از افراد سست عنصر خورد.»
 
 چه کسانی بر سر سفره انقلاب نشستند

یادگار امام درباره مظلومیت امام خمینی اظهار کرد: روزی که امام مبارزات خود را آغاز کرد، بیشترین لطمه را نه از دشمنان ستمشاهی که از افراد سست‌عنصر خورد. «زین همرهان سست عناصر دلم گرفت/ شیر خدا و رستم دستانم آرزوست» برخی همراهان امام وارد مبارزه نشدند، اما وقتی انقلاب پیروز شد و نهضت امام مورد اقبال عمومی در جهان قرار گرفت بر سر سفره انقلاب نشستند؛ همان کسانی که تا دیروز یا خنجر می‌زدند، یا دشنام می‌دادند یا سکوت می‌کردند؛ بر سر سفره انقلاب نشستند؛ امام بزرگوارمان زمانی که به یمن استمداد از پیامبر(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) مبارزه را آغاز کرد، جز خدا به کسی اتکا نداشت.

وی درباره دلزدگی امیرالمؤمنین از همرهان سست‌عناصر گفت: در روایات شیعه و سنی از زبان امیرالمؤمنین علی(ع) نقل شده است که قریشی‌ها یا همان همرهان سست عناصر به من خیانت کردند. آنها نسبت من با رسول‌خدا(ص) را می‌دانستند اما حق من را ادا نکردند. مظلومیت امیرالمؤمنین برای تاریخ یک درس است و گویی خداوند این حوادث را رقم زده تا انسان‌ها ببینند اینگونه ظلم‌ها همیشه تاریخ بر افراد رفته است، اما نام مبارک علی است که همواره در جان‌ها باقی می‌ماند. اهل سنت این تعبیر را درباره امیرالمؤمنین به کار برده‌اند که «علی مع‌الحق و الحق مع علی یدور حیثما دار» یعنی علی(ع) هرجا برود حق با اوست.

سیدحسن خمینی اظهار کرد: مظلومیت امیرالمؤمنین تا آنجا بود که وقتی در کوفه او را به شهادت رساندند، فضای تبلیغاتی را به‌گونه‌ای شکل داده بودند که مردم از خود می‌پرسیدند مگر علی نماز هم می‌خوانده است؟ خدا را به حق اولیایش قسم می‌دهیم ما را قدردان نعمت ولایت امیرالمؤمنین قرار دهد. خداوند آنها که نان انقلاب امام را خوردند و خیانت کردند را، به راه راست هدایت کند.
 
 مظلومیت علی برای تاریخ یک درس است

یادگار امام(ره) تصریح کرد: مظلومیت امیرالمؤمنین برای تاریخ یک درس است و گویا خداوند این حوادث را رقم زده تا انسان‌ها ببینند، این‌گونه ظلم‌ها همیشه تاریخ بر افراد رفته است، اما نام مبارک علی(ع) است که همواره در جان‌ها باقی می‌ماند. سیدحسن خمینی با اشاره به روایات فراوان اهل سنت درباره امیرالمؤمنین امام علی(ع)، اظهار کرد: امروز که این روایات را در کتب اهل سنت درباره امیرالمؤمنین مرور می‌کردم، عظمت این روایات را بسیار بیشتر از آنچه که قبلا تصور می‌کردم، دیدم. یادگار امام افزود: روایتی از پیامبر وجود دارد که در آن می‌فرمایند اگر مؤمنی، علی را دوست داشته باشد و پایش بلغزد، خداوند در روز قیامت قدم او را روی پل صراط مستحکم می‌کند و نمی گذارد پایش بلغزد. در روایت دیگری پیامبر(ص) خطاب به امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرمایند: «لایحبک الا مؤمن و لا یبغضک الا منافق» یعنی کسی جز مؤمن تو را دوست ندارد و کسی جز منافق نسبت به تو بغض ندارد.

وی در ادامه با اشاره به یکی از معتبرترین کتب تاریخی اهل سنت به نام «تاریخ دمشق» نوشته «ابن عساکر» گفت: این عالم اهل سنت در کتاب تاریخ مدینه دمشق می‌گوید «یا علی انت منی و انا منک» در این روایت پیامبر(ص) خطاب به امیرالمؤمنین می‌فرمایند تو از منی و من از تو هستم. این تعبیر که «انت منی بمنزله هارون من موسی الا انه لا نبی بعدی» به این معنی که ای علی تو برای من مانند ‌هارون برای موسی هستی به اندازه‌ای در ادبیات اهل سنت به کار برده شده که گویی متواتر است. پرانتزی باز می‌کنم تا ببینید که بغض با برخی افراد چه می‌کند. برخی از اهل سنت معادل همین روایت را جعل کردند و به جای‌ هارون نوشتند قارون. یادگار امام در تبیین منزلت امیرالمؤمنین علی(ع) در روایات اهل سنت به روایتی دیگر در کتاب تاریخ دمشق اشاره کرد و گفت: پیامبر در روایتی که ابن عساکر آن را در کتاب خود نقل کرده است، می‌فرماید: هرکس خواست به علم آدم، فهم نوح، حلم و صبر ابراهیم، زهد زکریا و استقامت و پایمردی موسی را ببیند، به علی(ع) نگاه کند. اهل سنت همچنین روایتی از حضرت علی(ع) را نقل می‌کنند که ایشان ذیل آیه «انما انت منذر و لکل قوم ‌هاد» بیان کرده‌اند. حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «رسول‌ا... المنذر و انا الهادی» ایشان رسول خدا(ص) را هشداردهنده و خود را هدایت‌کننده می‌داند.
 
 مولا علی(ع) درس‌آموز مظلومیت است

سیدحسن خمینی در بخش دیگری از سخنان خود مولا علی(ع) را درس‌آموز مظلومیت دانست و اظهار کرد: امیرالمؤمنین در موارد زیادی مظلومیت خود را اعلام کرده است. برای مثال معاویه برای ایشان نامه‌ای نوشته بود به این شرح که «به یاد داری که ریسمان به گردنت انداختند و همان گونه که شتر را می‌کشند، تو را در کوچه‌ها کشاندند» ابن ابی‌الحدید که از علمای اهل سنت است، به نقل نامه‌ای از امیرالمؤمنین خطاب به معاویه می‌پردازد که ایشان در آن می‌فرمایند: «قسم به خدا می‌خواستی بدی‌ام را بگویی اما مدحم کردی، می‌خواستی من را مفتضح کنی اما خودت مفتضح شدی. مسلمان اگر مظلوم باشد بر او عیب نیست، مادامی که در دین خود شک نکند.» یادگار امام در ادامه مظلومیت مولا علی(ع) را ارث شیعه او دانست و گفت: امروز مسلمانان در عراق، سوریه و فلسطین مظلومیت‌های فراوانی را تحمل می‌کنند. جا دارد امروز عزادار مصیبت ملت مسلمان غزه در برابر دشمنان صهیونیستی باشیم، البته جامعه جهانی تنها نظاره‌گر این واقعه تلخ است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی