بازدید 6440

عامل فتنه در جهان در گفتار رحیم‌‌پورازغدی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: موج فتنه در دنیا بر اساس پروژه اختلاف و جنگ بین مسلمانان در سراسر جهان است.
کد خبر: ۴۱۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۵ 21 July 2014
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: موج فتنه در دنیا بر اساس پروژه اختلاف و جنگ بین مسلمانان در سراسر جهان است.

به گزارش فارس از مشهد، حسن رحیم‌پور ازغدی شامگاه یکشنبه در مراسم احیای سومین شب از لیالی قدر که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: حضرت علی (ع) در دوران خلافت و حکومت روایت‌های بی‌نظیری از خود برجای گذاشته‌اند که همه آنها سبک زندگی اسلامی، مدیریت جهادی و زندگی قرآنی را مبتنی بر ارزش‌های انسان در جامعه نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در زندگی آن بزرگوار چند اصل باید همیشه مورد توجه انسان‌های بعد از عصر ولایت حضرت علی (ع) قرار بگیرد، نخست این است که حضرت علی (ع) در برابر خطوط تبلیغاتی دشمنان مکتبیت را نشان می‌داد، چراکه دو قطبی‌های عقیدتی و سیاسی سعی می‌کردند یک بازی دو سر باخت برای مکتب حضرت علی (ع) درست کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به خطبه پنجم نهج‌البلاغه، عنوان کرد: بعد از دوران رحلت پیامبر(ص) اتفاقاتی در عصر حکومت حضرت علی (ع) افتاد که عده‌ای می‌خواستند ایشان را بر سر یک دو راهی قرار دهند که از حاکمیت درست اسلامی صرفنظر کند.

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: خود حضرت در فرمایشی پیرامون این جریانات فرمودند که کاری کردند که اگر حرف می‌زدم می‌گفتند تشنه قدرتم و نمی‌توانم از قدرت بروم و اگر سکوت می‌کردم مرا به ترس محکوم می‌کردند.

وی متذکر شد: در ادامه خطبه پنجم نهج‌البلاغه آمده است که حضرت علی (ع) فرمودند که در همین دوران بود که موج و طوفان فتنه برخاست و این را باید همیشه دانست که راه عبور از موج فتنه با کشتی نجات صورت می‌گیرد و مسلمانان باید بدانند که پروژه اختلاف و جنگ داخلی بین مسلمان رمز اصلی این فتنه بود و چیزی که همه ما می‌دانیم این است که در عصر کنونی شاهد تحولات کشورها و تهاجم بیگانگان در کشورهای مسلمان هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) در ادامه این خطبه مسلمانان را به پرهیزگاری دعوت کردند و فرمودند که از برادرکشی دست بردارید.

این نظریه‌پرداز دینی با اشاره به اینکه آقایان مواظب باشند جنگ داخلی برپا نشود، اظهار کرد: تفاوت حضرت علی (ع) با ما این بود که ما براساس منافع خود تصمیم می‌گیریم و علی(ع) منافع خود و مادیات دنیا را از خود حذف می‌کرد و خود را در اختیار دین قرار می‌داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: در زمان حکومت حضرت علی (ع) که بزرگترین حکومت اسلامی و قلمرو در دنیا بود، سه جنگ بزرگ به حضرت علی (ع) تحمیل شد، چراکه ایشان با مقوله تبعیض ‌نژادی مواجه بودند و این مهم را باید عنوان کرد که مردمی‌ترین حکومت در زمان حضرت علی(ع) شروع شد و نخستین‌باری که مردم برای تعیین خلافت به سوی حضرت علی (ع) از سوی شوق هجوم آوردند در زمان خلافت آن بزرگوار بود.

رحیم‌پور ازغدی توضیح داد: بعد از ماجرای شهادت حضرت علی(ع) و بیعت با پسر بزرگوارشان حضرت امام حسن (ع) شاهد رویه‌ای از نوع برخورد گرم‌تر از سوی مردم بودیم، به طوری که آنهایی که در دوران خلافت علی (ع) با ایشان اختلاف داشتند به سمت این بیعت آمدند و در کنارش عده‌ای هم فکر می‌کردند حکومت حضرت امام حسن (ع) راحت‌تر از حکومت حضرت علی (ع) و در جواب آنها باز امام حسن (ع) می‌فرمایند: حکومت ما خط حکومت علی (ع) است، چراکه او پدر اهل‌بیت(ع) است.

وی در پایان با اشاره به اینکه پیروزی‌های پست بدترین حقیقت و نمونه‌ای از اسلام معاویه است، گفت: حضرت علی (ع) در فرمایشی خطاب به دنیاپرستان و گمراهان می‌فرمایند که شما جاهد بیابان‌نشین بودید و هیچ علاقه‌ای به اسلام ندارید و این نباید طوری باشد که تنها نشان و آرم ایمان را یدک بکشید و برای همین با من مشکل دارید و من می‌خواهم در حکومتم به آن عمل کنم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان