بازدید 8441
۷

فرصت ده روزه براي حفاظت از تخت جمشيد

بررسي براي رسيدن به نتيجه نهايي درباره ساخت‌و‌ساز در حريم درجه دو مجموعه ثبت جهاني تخت جمشيد تا 10 روز آينده به پايان مي‌رسد.
کد خبر: ۴۱۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳ 16 July 2014
بررسي براي رسيدن به نتيجه نهايي درباره ساخت‌و‌ساز در حريم درجه دو مجموعه ثبت جهاني تخت جمشيد تا 10 روز آينده به پايان مي‌رسد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه آزاد واحد شهرستان مرودشت، اواخر سال گذشته از ساختن مسجد و مجموعه‌يي فرهنگي در نزديكي تخت جمشيد خبر داد؛ اما اين ساخت‌وساز در حريم درجه 2 مجموعه ثبت جهاني تخت جمشيد سبب مخدوش شدن حريم منظري اين محوطه مي‌شود.

البته از همان ابتدا، مسوولان ميراث فرهنگي ضوابط و مقررات تخت جمشيد را براي ساخت‌وساز اعلام و تاكيد كردند كه هيچ بنايي در حريم درجه دو اين محوطه ثبت جهاني نبايد بيشتر از هشت متر ارتفاع داشته باشد، اما حالا اسكلت فلزي دو مناره مسجدي كه در اين محدوده ساخته شده، ضوابط را شكسته است.

پيش از اين، سرپرست پايگاه جهاني تخت جمشيد درباره وضعيت اين ساخت‌وساز گفت: موضوع ساخت‌وساز در حريم تخت جمشيد توسط دانشگاه آزاد در جلسه شوراي فني پايگاه پارسه - پاسارگاد مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تاكيد شد كه مناره‌هاي مسجد بايد تعديل شوند.

به‌تازگي و در 21 تيرماه نيز جلسه‌اي كارشناسي در فرمانداري شهرستان مرودشت تشكيل شد كه به گفته مسعود رضايي -سرپرست پايگاه جهاني تخت جمشيد - قرار شد، ادامه ساخت گنبد و گلدسته‌ مسجد دانشگاه آزاد واحد مرودشت تا تعيين تكليف نهايي متوقف شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۷
اینها دهن کجی به میراث ایران میباشد ومطمین باشید سیاسی کاریست .
با این کارا احترام به مسجد را هم از بین میبرن ...
باید با کسی که دستور ساخت این مسجد را داده به شدت برخورد بشه
چون هم نقض قانون کرده هم باعث بی حرمتی برای مسجد شده.
حالا چرا باید دانشگاه گیر بدهد که درست در حریم تخت جمشید مسجد بسازد؟ کسی منکر ساخت مسجد نیست، ولی آیا اصرار بر اینکار که در تضاد با طرح نگهداری تخت جمشید است، یک نوع تقابل عمدی بین ملیت و مذهبیت نیست؟ وگرنه چه اصراری برای اینکار باید وجود داشته باشد؟
قحطي جا و زمينه؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
هدفمند است برای تخریب این بنای تاریخی. از اول انقلاب هم بعضی ها دل خوشی از نماد ایران نداشتند. حذف نام پرسپولیس و جایگزینی نام پیروزی، حذف شیر و خورشید و جایگزینی هلال احمر ترکی، حذف آرم بانک ملی و سپه و ده ها نماد دیگر ایرانی. ما دیگر به این تخریبها عادت کردیم . اما اینگونه افراد یادشان باشد که افراطی گری دیر یا زود به هر حال به سراغ خودشان هم خواهد آمد و از آن گریزی نیست و در آن حالت بیشترین ضربه و خسارت را خودشان خواهد دید. تاریخ این را ثابت کرده است از این واقعیتها درس عبرت بگیریم و بدانیم که دنیا همواره در حال گردش است.
واقعا که
در مسجد بدون مناره هم میشه نماز خواند. مشکلی نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی