بازدید 3153

مسلمانان‌مالزی آیین روز نزول‌قرآن را برگزار می‌کنند

بین اندیشمندان علوم اسلامی درباره شب نزول قرآن اختلاف نظر وجود دارد اما همه معتقدند قرآن در شب قدر نازل شده، منتها اختلاف نظر آنها در باره شب قدر است.
کد خبر: ۴۱۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵ 15 July 2014
مسلمانان مالزی پس از آنکه دولت این کشور روز نزول قرآن را جز تعطیلات عمومی بخش هایی از مالزی اعلام کرد، روز سه شنبه آیین روز نزول قرآن را برگزار و نخستین تعطیلی این روز را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، دفتر نخست وزیر مالزی اواسط سال گذشته اعلام کرد هفدهم ماه مبارک رمضان را به عنوان روز نزول قرآن کریم در سه منطقه فدرال کوالالامپور، پوتراجایا و لابوآن تعطیل خواهد کرد.

علاوه بر مناطق سه گانه فدرال این کشور، ایالت های کلانتان، پاهانگ، پراک، پرلیس، سلانگو و ترنگانو نیز به مناسبت هفدهم ماه مبارک رمضان روز نزول قرآن تعطیل هستند.

قشرهای مختلف مسلمانان مالزی در هفدهم ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد به قرائت قرآن کریم می پردازند.

بین اندیشمندان علوم اسلامی درباره شب نزول قرآن اختلاف نظر وجود دارد اما همه معتقدند قرآن در شب قدر نازل شده، منتها اختلاف نظر آنها در باره شب قدر است.

مفسران و دانشمندان بر اساس آیات 185 سوره بقره و آیه 41 سوره انفال معتقدند منظور از یوم الفرقان در این آیات جنگ بدر است که آنهم در هفدهم رمضان اتفاق افتاده است.

در بین این دسته از دانشمندان نیز با وجود اینکه معتقدند قرآن در ماه رمضان و شب قدر نازل شده باز اختلاف نظر وجود دارد چرا که هیچکدام از اینکه کدام شب از شب های رمضان، شب قدر است اطلاع دقیقی نداشته و صرفا به اجتهاد شخصی عمل می کنند.

عده ای می گویند شب قدر، شب هفدهم ماه رمضان است چرا که یوم الفرقان در آیه 41 سوره انفال مربوط به جنگ بدر است و جنگ بدر نیز در همین روز از ماه رمضان، اتفاق افتاده است.

در مقابل این نظریه، عده ای معتقدند قرآن کریم وقتی بر پیامبر (ص) نازل شد که 18 شب از رمضان گذشته بود، یعنی شب نوزدهم ماه رمضان را به عنوان شب قدر و شب نزول قرآن می شناسند اما طبق نظر عده ای از دانشمندان شیعه، شب قدر در یکی از شب های دهه آخر ماه مبارک رمضان قرار دارد که بالاترین احتمالات نیز شب بیست و سوم این ماه می باشد که بسیاری از روایات رسیده نیز تاکید کننده این مطلب می باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل