بازدید 10014

روستایی که تنها نیم ساعت در هفته آب دارد

روستای دهک از توابع شهرستان سراوان با وجود اینکه بیش از ۴۲۰ خانوار را درون خود جای داده اما در طول هفته ساکنان آن تنها نیم ساعت آب شرب برای مصرف در اختیار دارند.
کد خبر: ۴۱۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۹ 13 July 2014
روستای دهک از توابع شهرستان سراوان با وجود اینکه بیش از ۴۲۰ خانوار را درون خود جای داده اما در طول هفته ساکنان آن تنها نیم ساعت آب شرب برای مصرف در اختیار دارند.

به گزارش مهر، آبرسانی به روستای دهک از توابع شهرستان سراوان که توسط تانکر انجام می شود در حال حاضر پاسخگوی نیاز روستائیان نبوده و به ناچار روستائیان را به سمت برداشت آب از قنات‌ها سوق داده و این موضوع موجب شده است تا بسیاری از کشاورزان و روستائیان تشنه بر سر برداشت آب با یکدیگر درگیر شوند.

رییس شورای اسلامی روستای دهک در این راستا اظهار داشت: با وجود برخورداری ۱۸۲۰ انشعاب اما آبی برای مصرف در لوله‌ها موجود نیست و در طول هفته تنها کمتر از نیم ساعت آب در لوله‌ها جاری می‌شود. عبدالقیوم دهواری بیان داشت: آبرسانی به این روستا به صورت سیار و به وسیله دو تانکر البته به جز روزهای تعطیل، تامین می‌شود اما این تعداد تانکر آب پاسخگوی جمعیت تشنه این منطقه نیست.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سهمیه هر خانواده از ۲۰ لیتر تجاوز نمی‌کند و این میزان اندک حتی پاسخگوی شستن دست و روی اعضای خانواده هم نیست چه برسد به برآورده ساختن نیازهای بهداشتی. دهواری با اشاره به اینکه کمبود آب و تشنگی مردم موجب درگیری و رویارویی مردم با کشاورزان شده است، افزود: در این منطقه در سنوات گذشته جنگ بر سر آب جان ۴ نفر از اهالی را گرفته است.

وی افزود: در یکی از این حوادث، صاحب یک نانوایی که تصمیم داشت آب را برای تهیه نان از قنات برداشت کند به دلیل مخالفت روستائیان در یک درگیری جان خود را از دست داد. وی گفت: پیش از این هلال احمر بخشی از تامین نیازهای آب مردم را به وسیله تانکر در طی یک سال و نیم گذشته بر عهده داشت اما به دلیل عدم پرداخت دستمزد از طرف آب و فاضلاب روستایی دیگر تانکر آبی از این ناحیه به روستا حمل نمی شود.

وی اظهار داشت: مکاتبات متعدد با آب و فاضلاب روستایی نتیجه ای نداشته است و مسئولان تنها به این نکته اصرار می‌ورزند که بودجه‌ای برای رفع این مشکل در اختیار ندارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل