بازدید 6071

سونامي دروغ‌هاي انتخاباتي

در خبري سراسر دروغ، به نقل از حسين فريدون به سعيد حجاريان مي‌تازد و تنها چند ساعت بعد برادر رييس‌جمهور ناچار مي شود تا به صراحت اين خبر سراسر دروغ را تكذيب كند.
کد خبر: ۴۱۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۲ 09 July 2014
هنوز دو سال تا انتخابات مجلس باقي مانده اما به نظر مي‌رسد تحت تاثير فضاي پس از 24 خرداد، گروه‌ها و جناح‌هاي سياسي كشور كم‌كم خود را براي انتخابات مجلس آينده آماده مي‌كنند، انتخاباتي كه مي‌تواند براي بسياري ازجمله دولت سرنوشت‌ساز باشد.

به نوشته اعتماد، يك سال گذشته براي دولت روحاني روزهاي پرتنشي را به همراه داشته و روزي نبوده كه مجلس اصولگرا دولت اعتدال را به باد تذكر نگيرد، كارت‌هاي رنگارنگش را به رخ وزراي كابينه نكشد و حرف از استيضاح به ميان نياورد. در ميان اين كارزار پر تنش اما اصلاح‌طلبان كه از خرداد 92 جان دوباره‌يي گرفته‌اند، به نظر مي‌رسد برنامه منسجمي براي انتخابات مجلس دارند كه مي‌تواند راهگشاي بسياري از مشكلات دولت هم شود.

زمزمه‌هايي به گوش مي‌رسد كه اتاق فكر اصلاح‌طلبان با محوريت هاشمي‌رفسنجاني، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تشكيل شده و نمايندگاني از گروه‌هاي اصلي اصلاح‌طلبان در آن حضور دارند. هم‌اكنون در اردوگاه اصلاح‌طلبان غلامحسين كرباسچي و حسين مرعشي از طرف كارگزاران و طيف اعتدال، محسن صفايي‌فراهاني از سوي جريان مشاركت و عبدالله نوري به عنوان محور گروه‌هاي دانشجويي و روشنفكر پويايي انتخاباتي را تئوريزه مي‌كنند و به نظر مي‌رسد كه تحرك سياسي بيشتري دارند، همزمان نبايد از جريان محمدرضا عارف نيز غافل شد كه در پي گسترش فعاليت‌هاي سياسي پس از انصراف انتخاباتي 92 است و البته از ميدان ياسر در نياوران و دفتر سيد محمد خاتمي، همان جايي كه خرداد 92 تصميم سرنوشت‌ساز ائتلاف براي روحاني گرفته شد، خبرهايي نيز در دست است.

رييس‌جمهور پيشين كه برخي مي‌خواهند او را به گفته مطهري «ممنوع‌الحيات» كنند، جلسات خود با شوراي مشورتي‌ را ادامه مي‌دهد و برنامه‌ريزي براي انتخابات آينده مجلس مهم‌ترين محور اين نشست‌هاست. از جمله مهم‌ترين محورهايي كه اين روزها در محافل سياسي اصلاح‌طلبان مطرح است، تفاهم با گروه‌هاي همسو و همراه است و همچنين استفاده از ظرفيت چهره‌هايي مانند ناطق نوري و سيدحسن خميني؛ دو چهره‌يي كه در انتخابات رياست‌جمهوري نيز با اصلاح‌طلبان در حمايت از حسن روحاني همراه شدند.

اين وحدت نظر و انسجام دروني ميان اصلاح‌طلبان اما طرف مقابل را كه نگران تكرار تجربه خرداد 92 است، ترسانده است. در اين روزها، در فاصله دو سال به انتخابات مجلس و در زماني كه اصلاح‌طلبان در سكوت برنامه‌ريزي ابتدايي خود را آغاز كرده‌اند، برخي سايت‌ها و رسانه‌هاي طيف‌هاي تندروي جريان اصولگرا هر روز جوسازي و خبرسازي عليه اصلاح‌طلبان را در دستور كار خود قرار داده‌اند. يك روز سخن از اختلاف اصلاح‌طلبان با كارگزاران مي‌دهند، روز ديگر «برائت از موسوي و كروبي» را علم مي‌كنند و اين نشان مي‌دهد يك توپخانه كامل عليه اصلاح‌طلبان در رسانه‌هاي تندرو آماده پرتاب است.

براي نمونه در خبري سراسر دروغ، به نقل از حسين فريدون به سعيد حجاريان مي‌تازد و تنها چند ساعت بعد برادر رييس‌جمهور ناچار مي شود تا به صراحت اين خبر سراسر دروغ را تكذيب كند. كار به همين جا پايان نمي گيرد و خبرهاي جعلي ادامه دارد.، مثلا يك رسانه مدعي مي‌شود كه محمد خاتمي به اصلاح‌طلبان و روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب دستورداده تا عليه شوراي نگهبان حرفي نزنند. انتشار خبرهاي نادرستي از مواضع هاشمي، كرباسچي و عبدالله نوري نيز مرتب در اين سايت‌ها جريان دارد و گويا تبديل به يك رسالت شده است،

همچنان كه مانور روي جريان محمدرضا عارف و ايجاد بازي دوگانه ميان «بنياد باران» و «بنياد اميد» ايرانيان از جمله سرفصل‌هاي اين رسانه‌هاست. چنين به نظر مي‌رسد كه رسانه‌هاي جناح مقابل پيش از برف، پارو را به دست گرفته‌اند و با روشن كردن توپخانه‌ عليه اصلاح‌طلبان سه هدف را از اين كار دنبال مي‌كنند؛ نخست جوسازي عليه اصلاح‌طلبان در فضاي خبري، دوم به هم ريختن انسجامي كه در اردوگاه اصلاح‌طلبان حاكم است و سوم ايجاد تنش و التهاب در اردوگاه اصلاح‌طلبان و القاي اين نكته خلاف كه اختلاف شديدي ميان دولت و اصلاح‌طلبان وجود دارد.

اين ترفندها را اما شايد گفت‌وگوها و حضور رسانه‌يي بيشتر چهره‌هاي برجسته اصلاح‌طلب خنثي كند، چنانچه محمدعلي نجفي از چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب، عضو حزب كارگزاران و مشاور رييس‌جمهور، چندي پيش در گفت‌وگويي كه با «اعتماد» داشت به روشني تاكيد كرد؛ اصلاح‌طلبان يك خط مشخص در انتخابات مجلس دارند كه آن هم تداوم رويه انتخابات 24 خرداد، ائتلاف و دادن ليست مشترك همه اصلاح‌طلبان با هواداران اعتدال‌گراي دولت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی