بازدید 13727

طرح کودتای نظامی علیه مالکی لو رفت

مرکز مطالعات آمریکایی که معمولا برای سیا گزارش تهیه می کند، از توطئه و طرح کودتای نظامی علیه دولت نوری المالکی پرده برداشت.
کد خبر: ۴۱۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷ 08 July 2014
مرکز مطالعات آمریکایی که معمولا برای سیا گزارش تهیه می کند، از توطئه و طرح کودتای نظامی علیه دولت نوری المالکی پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، هم اکنون این روزها در بغداد "شایعه" نزدیکی بروز کودتای نظامی قوت یافته است، این مساله را یک مرکز مطالعات آمریکایی که برای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا فعالیت می‌کند رواج داده است.

با توجه به جنگی که ضد تروریسم هم اکنون در عراق جریان دارد و بحرانی شدن اوضاع و روند امور سیاسی در عراق، گزارشی که مرکز مطالعات " استراتفور " آمریکایی که معمولاً برای سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا " سیا " گزارش تهیه کرده می تواند قابل توجه باشد.

در این گزارش به روشنی بیان شده است که هم اکنون شایعه‌ای در بغداد رواج یافته و منابع نزدیک به این مرکز در بغداد آن را تایید کرده اند که حکایت از آماده شدن برخی از نظامیان عراقی برای انجام کودتای نظامی بعد از شکست گروه‌های سیاسی در تشکیل دولت جدید دارد.

این منابع مرکز مطالعات آمریکایی در ادامه افزودند: این کودتای نظامی بر خلاف کودتاهای نظامی دیگری که در عراق روی داده از سوی یک افسر عالی رتبه صورت نخواهد گرفت بلکه مسئولان بسیار عالی رتبه در ارتش عراق درصدد انجام آن هستند.

براساس گزارش های به دست آمده شایعه های کنونی حکایت از این دارند که فرمانده کنونی عملیات بغداد به نام "عبد الامیر الشمری" خود همان کسی است که در حال برنامه ریزی برای انجام این کودتا است البته قرار است کودتا در قالب " طرح فوق العاده‌ای برای جلوگیری از فروپاشی کامل بغداد " انجام گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم