بازدید 5746

اوکراین به روسیه هشدار داد

آندره پاروبی دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین، روسیه را به نقض حریم هوایی این کشور متهم کرد و در مورد عواقب تکرار چنین اقدامی به این کشور هشدار داد.
کد خبر: ۴۱۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲ 04 July 2014
 آندره پاروبی دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین، روسیه را به نقض حریم هوایی این کشور متهم کرد و در مورد عواقب تکرار چنین اقدامی به این کشور هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، پاروبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران، به چندین مورد نقض حریم هوایی اوکراین توسط بالگردهای روسی اشاره کرد و گفت : روز پنجشنبه دو بالگرد روسی از نوع ˈام.آی-هشتˈ و یک فروند ˈام.آی-24ˈ در چندین مورد به حریم هوایی اوکراین تجاوز کردند.

دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین گفت: به نظامیان اوکراینی دستور داده شد که در صورت ورود بالگرد یا هواپیمای روسی به حریم هوایی اوکراین، به سوی آن تیراندازی کنند.

وی ادامه داد: هر پرنده روسی که به حریم هوایی اوکراین تجاوز کند، هدف قرار می گیرد.

سازمان مرزبانی اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد: چند فروند بالگرد روسی در حریم هوایی اوکراین به پروازهای تجسسی پرداختند.

روسیه نیز در هفته های اخیر نسبت به چند مورد نقض حریم مرزهای این کشور توسط نیروهای اوکراینی به کی یف اعتراض کرد.

آخرین این موارد روز چهارشنبه رخ داد که چند گلوله خمپاره به یک مقر بازرسی مرزی روسیه در استان راستف این کشور اصابت و به ساختمان های این مقر آسیب وارد آمد.

روز یکشنبه نیز وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای به حمله نیروهای اوکراینی به یک ایستگاه بازرسی مرزی این کشور اعتراض کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده بود: نیروهای اوکراینی با خمپاره ایستگاه بازرسی مرزی ˈگوکوواˈ در استان راستف را حمله قرار دادند که بر اثر این حمله ساختمان ایستگاه بازرسی مرزی تخریب شد و جند گلوله خمپاره هم به منطقه ای مسکونی در نزدیکی مرز روسیه و اوکراین اصابت کرد.

روسیه در این بیانیه از دولت اوکراین خواستار پایان دادن به این گونه اعمال و تحقیقات کامل در مورد این حادثه مرزی و مجازات عاملان آن شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل