بازدید 14582
۲

نگرانی وزیر از نسخه جدید افزایش جمعیت

برخورد سلبي براي افزايش جمعيت هرگز به نتيجه نمي‌رسد بايد مردم را اقناع کنيم. در غير اين صورت به 20 سال قبل برمي‌گرديم که سقط‌هاي مکرر زيرزميني افزايش يافته بود
کد خبر: ۴۱۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱ 02 July 2014
وزير بهداشت گفت: برخورد سلبي براي افزايش جمعيت هرگز به نتيجه نمي‌رسد بايد مردم را اقناع کنيم. در غير اين صورت به 20 سال قبل برمي‌گرديم که سقط‌هاي مکرر زيرزميني افزايش يافته بود اما با تخلفاتي مانند بستن لوله خانم‌ها بدون اجازه آنها به شدت برخورد مي‌کنيم.

حسن هاشمي در گفت‌وگو با فارس درباره مصوبه مجلس مبني بر مجازات افرادي که براي عقيمي وسقط جنين اقدام مي‌کنند، گفت: در مورد جمعيت موضع وزارت بهداشت روشن است، ما هم نگراني اين را داريم که ميزان باروري در کشور کاهش پيدا کرده است که البته اين موضوعي است که به سياستهاي سال‌هاي گذشته مربوط مي‌شود. وزير بهداشت اضافه کرد: تصور ما اين است که با روش منطقي ضمن رعايت سلامت مادر و کودک و فاصله بارداري اگر بتوانيم جامعه را اقناع کنيم، مسير تغيير مي‌کند. نبايد هيجاني عمل کرد يا تصميم گرفت چه در مجلس و چه در دولت.

وي ادامه داد:‌ در مورد قانون اخير که مجلس کليات آن را تصويب کرده و درباره مجازات حبس عقيمي و سقط جنين است، دولت نماينده‌اي را به مجلس معرفي نکرد و در هيئت دولت هم بحث اين بود که دولت نماينده‌اي معرفي نکرده بود.

هاشمي گفت: تصور من اين است که با ارجاع اين طرح به کميسيون بهداشت و درمان مجلس و با دعوتي که اين کميسيون از افراد مطلع مي‌کند، تصميماتي گرفته مي‌شود که به نفع مملکت خواهد بود. وزير بهداشت افزود: ظاهراً اين طرح به کميسيون بهداشت ارجاع شده و اميدواريم در آنجا اشکالات بر طرف شود.

وي ادامه داد: من حقيقتاً فکر مي‌کنم چيزي را بايد تصويب کنيم که قابل اجرا باشد و به مردم آسيبي نرساند. آنچه من نگران آن هستم، اين است که با تصميمات نادرست دوباره فعاليتهاي زيرزميني که دو دهه قبل و سال‌هاي اوايل انقلاب در کشور شاهد آن بوديم گسترش پيدا کند. آسيبهايي که عمدتاً به آسيب مادران، انجام سقط‌هاي متعدد غير قانوني،‌عفونتهاي مکرر در بين زنان و همين طور آسيبهاي جدي ديگري که بخشي از آن روحي و رواني بود.

هاشمي گفت:‌ من بارها گفته‌ام که در بحث جمعيت اقدام ما بايد اقناعي باشد. جامعه بايد باور کند که به خاطر کشور، به خاطر امنيت کشور، استقلال کشور و پيشرفت کشور نياز به نيروي جوان دارد. نبايد بگذاريم جمعيت کشور پير شود.

وزير بهداشت تأکيد کرد: برخورد سلبي با مردم جواب نمي‌دهد، به سالهاي گذشته نگاه کنيد هر جا برخورد سلبي داشته‌ايم نتيجه نگرفته‌ايم و هيچ وقت از اين طريق موفق عمل نکرده‌ايم. وي گفت: البته من هم معتقدم بايد با افراد متخلف به شدت برخورد کرد. يکي از مواردي که مد نظر نمايندگان مجلس هم هست مواردي است عليرغم ميل همسر و حتي خود خانم اقدام به بستن لوله‌ها بعد از فرزند چهارم کرده‌اند، بدون اينکه خود افراد مطلع باشند. بايد براي چنين مواردي قانون داشته باشيم و به شدت برخورد کنيم.

وي گفت: نظر من در مورد برخورد با تخلفات يک بحث عام است و شامل تخلفات دولت و مجلس هم مي‌شود، هر جايي که تصميمي به آسيب مردم منجر شود بايد مجازات داشته باشد، مثل ‌آلودگي هوا و غيره، ما چاره‌اي نداريم جز اينکه اقناعي با مردم رفتار کنيم اين توصيه دين و بزرگان دين ماست.

وزير بهداشت افزود: با شناختي که من از مردم دارم اگر احساس خطر کنند، هيچ وقت دولت را تنها نمي‌گذارند. بايد اين مسير را برويم به خصوص اينکه ما رشد جمعيتي را نياز داريم که مولد باشد بنابراين بايد افراد تحصيلکرده جامعه را اقناع کنيم و راه حل آن اين است که با زبان مدارا و منطق با مردم صحبت کنيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۲
"بايد افراد تحصيلکرده جامعه را اقناع کنيم"
این افراد در ازدواجش گیر کردند شما دنبال مرحله بعدی هستی جناب وزیر؟!!!!
ببخشيد نون اين بچه اضافي رو كي ميده؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها