بازدید 4334

وزیر علوم: کنکور کامل حذف نمی‌شود

در دوره روزانه دانشگاه‌های دولتی 105 هزار ظرفیت و در کل 670 هزار ظرفیت برای تمام دوره ها در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۴۱۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰ 26 June 2014
وزیر علوم، صبح امروز در حاشیه بازدید از آزمون سراسری از ظرفیت 670 هزار نفری پذیرش خبر داد و تاکید کرد: قانونی برای حذف کامل کنکور نداریم و در 15 درصد از ظرفیتها، آزمون برگزار می شود.

به گزارش مهر، رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز به همراه ابراهیم خدایی - رئیس سازمان سنجش و محمود نیلی - سرپرست دانشگاه تهران از پردیس شماره 2 دانشکده فنی دانشگاه تهران به عنوان یکی از حوزه های کنکور بازدید به عمل آورد.

وی پس از این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره کنکور سراسری امسال، گفت: کنکور سراسری امروز با حضور کمی بیش از یک میلیون نفر آغاز شد. در حوزه علوم تجربی با 52 درصد داوطلب شاهد شرکت بیشترین تعداد داوطلبان هستیم. امیدوار هستیم با شیوه جدید پذیرش یعنی تاثیر 25 درصد سوابق تحصیلی، اجرا کننده خوبی برای قانونی که مجلس در شهریورماه سال گذشته تصویب کرد، باشیم.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به میزان ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری، اظهار داشت: در دوره روزانه دانشگاه‌های دولتی 105 هزار ظرفیت و در کل 670 هزار ظرفیت برای تمام دوره ها در نظر گرفته شده است.

فرجی دانا یک توصیه هم به داوطلبان کنکور که نمی توانند نتیجه دلخواه را از آزمون به دست بیاورند کرد و گفت: باید از تلاشی که کردند به عنوان وظیفه ای که در قبال خانواده انجام دادند، دلشاد باشند و به تلاش خودشان ادامه دهند؛ مطمئناً این آغاز یک راه است و حتی اگر شکستی باشد باید دست به زانو بزنند بلند شوند و در زمینه های دیگر تلاش بیشتری داشته باشند.

وی افزود: ما بازار اشتغالی داریم که برای دیپلم ها هم بازار قابل قبولی به شمار می آیند و می توانند در آن نقش آفرین باشند. به همین منظور دوره های مهارتی و فنی حرفه ای را به داوطلبان توصیه می کنیم، ما به نیروهای ماهر در پروژه های مختلف نیاز داریم.

وزیر علوم در خصوص حذف کنکور، گفت: اینکه کنکور نداشته باشیم در قانون پیش بینی نشده، بر اساس قانونی که سال گذشته تصویب شد 85 درصد ظرفیت به پذیرش از طریق سوابق تحصیلی اختصاص می یابد و در 15 درصد از ظرفیتهای دانشگاهها نوع خاصی از آزمون برای رشته های نخبه پذیر، برگزار می شود.

ماراتن کنکور سراسری از صبح امروز پنجشنبه 5 تیرماه در سراسر کشور آغاز شد و تا شنبه 7 تیرماه ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان