بازدید 4886

پایان زورگیری خونین عمو و برادرزاده

کد خبر: ۴۱۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷ 24 June 2014
عمو و برادرزاده‌ای که متهم‌اند در جریان زورگیری خونین از یک پسر جوان وی را کشتند، به دنبال تلاش سه ساله پلیس بازداشت شدند.

به گزارش فرهیختگان، ساعت 22:30 بیست و نهم مرداد سال 91 ماموران کلانتری 134 شهرک غرب در جریان درگیری خونین در منطقه سعادت‌آباد، بلوار معارف قرار گرفتند و عازم محل شدند.

در آن بین مشخص شد پسر 18 ساله‌ای به نام علیرضا درحالی که همراه دوستش با یک موتورسیکلت پالس در مسیر بازگشت به خانه بود، مورد حمله سرنشینان یک موتورسیکلت دیگر قرار گرفت و کشته شد.

به این ترتیب پرونده با موضوع زورگیری منجر به قتل تشکیل شد و به دستور قاضی رودگر، بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی، شناسایی و دستگیری عاملان جنایت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.

 پلیس در نخستین گام از تحقیق‌ها شماره پلاک این موتورسیکلت را در سیستم جامع پلیس ثبت کرد و اردیبهشت سال 92، سرنشین 16 ساله این موتورسیکلت که احمدرضا نام داشت از سوی کارآگاهان آگاهی شهریار متوقف و دستگیر شد.

وی در اعترافات خود گفت موتورسیکلت متعلق به یکی از دوستانش به نام امید است.
با معرفی امید، وی 20 مرداد سال 92 در منطقه وائین شهریار شناسایی و دستگیر شد. امید اما گفت: «از موضوع جنایت هیچ اطلاعی ندارد و همراه دو نفر از دوستانش به نام‌های حمید و میکائیل موتورسیکلت را از مقابل یک باشگاه بیلیارد در منطقه وائین شهریار دزدیده است.

با اطلاعاتی که پلیس به دست آورد، مشخص شد موتورسیکلت در اختیار یکی از اوباش بدنام منطقه شهریار بوده و آن را در ازای مقداری موادمخدر، از دو نفر از خلافکاران منطقه قلعه حسن‌خان به مبلغ 250 هزار تومان خریده است. این مرد گفت: شبی که موتورسیکلت را از احسان 25 ساله و عموی 22 ساله‌اش رضا خریدم روی باک موتور خون آلود بود.

با اطلاعاتی که پلیس به دست آورد این عمو و برادرزاده، بیست‌ویکم دی 92 بازداشت شدند.

احسان در بازجویی‌های پلیسی گفت: آن شب همراه عمویم با موتورسیکلت برای فروش موادمخدر به سعادت‌آباد رفتیم. در کنار خیابان ایستاده بودیم که مقتول همراه دوستش با موتورسیکلت از کنار ما عبور کرد که عمویم از من خواست او را تعقیب کنم.

مقتول در انتهای یک کوچه توقف کرد و ترک‌نشین آن قصد پیاده شدن داشت که عمویم از موتور پیاده شد و در حالی که فریاد می‌زد: «گوشی خواهرم را می‌دزدی؟» به آنها حمله کرد. رضا به صورت مقتول اسپری اشک‌آور پاشید و با چاقویی که همراهش بود ضربه‌ای به پهلوی او زد و سپس سوار موتورسیکلت او شد و به محله مان در قلعه حسن خان برگشت. مدتی بعد هم آن را فروخت.

به دنبال اظهارات این پسر ردیابی رضا آغاز شد و پلیس دریافت این پسر پیشتر به اتهام زورگیری و سرقت خودرو و مصدوم کردن مالک آن که به علت شدت جراحات در حالت کماست، بازداشت شده و در زندان کرج به سر می‌برد.

این متهم به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد، اما منکر دست داشتن در جنایت شد و سناریوی جدیدی را مطرح کرد.

وی گفت: آن شب احسان را در قلعه حسن خان دیدم. او گفت قصد فروش یک دستگاه موتورسیکلت را به دوستش اصغر دارد و از من خواست تا همراه او برای معامله بروم. او موتور را به مبلغ 250 هزار تومان فروخت و من از سرقت و قتل بی‌خبرم.

در همین رابطه سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با وجود ضد و نقیض‌گویی‌های متهمان تحقیق برای روشن شدن زوایای پرونده در حالی ادامه دارد که آنها با قرار قانونی بازداشت شده‌اند.

 این در حالی است که در بررسی سوابق رضا مشخص شده وی پیشتر در محله سعادت‌آباد نیز با ماموران درگیر شده و از گاز اشک‌آور و چاقو استفاده کرده بود. وی همچنین بارها در کرج دست به زورگیری زده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل