بازدید 7321

ممنوعیت «الله» برای غیرمسلمانان مالزی

در بیرون از دادگاه عالی مالزی، ده ها مسلمان با در دست داشتن پرچم و گفتن «الله اکبر» حکم دادگاه را مورد تایید قرار دادند.
کد خبر: ۴۱۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴ 23 June 2014
دادگاه عالی مالزی روز دوشنبه با رد درخواست تجدیدنظر مسیحیان برای استفاده از کلمه «الله»، به تنش های مذهبی یک سال گذشته این کشور پایان داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «مالزی اینسایدر»، کلیسای کاتولیک درصدد بود ممنوعیت استفاده از کلمه «الله» در هفته نامه «هرالد» که پیش از این توسط دولت ممنوع شده بود را لغو کند که موفق به انجام آن نشد.

هفته نامه هرالد که به چهار زبان مالایی، تامیل، چینی و انگلیسی در 14 هزار شماره به صورت هفتگی منتشر می شود متعلق به مسیحیان مالزی است.

رای دادگاه عالی مالزی در شهر پوتراجایا همسو با موضع دولت در استفاده نکردن مسیحیان از کلمه «الله» است.

عارفین زکریا، رییس دادگاه اعلام کرد که دادگاه تجدیدنظر پیش از این در مورد این پرونده رای درست صادر کرده و امکان دخالت در این تصمیم وجود ندارد.

اس. سلوارجاح، وکیل طرف مسیحی نیز این تصمیم را پایان فرایند قانونی این مساله عنوان کرد.

در بیرون از دادگاه عالی مالزی، ده ها مسلمان با در دست داشتن پرچم و گفتن «الله اکبر» حکم دادگاه را مورد تایید قرار دادند.

وزارت کشور مالزی از سال 2007 از هفته نامه هرالد خواسته بود در مطالب خود از کلمه ˈاللهˈ استفاده نکند، اما یک دادگاه ایالتی این کشور در ابتدا این خواسته را مخالف قانون دانست.

سپس در اکتبر سال گذشته دادگاه تجدیدنظر با رد نظر دادگاه ایالتی، خواستار استفاده نشدن از کلمه ˈاللهˈ توسط این هفته نامه شد.

مقامات مالزیایی معتقدند استفاده از کلمه ˈاللهˈ توسط این هفته نامه که توسط مسیحیان اداره می شود می تواند باعث سردرگمی مسلمانان شود.

مقامات مالایی معتقدند هر دو گروه مسلمانان و مسیحیان «الله» را پرستش می کنند و این می تواند باعث سردرگمی شده و زمینه تغییر دین برخی از مسلمانان را فراهم کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل