بازدید 3555

راه‌اندازی رومینگ برای افزایش رفاه‌ مشترکان

کد خبر: ۴۰۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱ 20 June 2014
رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس با مثبت ارزیابی کردن تصویب اجرای طرح رومینگ ملی در هیات دولت، گفت: اجرای این طرح پایانی بر آنتن ندادن موبایل‌ها در مناطق مختلف کشور است.

رمضانعلی سبحانی فرد در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن تصویب اجرای طرح رومینگ ملی در هیات دولت، گفت: با اجرایی شدن این طرح در چند روز گذشته تمامی مشترکین تلفن همراه می‌توانند در صورت نداشتن آنتن برای برقراری ارتباط لاز سایر اپراتورها آنتن دریافت کنند.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌رومینگ ملی تلفن همراه به اپراتور‌ها اجازه می‌دهد در جایی که آنتن ندارند از آنتن و شبکه اپراتور دیگر استفاده کرده و به این ترتیب این موضوع پایانی بر عدم آنتن‌دهی موبایل باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه عملیاتی شدن رومینگ ملی به نفع مردم است، افزود: هم‌اکنون مشترکی که سیم‌کارت از اپراتوری دارد اگر در منطقه‌ای آنتن ندهد، ارتباط مشترک با شبکه به کل قطع می‌شود، اما با رومینگ ملی، آنتن سیم‌کارت روی اپراتوری که در آن منطقه آنتن قوی‌تری دارد منتقل می‌شود.

سبحانی‌فر افزود: با انتقال آنتن سیم کارت مشترکان در مواقع ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه مشترک هیچ‌گاه فاقد آنتن‌ نخواهد بود.

رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس با بیان اینکه هزینه انتقال آنتن تلفن همراه بین اپراتورها پرداخت می شود، افزود: تاکنون بین اپراتورهای همراه اول،‌ایرانسل و رایتل رمینگ ملی راه‌انداری شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تا 20 روز آینده تمامی اپراتورهای همراه اول می‌توانند از خدمات رومینگ ملی برای سهولت ارتباطی مشترکان خود استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار