بازدید 8012

رویترز: ایران و 1+5 بر سر زمان گریز اختلاف دارند

خبرگزاری رویترز با اشاره به برآوردهای متفاوت کارشناسان طرفین، نوشته است که زمان گریز از موارد اختلاف میان ایران و 1+5 است.
کد خبر: ۴۰۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸ 18 June 2014
خبرگزاری رویترز با اشاره به برآوردهای متفاوت کارشناسان طرفین، نوشته است که زمان گریز از موارد اختلاف میان ایران و 1+5 است.

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز با اشاره به برآوردهای متفاوت کارشناسان طرفین، نوشته است که زمان گریز از موارد اختلاف میان ایران و 1+5 است.

یکی از نهادهای امنیتی آمریکا تخمین زده است که ایران می‌تواند ظرف سه ماه یا کمتر مواد لازم برای یک بمب‌ هسته‌ای را جمع‌آوری کند و این در حالی است کارشناسان ایرانی چارچوب زمانی را 18 ماه اعلام کرده‌اند و این نزاع درباره زمان گریز قلب مذاکرات بین تهران و گروه 1+5 خواهد بود.

غرب از ایران می‌خواهد که به طرز چشمگیری قابلیت‌ غنی‌سازی اورانیوم خود را کاهش دهد به طوریکه تضمین حاصل شود دیگر قادر به تولید بمب هسته‌ای نیست و در عین ایران می‌گوید می‌بایست برنامه غنی‌سازی را به منظور تولید سوخت مورد نیاز نیروگاه انرژی اتمی گسترش دهد و اتهامات غرب در خصوص اینکه به دنبال برنامه مخفیانه تسلیحات هسته‌ای است را رد می‌کند.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که حدود پنج هفته تا ضرب‌الاجل 20 ژوئیه برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای ایران و 1+5 زمان باقی است، مذاکراتی که بین تهران و آمریکا، فرانسه، آلمان روسیه، چین و انگلیس صورت گرفته است همچنان با اختلافاتی همراه است.

سایت ایران هسته‌ای در گزارشی نوشت که دستکم 18 ماه زمان می‌برد که ایران مواد لازم برای ساخت بمب هسته‌ای را جمع‌آوری کند و گزارش نهاد امنیتی آمریکا مبنی بر اینکه ایران تنها سه ماه زمان نیاز دارد که مواد لازم برای ساخت بمب هسته‌ای را جمع‌آوری کند را رد کرده است.

موسسه علوم و امنیت بین‌الملل (ISIS)، با این حال امروز با اشاره به گزارش ایران هسته‌ای گفت: این تحقیقات اشتباه است و پیش‌فرض‌های بی‌جایی را برای رسیدن به نتیجه‌‌گیری اعلام کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر