بازدید 3460

گفتگوی پوتین و پروشنکو درباره آتش‌بس اوکراین

کرملین اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» و «پترو پوروشنکو» روسای جمهور روسیه و اوکراین درباره آتش بس احتمالی در شرق اوکراین بعد از کشته شدن دو خبرنگار تلویزیون روسی در درگیری هایی در این منطقه، گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۴۰۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰ 18 June 2014
روسای جمهور روسیه و اوکراین، روز سه شنبه درباره آتش بس احتمالی در شرق اوکراین در پی کشته شدن دو خبرنگار روسی در این منطقه، گفت وگو کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از اسکای نیوز، کرملین اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» و «پترو پوروشنکو» روسای جمهور روسیه و اوکراین درباره آتش بس احتمالی در شرق اوکراین بعد از کشته شدن دو خبرنگار تلویزیون روسی در درگیری هایی در این منطقه، گفت‌وگو کردند.

کاخ ریاست جمهوری روسیه در بیانیه ای اعلام کرد «آتش بس احتمالی در جنوب شرق اوکراین که منطقه عملیات جنگی محسوب می شود، محور این گفت وگو بود.»

این بیانیه افزود پوتین به همتای اوکراینی خود «نگرانی اش» را از کشته شدن دو خبرنگار روسی ابراز و بر اهمیت تضمین امنیت خبرنگاران در اوکراین تأکید کرد و پوروشنکو نیز وعده داد درباره چگونگی کشته شدن این دو خبرنگار تحقیقاتی انجام می شود.

براساس بیانیه کرملین، پترو پوروشنکو کشته شدن دو خبرنگار روسی را تسلیت گفت و به رئیس جمهور روسیه وعده داد تحقیق جامعی (درباره چگونگی کشته شدن این خبرنگاران) تحت نظارت وی انجام خواهد شد.»

هیات رادیو و تلویزیون روسیه، روز سه شنبه از کشته شدن «ایگور کورنلیوک» خبرنگار یک شبکه تلویزیونی دولتی روسیه بر اثر تیراندازی نیروهای اوکراینی در نزدیکی شهر «لوگانسک» خبر داد. این شبکه روسی بعد از آن نیز از کشته شدن «آنتون ولوشین» صدار بردار این شبکه خبر داد. این صدار بردار ناپدید شده بود که جسد وی توسط شورشیان اوکراینی در یک منطقه عملیاتی کشف شد.

براساس این گزارش، جسد این افراد، امروز به روسیه تحویل داده خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل