بازدید 4704

مطالبه ۸ هزار ميليارد توماني از وزارت نيرو

سنديكاي صنعت برق مرتب در مورد پرداخت خسارت ديركرد و مطالبات پيمانكاران صنعت برق با توانير وزارت نيرو مكاتبه داشته و آن را از طريق نامه نيز پيگيري مي‌كند
کد خبر: ۴۰۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶ 17 June 2014
محمد فارسي، رييس هيات‌مديره سنديكاي صنعت برق ايران با بيان اينكه بودجه وزارت نيرو محدود است و نمي‌تواند براي پروژه‌هاي مورد نياز و ضروري خود هزينه كند، گفت: هيچ پرداختي به پيمانكاران و توليدكنندگان صنعت برق انجام نشده و توانير و وزارت نيرو همچنان 8 هزار ميليارد تومان به بخش خصوصي بدهكار است.

به گزارش فارس، وي گفت: هنوز از پرداخت طلب‌ها به پيمانكاران صنعت برق خبري نيست و بدهي‌ها همچنان به قوت خود باقي است و از همه مهم‌تر خسارت‌‌هاي ديركرد پرداخت است كه از اصل بدهي‌ها براي پيمانكاران صنعت برق نيز مهم‌تر است. تمام پيمانكاراني كه از وزارت نيرو توانير مطالبه داشتند، مجبور شدند با سودهاي بالا براي سرمايه در گردش خود وام بگيرند و اين تسهيلات را جايگزين كنند و در اين زمينه دچار خسارت‌ زيادي شدند.

فارسي تاكيد كرد: سنديكاي صنعت برق مرتب در مورد پرداخت خسارت ديركرد و مطالبات پيمانكاران صنعت برق با توانير وزارت نيرو مكاتبه داشته و آن را از طريق نامه نيز پيگيري مي‌كند، اما متاسفانه هنوز اين موضوع مطلوب نبوده و هنوز هم پيمانكاران به مطالبات خود نرسيده‌اند.

فارسي در پاسخ به اين سوال كه ميزان مطالبات تا چه حدي است خاطرنشان كرد: توانير و وزارت نيرو به پيمانكاران صنعت برق حدود 3 هزار ميليارد تومان به پيمانكاران و 5 هزار ميليارد تومان به توليدكنندگان نيرو بدهكار هستند كه در مجموع اين مطالبات حدود 8 هزار ميليارد تومان مي‌شود. پيمانكاران صنعت برق يك مبالغي هم به شبكه بانكي بدهكار هستند كه آن برعهده توانير است.

فارسي در پاسخ به اين سوال كه آيا فضاي كسب و كار صنعت برق بهبود پيدا كرده است يا خير، گفت: هر رونقي بايد به واسطه سرمايه‌گذاري ايجاد شود اما از آنجا كه بودجه وزارت نيرو محدود است و نمي‌تواند براي پروژه‌هاي موردنياز و ضروري خود هزينه كند. در حال حاضر پروژه‌ها به صورت بسيار محدود در حال اجرا هستند و صنعت برق رونق خاصي پيدا نكرده است، مگر اينكه وزارت نيرو بودجه‌يي را از طريقي تامين كند، تا شاهد رونق كسب و كار در صنعت برق باشيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی