بازدید 2898

انصاری: بدون اعتدال کشور به سامان نمی‌رسد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه گروه‌ها باید بدانند بدون اعتدال و با افراط و تفریط امکان ندارد کشور به سامان برسد، گفت: امروز شاهد استقرار تدریجی اعتدال در کشور هستیم.
کد خبر: ۴۰۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹ 16 June 2014
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه گروه‌ها باید بدانند بدون اعتدال و با افراط و تفریط امکان ندارد کشور به سامان برسد، گفت: امروز شاهد استقرار تدریجی اعتدال در کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در همایش انتظار و امید که در تالار شهیدان فلاح‌نژاد کرج برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت وجودی انسان به گونه‌ای است که می‌تواند مظهر اسماءالهی باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه خداوند همه صفات کمال و جمال را در بی‌نهایت دارد، تصریح کرد: تا زمانی که ویرانه‌ای در زمین است، انسان‌ها به فرمان خداوند در ساختن زمین عمل نکرده‌اند؛ سازندگی ما در کره زمین باید بر مدار عقل و اعتدال باشد و به گونه‌ای بسازیم که خداوند متعال این نظام آفرینش را ساخته است.

وی در ادامه سخنان خود به تغییر و اراده بر سرنوشت انسانها اشاره کرد و گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌کس امید به پیروزی نداشت، اما امام(ره) با تکیه بر اصل «ما می‌توانیم» پا به میدان خطر نهاد و یارانی که اهل خطر بودند، ایشان را یاری کردند.

انصاری با بیان اینکه در سال 76 تصور بر این بود که دموکراسی در ایران تمام شده و انتخابات بی‌معناست، افزود: وقتی نام سیدمحمد خاتمی به عنوان رئیس‌جمهور مردم اعلام شد، بار دیگر اثبات شد که اگر بخواهیم می‌توانیم و در خرداد 92 نیز همان شکوه به دست پیشتازانی از اهل اندیشه تحول‌خواهی و اصلاح‌طلبی در عرصه کشور بروز کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بر همین اساس خاطرنشان کرد: با همت مردان بزرگ و زنان آگاه، میدان سیاست تغییر کرد و سکان افراط به سکان اعتدال تبدیل گشت و ما امروز در کشور شاهد استقرار تدریجی اعتدال در برابر افراط‌گرایان خشونت‌طلب هستیم و امیدواریم همه گروه‌ها و اشخاص حتی کسانی که در اندیشه سیاسی خود اهل تندخویی هستند بدانند که بدون اعتدال و با افراط و تفریط نمی‌توان کشور را به سامان رساند و اداره کرد.

وی با تأکید بر اینکه میوه تلخ افراط‌گرایی را در عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان و همچنین در جای جای خاورمیانه و دنیا شاهد هستیم، ادامه داد: در واقع اینها بذرهای شوم شیطانی بود که چند سال قبل افشانده شده بودند و متأسفانه کشورهای استکباری و استعماری با آموزه‌های آخوندهای درباری کج‌اندیش و خشک‌مغز از جنس ابن‌ملجم و خوارج جز وحشت و خوف چیزی بر بیننده القا نمی‌کنند و ما امروز این نگاه افراطی را می‌بینیم.

انصاری با تأکید بر اینکه امروز اسرائیل در کمال آرامش نظاره‌گر این است که ایادی آشکار و پنهان‌شان در جهان اسلام فاجعه می‌آفرینند، یادآور شد: در واقع، سود این خونریزی‌هایی که در جهان اسلام می‌بینیم به جیب کمپانی‌های اسلحه‌سازی‌های غربی، امریکایی و انگلیسی رفته و آنها هستند که برای بلعیدن منابع نفت و گاز این سرزمین‌ها جشن می‌گیرند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در چنین شرایطی در ایران که متکی به مکتب اعتدال است نباید اجازه دهیم دیگر بار جلوه های خشونت‌طلبی جایگزین شود، اظهار داشت: بگذارید ادبیات فاخر انتخابات و گفتمان توأم با احترام رئیس‌جمهور در عرصه جهانی گفتمان همه ملت ایران باشد؛ مایه تأسف است که هنوز افرادی انگشت‌شمار حتی در مجلس از الفاظ غیرمنصفانه استفاده می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز بحث دولت فقط اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان نیست، بلکه رئیس‌جمهور متعلق به 80 میلیون نفر در همه پهنه ایران است؛ نمی‌توان همانند دوران رقابت انتخاباتی سخن گفت.

وی در عین حال گفت: خوشبختانه وجه قالب کشور، گرایش به اعتدال و کرامت انسانی است؛ این دوستان اگر در ادعای پیروی از رهبری صادقند، سخنان ایشان را در 14 خردادماه بار دیگر بشنوند.

وی ادامه داد: اگر هم دلواپس مذاکرات هسته‌ای هستند، حمایت‌های مقام معظم رهبری را از مذاکره‌کنندگان بشنوند و اگر دلواپس ارزشها هستند، آیا اتفاق تازه‌ای افتاده که در عرصه فرهنگ دچار دلواپسی شده‌اند؛ به نظر می‌رسد یا تنگ‌نظری می‌کنند یا منافع نامشروع از دست رفته است.

انصاری اضافه کرد: گویی عده‌ای نمی‌توانند مردم را بانشاط، شاد و امیدوار ببینند؛ رئیس‌جمهور محکم و استوار در وسط میدان ایستاده است و تکیه بر منطق حقوقی دارد، چرا که حقوقدان است و می‌داند قواعد سخن و رفتار در چارچوب عدالت است؛ دولت نیز در وسط میدان قرار دارد و همواره در مسیر تحقق پیشرفت کشور گام برمی‌دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه امروز ایران به عنوان یک قدرت مؤثر در منطقه و جهان به شمار می‌رود، گفت: در بعد مذاکرات هسته‌ای و رابطه با دنیا گام‌های مؤثری برداشته شده است؛ ما راهی جز ساختن کشور نداریم، هر کس که دنبال تقویت ارزش‌ها، اسلام و ولایت فقیه است باید بداند در کشوری که فقر باشد فساد هم هست.

انصاری با تأکید بر امنیت فضای کسب و کار یادآور شد: آیا همچنان باید کارآفرینان را زالو بدانیم و به سرمایه‌گذاران با نگاه بدبینانه نگاه کنیم؟ این کشور را با اقتصاد کوچک نفتی نمی‌توان اداره کرد، باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد و تلاش کنیم تا در کشور جشن رفع فقر بگیریم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه رقابت انتخاباتی تمام شده است، خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور رقبای خود را در فضایی دوستانه دعوت کرد و این مسأله باید برای طرفداران تمام کاندیداها سرمشق باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت مصمم به رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز است، البته 9 سال از فرصت آن از دست رفته و باید بتوان در مدت باقی‌مانده یعنی 11 سال به اهداف سند چشم‌انداز برسیم؛ کاری دشوار اما شدنی.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست