بازدید 8121

استادیوم‌های نیمه آماده برزیل

استادیوم «آرنا سائوپائولو» میزبان نخستین بازی جام جهانی برزیل بود ولی با توجه به آغاز بازی‌ها، هنوز ساخت آن تمام نشده و قسمت‌هایی از سکوهای مخصوص تماشاچیان نیمه‌کاره بوده و کارگران مشغول فعالیت هستند تا بتوانند در اولین فرصت آن را به اتمام برسانند.
کد خبر: ۴۰۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹ 16 June 2014
برزیل، میزبان این دوره رقابت‌های جام جهانی 2014 فوتبال از چندی پیش مقدمات آماده‌سازی و ساخت استادیوم‌‌های محل برگزاری مسابقات را آغاز کرد ولی با توجه به وسعت کار، خبرها حاکی از آن است که با توجه به اینکه چند روزی بیشتر از زمان شروع بازی‌ها نمی‌گذرد اما کار ساخت ورزشگاه‌ها همچنان ادامه دارد و حتی به‌رغم نیمه‌تمام بودن برخی استادیوم‌ها، بازی‌ها داخل آن برگزار می‌شود. ساخت استادیوم‌های فوتبال برزیل تاکنون جزء پرهزینه‌ترین استادیوم‌های ساخته‌شده دنیا بوده است.

به گزارش فرهیختگان، مقامات برزیلی پیش‌بینی کرده بودند که تا پیش از آغاز بازی‌های جام جهانی کار ساخت ورزشگاه‌ها را به اتمام می‌رسانند ولی همچنان کار در برخی استادیوم‌ها ادامه دارد. هزینه ساخت 12 ورزشگاه جدید در سطح شهرهای مختلف برزیل برابر با 11 میلیارد دلار برآورد شده است. با وجود اتمام کلی ساخت تمام استادیوم‌ها، در حال حاضر کارهای نهایی در چندین ورزشگاه همچنان باقی مانده و مسئولان در تلاش‌اند تا هر چه سریع‌تر کارهای نیمه تمام را نیز به اتمام برسانند. سیستم اینترنت وای‌فای در نیمی از استادیوم‌ها تعبیه شده ولی 6 ورزشگاه از این امکانات بی‌بهره‌اند.

استادیوم «آرنا فونته نوا» یکی از ورزشگاه‌های برزیل و میزبان بازی‌های فوتبال جام جهانی است که در «سالوادور» بنا شده و پرهزینه‌ترین ورزشگاه ساخته شده در این کشور به شمار می‌رود. این استادیوم میزبان بازی نهایی جام جهای 2014 برزیل خواهد بود. استادیوم «آرنا سائوپائولو» میزبان نخستین بازی جام جهانی برزیل بود ولی با توجه به آغاز بازی‌ها، هنوز ساخت آن تمام نشده و قسمت‌هایی از سکوهای مخصوص تماشاچیان نیمه‌کاره بوده و کارگران مشغول فعالیت هستند تا بتوانند در اولین فرصت آن را به اتمام برسانند.

استادیوم ورزشی «ماراکانا» واقع در «ریودوژانیرو» یکی از ورزشگاه‌های میزبان بازی‌های جام جهانی برزیل محسوب می‌شود که ساخت آن تا پیش از شروع بازی‌ها به اتمام رسیده است. مسئولان این ورزشگاه برای اتصال دو شهر «ریودوژانیرو» و «سائوپائولو» از طریق خطوط ریلی هزینه‌های بالایی صرف کردند تا رفت‌وآمد ورزشکاران و طرفداران کشورهای مختلف راحت‌تر شود.

ساخت استادیوم «آرنا داس دوناس» واقع در «ناتال» برزیل نیز پیش از شروع بازی‌ها پایان یافت. کار ساخت این ورزشگاه را یک شرکت خصوصی برعهده گرفته بود که بر هزینه‌های دولت در این پروژه نظارت می‌کرد.

استادیوم «آرنا پانتانال» برزیل در شهر «کویابا» از دیگر ورزشگاه‌هایی به شمار می‌رود که تاکنون هزینه‌های بالایی صرف ساخت آن شده و به‌طور کلی، حدود 718 میلیون دلار برای ساخت استادیوم‌های «مانائوس»، «ناتال»، «کویابا» و استادیوم پایتخت برزیل شده است.

خبرها حاکی است که مقامات شهری همچنان به 134 میلیون دلار جهت تکمیل استادیوم «آرنا پانتانال» نیاز دارند. در این باره برخی مقامات شهری برزیل اعلام کرده‌اند به دلیل نرسیدن مصالح لازم برای ساخت و تکمیل پروژه‌های استادیوم‌های ورزشی در برزیل، کار اتمام برخی ورزشگاه‌ها به پس از پایان رقابت‌های جام جهانی موکول می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست