بازدید 4040

هدیه وزارتخانه برای جوانان چه بود؟

وزارت ورزش و جوانان علي‌رغم همه بودجه‌هايي که در امر ورزش هزينه مي‌کند، بودجه اي براي برپايي جشن جوان و فرهنگ نداشت اين درحالي است که به گفته گلزاري يک سوم بودجه وزارت ورزش و جوانان بايد به جوانان اختصاص يابد.
کد خبر: ۴۰۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۴ 15 June 2014
نخستين هفته جوان در دولت يازدهم سپري شد؛ اما دريغ از خبري خوش براي اميدوار کردن جوانان.

به گزارش ابتکار، چيزي به مسابقات جام جهاني نمانده بود و نگاه‌ها به مهمترين اتفاق فوتبالي دنيا معطوف شده بود که در اين گير و دار هفته جوان هم فرا رسيد و آقاي وزير بايد به اين حوزه هم گوشه چشمي نشان مي‌داد.

چشم‌ها به وزارت ورزش و جوانان دوخته شده تا ببينند که آيا به گفته منتقدان جوانان زير سايه ورزش قرار دارد يا نه؟ و يا مجموعه وزارتخانه خبر خوبي درباره موضوعاتي مثل وام ازدواج و... دارد يا نه؟ اين درحاليست که وزارتخانه با عنوان نبود اعتبار حتي نتوانست يک روز بليت سينما را با تخفيف به جوانان ارايه کند.

در نشست خبري اعلام برنامه‌هاي هفته جوان بود که دکتر محمود گلزاري، معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: «در تلاش هستيم که استفاده از سينماها در روز 19 خردادماه، روز جوان براي همه مردم با تخفيف ويژه‌اي همراه باشد. به گونه‌اي که مردم از بليت 5000 توماني تنها 1000 تومان آن را بپردازند.»

اما در آستانه روز جوان او از منتفي شدن تخفيف بليت سينماها در روز جوان خبرداد و افزود: «سازمان سينمايي به ما گفته است هزار تومان از5 هزار تومان قيمت بليت سينما را مردم بپردازند و اين سازمان نسبت به پرداخت نيمي از مابقي مبلغ اعلام آمادگي کرد تا نيمي ديگر از آن را وزارت ورزش و جوانان يا وزارت ارشاد بپردازند.» به گفته گلزاري هزينه مربوط به وزارت ورزش و ارشاد حدود 600 ميليارد تومان مي‌شد که چون وزارتخانه‌هاي ارشاد و ورزش و جوانان اين هزينه را متقبل نشدند تخفيف بليت سينما در روز جوان منتفي شد. در حاليکه اين تخفيف مي‌توانست کمترين کاري باشد که در مقابل هزينه‌هاي قابل توجه وزارتخانه در امر ورزش در حوزه جوانان صرف مي‌شد.

هفته جوان با جشن بخشش آغاز شد؛ جشني که به تجليل از افراد فعال در بخشش جوانان مجرم اختصاص داشت. در حاشيه اين مراسم محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان آب پاکي را روي دست خبرنگاران و مردم براي دادن خبرهاي خوشي در زمينه‌هايي مانند وام ازدواج ريخت و گفت: «دولت در تامين بودجه وام ازدواج مشکل دارد. با اين حال رايزني‌هايي را براي پرداخت اين وام کرده‌ايم.» البته محمود گلزاري به عنوان بالاترين مقام وزارت ورزش و جوانان در امور جوانان چند روز قبل از آن در نشست خبري هفته جوان صرفا براي اين هفته به اقداماتي مانند برگزاري جشن بخشش و رونمايي از تابلوي کلينيک پيشگيري از خشم و تخفيف 50 درصدي مراکز مشاوره براي زوجين اشاره کرده بود.

برگزاري نخستين جلسه ستاد ملي ساماندهي امور جوانان يکي ديگر از برنامه‌هاي هفته جوان بود که در آن بايد معاونان 25 تا 30 وزير حضور مي‌داشتند. در ميان اين جشن‌ها و جلسات جاي مراسمي براي جوانان ايران زمين خالي بود. جشني يا همايشي که نمايندگاني از جوانان در آن حضور داشته باشند و دغدغه‌هاي خود را دست کم در حضور وزير ورزش و جوانان بيان کنند. اين اتفاق در شرايطي رخ داد که وزارت ورزش و جوانان قصد داشت که جشن جوان و فرهنگ را با حضور رييس جمهور برگزار کند اما وزارت ورزش و جوانان علي‌رغم همه بودجه‌هايي که در امر ورزش هزينه مي‌کند، بودجه اي براي برپايي جشن جوان و فرهنگ نداشت اين درحالي است که به گفته گلزاري يک سوم بودجه وزارت ورزش و جوانان بايد به جوانان اختصاص يابد.

حال اين پرسش مطرح مي‌شود که آيا اين ميزان بودجه به قدري نيست که بخش جوانان وزارتخانه بتواند در کنار انجام امور جاري خود يک جشن مستقل برپا کند؟ اصلا جوانان اولويت چندم آقاي وزير و برخي از معاونانشان است؟ اگرچه تخصيص تخفيف 50 درصدي به منظور بهره‌گيري جوانان از خدمات مشاوره ازدواج در هفته جوان و تمديد آن تا پايان خردادماه اقدام قابل تقديري از سوي وزارت ورزش و جوانان است ولي آيا اين اقدام تبلور 7 ماه فعاليت وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان است؟ از سوي ديگراگرچه به گفته گلزاري هفته جوان زمان کارهاي نمايشي نيست و دستگاه‌ها در اين مدت بايد اقدامات گذشته و برنامه‌هاي آينده خود در حوزه جوانان را بيان کنند؛ اما آيا در هفته جوان سال جاري اين اتفاقات رخ داد؟ چند دستگاه درباره برنامه‌هاي خود اطلاع رساني کردند؟ به نظر مي‌رسد سايه سنگين ورزش و هزينه‌هايش بدجوري بر سر حوزه جوانان سنگيني مي‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی