بازدید 15242

رویترز: آمریکا باید جام زهر را سر بکشد

یک خبرگزاری انگلیسی در گزارشی با اشاره به شکست سیاست‌های خارجی آمریکا در خاورمیانه به مقامات این کشور توصیه کرد گزینه رفع تنش با ایران را درپیش گیرند.
کد خبر: ۴۰۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷ 13 June 2014
یک خبرگزاری انگلیسی در گزارشی با اشاره به شکست سیاست‌های خارجی آمریکا در خاورمیانه به مقامات این کشور توصیه کرد گزینه رفع تنش با ایران را درپیش گیرند.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی در باره فرصت پیش‌روی دولت «اوباما» برای رفع تنش با ایران می‌نویسد:حالا نوبت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا است تا جام زهر را در مقال کنار آمدن با ایران هسته‌ای و موضوع تحریم‌ها سر بکشد یا این‌که شاهد اوضاع ناآرام منطقه خاورمیانه باشد.

خبرگزاری رویترز با اشاره به حضور آمریکا در جبهه‌های متعدد در عرصه سیاست خارجی و ناکامی این کشور در آنها از واشنگتن خواسته از فرصت پیش آمده در مذاکرات هسته‌ای برای تعامل با ایران نهایت استفاده را ببرد.

اوضاع سوریه، لیبی و عراق در گزارش رویترز مصداق‌های شکست سیاست‌های دولت آقای اوباما در خاورمیانه ذکر شده‌اند.

رویترز درباره سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه می‌نویسد: «باید پذیرفت که سیاست‌های آمریکا خاورمیانه را به کشتارگاه مبدل کرده است.»

رویترز در ادامه وضعیت وخیم در شمال آفریقا، افغانستان،پاکستان،یمن و شرق آفریقا و بی‌ثباتی و ادامه تنش‌ در آنها را مثالهای دیگری از شکست سیاست خارجی آمریکا می‌داند و می‌افزاید: «آمریکا در مواجهه با روسیه و  ماجرای اوکراین و چین بابت دریای شرق و جنوب چین نیز کارش گره خورده است. به‌نظر می‌رسد سیاست خارجی آمریکا و سیاست‌گذاران این کشور در مقابله هم‌زمان با جبهه‌های مختلف ناکام مانده‌اند.»

بر همین اساس، رویترز در این گزارش پیشنهاد می‌دهد واشنگتن دست‌کم روابطش با برخی دشمنان خود را بهبود بخشد.

به نوشته این خبرگزاری انگلیسی این دور از مذاکرات هسته‌ای با ایران فرصتی خوب جهت کاهش تنش با ایران و تمرکز در برقراری امنیت دوباره در عراق، سوریه، افغانستان، یمن و شاخ آفریقا است.

این خبرگزاری در خاتمه با اشاره به وقایع د‌هه‌های اخیر از جمله ماجرای گروگان‌گیری که به تخریب موقعیت «جیمی کارتر» منجر شد و برخی دیگر موارد دیگر به دولتمردان آمریکایی توصیه می‌کند تا از فرصت پیش آمده برای رفع تنش با ایران استفاده کنند.

رویترز می‌نویسد: ممکن است این تغییر رویکرد  مورد انتقاد کنگره و بخشی از اعضای دستگاه سیاست خارجی آمریکا از جمله جمهوری خواهان قرار گیرد اما معامله با ایران دیر یا زود حتی در صورت بدترین گزینه بودن نیز باید در دستور کار آمریکا قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل