بازدید 16273

برگزیدگان جشن حافظ معرفی شدند

شب گذشته با حضور سینماگران و اهالی رسانه، برگزیدگان سینمایی و تلویزیونی چهاردهمین جشن حافظ معرفی شدند جشنی که جذاب، بانظم و پر از حاشیه برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷ 13 June 2014
شب گذشته با حضور سینماگران و اهالی رسانه، برگزیدگان سینمایی و تلویزیونی چهاردهمین جشن حافظ معرفی شدند جشنی که جذاب، بانظم و پر از حاشیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در شب ولادت امام زمان (عج) چهاردهمین جشن حافظ در تالار بزرگ وزارت کشور با حضور تعداد زیادی از اهالی سینما و تلویزیون و علاقمندان سینما برگزار شد.

اجرای جشن 4 ساعته علی معلم برعهده داشت و اهدای جوایزی این دوره از جشن حافظ نیز از برگزیدگان آثار تلویزیون و نمایش خانگی شروع شد. برگزیدگان این بخش از جشن به شرح زیر معرفی شدند.

بخش تلویزیون و نمایش خانگی:

تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی به محسن تنابنده به خاطر بازی در مجموعه تلویزونی پایتخت 2 و شاهگوش اهدا شد.

تندیس و لوح بهترین فیلمنامه مجموعه تلویزیونی به مصطفی رستگاری فیلمنامه نویس سریال راستش را بگو تعلق گرفت.

مرجانه گلچین تندیس بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی به خاطر بازی در مجموعه نمایشی شاهگوش را دریافت کرد.

 مهدی سلطانی سروستانی تندیس بهترین بازیگر مرد درام تلویزیون به خاطر بازی در مجموعه تلویزیونی دیوار را دریافت کرد.

مهراوه شریفی نیا تندیس بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی به خاطر بازی در سریال خداحافظ بچه را دریافت کرد.

سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت 2 و دیوار تندیس بهترین کارگردان مجموعه های تلویزیونی را دریافت کرد

تندیس بهترین مجموعه تلویزیونی به سریال شاهگوش به تهیه کنندگی مهران برومند و سید محمد امامی اهدا شد.

و علیرضا قربانی برای مجموعه تلویزیونی راستش را بگو تندیس بهترین ترانه فیلم و مجموعه تلویزیونی را دریافت کرد.

در بخش سینما:

تندیس بهترین دستاورد فنی و هنری به عباس بولوندی برای طراحی صحنه چ و ملکه اهدا شد.

تندیس بهترین موسیقی فیلم به پیمان یزدانیان برای ساخت موسیقی جیب بر خیابان جنوبی تعلق گرفت.

تندیس بهترین فیلمبرداری به محمود کلاری برای فیلمبرداری فیلم های گذشته و استرداد تعلق گرفت.

تندیس بهترین فیلمنامه به پوران درخشنده برای نگارش فیلمنامه هیس دخترها فریاد نمی زنند اهدا شد.

دو تندیس بهترین بازیگر زن به نورا هاشمی برای بازی در فیلم «جیب بر خیابان جنوبی» و به مهناز افشار برای بازی در فیلم «برف روی کاج ها» اهدا شد.

دو تندیس بهترین بازیگر مرد به رضا عطاران برای بازی در فیلم های «دهلیز» و «طبقه حساس» و به بابک حمیدیان به خاطر بازی در فیلم های «هیس دخترها فریاد نمی زنند» و فیلم «چ» اهدا شد.

تندیس بهترن کارگردانی فیلم به اصغر فرهادی برای فیلم گذشته تعلق گرفت.

همچنین در بخش بهترین فیلم هیچ فیلمی تندیس حافظ را از سوی هیات داوران دریافت نکرد.

دیگر جوایز اهدایی جشن حافظ:

جشن سیزدهم حافظ برگزار نشد ولی در این دوره از جشن برگزیدگان خود را معرفی کرد و مجموعه تلویزیونی مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری برگزیده بخش آثار تلویزیونی شد و در بخش سینما، «جرم»به کارگردانی مسعود کیمیایی تندیس فیلم سینمایی برگزیده جشن سیزدهم را دریافت کرد.

در بخش جایزه یک عمر فعالیت هنری، عبدالله اسکندری گریمور سینمای ایران برای 42 سال فعالیت در هنر چهره پردازی تندیس این بخش را دریافت کرد.

خسرو دهقان  منتقد و نویسنده پیشکسوت تدیس و لوح تقدیر برای یک عمر فعالیت نوشتاری در عرصه سینما را دریافت کرد.

و جایزه ویژه هیات داوران در بخش سینما  به فیلم گناهکاران به کارگردانی فرامرز قریبیان اهدا شد.

حاشیه ها:

مراسم با 30 دقیقه تاخیر شروع شد و تا ساعت 30 بامداد ادامه داشت. ابتدای مراسم با پخش کلیپی از تاریخچه جشن حافظ همراه بود که خاطرات چهرهای قدیمی سینما و تلویزیون  را زنده کرد. شمایل این هنرمندان موهایی که هنوز سفید نبودند و مد لباسهایی که به دهه 70 نزدیک بودند تا دهه 90 و حضور چهره هایی چون خسرو شکیبایی در این کلیپ با تشویق حاضران همراه بود.

علی معلم در ابتدای این جشن گفت: این جشن بعد از 2 سال تاخیر برگزار شدو اگر می خواستیم آثار سال 90 را به  لیست داوری ها اضافه کنیم تعداد فیلم های سینمای 180 فیلم  و سریالهای تلویزیونی 15 سریال می شد و همین کار را سخت می کرد و برای همین تنها دوبرگزیده  از آثار تلویزیونی و سینمایی دوره سیزدهم که برگزار نشد را معرفی می کنیم.

در همان ابتدای مراسم اهدای جوایز تلویزیونی کلیپی از پروژه سینمایی کوروش به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و تهیه کنندگی علی معلم پخش شد و وقتی جعفری جوزانی روی صحنه آمد با اشاره به ساخت پروژه سینمایی کوروش گفت:  خواهش می کنم از آدمهایی که در این کشور فقط ترمز هستند پایشان را از ترمز بردارند.

محسن تنابنده هنگام دریافت تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی گفت: «دوست داشتم جایزه بهترین فیلمنامه ی مجموعه تلویزیونی را هم دریافت کنم تا با دو تندیس حافظ به خانه می رفتم.

پژمان جمشیدی فوتبالیستی که بواسطه بازی در سریال پژمان بازیگر شده است  وقتی روی صحنه رفته بود تاا جایزه بهترین بازیگر کمدی زن را به مرجانه گلچین اهدا کند گفت: خیلی ممنون هستم از مافیای برادران قاسم خانی که من را وارد سینما کردند.» این بخش از گفته های جمشیدی با خنده حضار همراه بود. وی ادامه داد: «بر خلاف نظر آقای تنابنده خیلی دوست داشتم جایزه بخش بهترین فیلم نامه به مافیای پیمان و محراب قاسم خانی تعلق بگیرد. من وقتی در جام جهانی 1990 مارادونا را کنار گذاشتند همه می گفتند که مافیا این کار را کرده است و من از مافیا تصوری نداشتم ولی وقتی این پیمان و محراب قاسم خانی را دیدم که مافیا چه آدمهای خوب و دوست داشتنی هستند.»

همراه با تندیس و لوح اهدایی جشن حافظ، چهار سکه بهار آزادی و  بیمه ی عمر 20 ساله و کمک هزینه سفر به شهر شیراز هم به برگزیدگان اهدا شد که توسط بخش خصوصی صورت گرفت.

علیرضا قربانی هنگام دریافت بهترین ترانه مجموعه تلویزیونی به صورت زنده شعری از حافظ را به صورت زنده اجرا کرد. یکی از بخشهای جنبی این جشن اجرای زنده ترانه ای طنز توسط محمد رضا علیمردانی که با تشویق ممتد حاضران همراه بود. همچنین ترانه های مابین این مراسم را رضا یزدانی به صورت زنده اجرا می کرد.

در بخش جوایز ویژه این دوره از جشنواره تندیس حافظ یک عمر فعالیت هنری به عبدالله اسکندری به خاطر 42 سال فعالیت هنری در چهره پردازی سینما و تلویزیون اهدا شد که عبدالله اسکندری با تشویق ممتد حاضران همراه بود. برای معرفی و فراخواندن اسکندری، رضاکیانیان روی صحنه آمد و گفت: من همیشه دوست داشتم که زیر دستان گریموری چون اسکندری گریم شوم و در سریال مختارنامه 15 روز تست گریم شدم تا به شمایل عبدالله بن زبیر در این سریال رسیدم. عبدالله اسکندری پدر گریم ایران و همچنین پسر  و دانشجوی گریم ایران است چون هنوز با علاقه پیگیر این است که نکات جدیدی از دنیای گریم را یاد بگیرد.

محمودکلاری هنگام دریافت تندیس بهترین فیلم برداری بخش سینما که برای «گذشته» دریافت کرده بود گفت: از اصغر فرهادی تشکر می کنم بخاطر این که وقتی کارگردانی برای یک فیلم ایرانی از اروپا فیلم بردار می آورد، فرهادی برای ساخت یک فیلم در اروپا و با یک سرمایه گذار خارجی از یک فیلمبردار ایرانی استفاده کرد.

وقتی مسعود کیمیایی برای دریافت تندیس برگزیده جشن سیزدهم حافظ به خاطر فیلم جرم به روی صحنه رفت گفت: «خیلی دلم گرفته است و تعجب می کنم از خانه سینما و کانون کاگردانان که در مقابل حیثیت خود سکوت می کند ولی من بابت این روزنامه تا پای عدالت می روم.» در هفته های گذشته گفتگوی مسعود کیمیایی با روزنامه شرق و اظهاراتش در باره سینما، انقلاب و فروغ فرخزاد حاشیه های زیادی داشت.

رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون با وجود بیماری در این جشن حضور داشت و در ردیف جلو نشسته بود در انتهای مراسم تعدادی از هنرمندان به سراغ او رفتند و جویای حال او شدند.

از جمله کسانی که در این جشن حضور داشتند: رضا کیانیان، مهران مدیری، مسعود کیمیایی، سیروس مقدم،کیومرث پوراحمد، مازیار میری پوران درخشنده،رضا عطاران، شقایق دهقان، پریناز ایزدیار، ساره بیات، مهدی فخیم زاده، سام قریبیان، علیرام نورایی، فرامرز قریبیان، کارن همایونفر، علیرضا قربانی، مسعود جعفری جوزانی، مهدی پاکدل، بهنوش بختیاری، امیر آقایی، محسن تنابنده، سعید راد، دانیال عبادی، هومن سیدی، داریوش ارجمند، هادی منبتی، محمدهادی کریمی،، میلاد کی مرام، مهناز افشار، لاله و ستاره اسکندری، اصغر همت، ملیکا و مهراوه شریفی نیا، مجید و نیکی مظفری، الهام حمیدی، کتایون ریاحی، پژمان جمشیدی، نگین صدق گویا، جواد طوسی، مرجانه گلچین، کمند و سپند امیر سلیمانی، امیرعلی دانایی، منوچهر محمدی، دانیال حکیمی، فرزاد فرزین، هادی کاظمی، داوود میرباقری، رضا ناجی، مهدی سلطانی سروستانی، محمد سریر،  بهاره کیان افشار، بابک حمیدیان، علی لهراسبی،فرزاد فرزین، بهنام بهزادی، محمدرضا آهنج، مصطفی رستگاری، محمود کلاری، پیمان یزدانیان، عباس بلوندی، نورا هاشمی، فرامرز روشنایی، جعفر گودرزی، عبدالله اسکندری، خسرو دهقان سیمون سیمونیان، مهرانه مهین ترابی، برزو ارجمند، سروش صحت، بیژن اشتری، مانی باغبانی، سعید خاموش، ، امیر قادری، محمدرضا لطفی، علیرضا مجمع، ، امیرهوشنگ هاشمی و... بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار