صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل

خوردنی محافظِ شبکیه چشم

کد خبر: ۴۰۵۸۵۵
| |
4730 بازدید

پزشکان می‌گویند افزودن انگور به رژیم غذایی در پیشگیری از اختلالات تخریب شبکیه چشم موثر است.

به گزارش ایسنا، متخصصان چشم‌پزشکی انستیتو چشم «بسکام پالمر» در دانشگاه میامی اعلام کردند: دنبال کردن رژیم غذایی حاوی مقادیر بیشتری انگور، خطر ابتلا به عارضه تخریب شبکیه چشم را کاهش می‌دهد.

در حال حاضر در آمریکا بیش از پنج میلیون نفر به اختلالات بینایی مرتبط با تخریب شبکیه چشم مبتلا هستند اما متخصصان چشم‌پزشکی اخیرا دریافتند که رژیم غذایی سرشار از انگور به کاهش خطر ابتلا به این بیماری‌ها کمک می‌کند.

متخصصان انستیتو چشم بسکام پالمر برای موش‌های آزمایشگاهی که به عارضه تخریب شبکیه مبتلا بودند، رژیم غذایی محتوی انگور و مکمل انگور را در نظر گرفتند که این رژیم غذایی معادل سه وعده مصرف انگور در انسان بود.

به نقل از ساینس ورلدریپورت، نتایج این مطالعه نشان داد اختلال تخریب شبکیه چشم در موش‌هایی که رژیم غذایی سرشار از انگور داشتند به میزان قابل توجهی بهبود یافت.

«ابیگل هاکام»، سرپرست اصلی این مطالعه در‌این‌باره گفت: رژیم غذایی سرشار از انگور پروتئین‌های حیاتی برای شبکیه چشم را تامین می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد که انگور از راه‌های مختلف نظیر تغییر سیگنال‌ها در سطح سلولی که سبب مقابله با استرس اکسیداتیو می‌شود، سلامت چشم را بهبود می‌دهد.

مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟