بازدید 3390

اوکراین از روسیه شکایت کرد

«آرسنی یاتسنیوک» نخست وزیر اوکراین گفت که این کشور به دلیل تصرف شبه جزیره کریمه، از روسیه به دادگاه حقوق بشر اروپایی شکایت کرده است.
کد خبر: ۴۰۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱ 05 June 2014
«آرسنی یاتسنیوک» نخست وزیر اوکراین گفت که این کشور به دلیل تصرف شبه جزیره کریمه، از روسیه به دادگاه حقوق بشر اروپایی شکایت کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی دولت اوکراین، یاتسنیوک روز پنجشنبه گفت: به دادگاه حقوق بشر اروپایی دو شکایت علیه روسیه شامل ضمیمه کردن منطقه کریمه به خاک خود و اقدامات غیرقانونی آن کشور در قبال اوکراین ارایه کردیم.

وی افزود: شکایت نامه ای را هم در مورد سرقت اموال اوکراین توسط روسیه تنظیم و در آینده نزدیک آن را به دادگاه ارایه می کنیم.

نخست وزیر اوکراین با تاکید بر اینکه روسیه باید پاسخگوی اقدامات خود باشد، افزود: گفت: طرف اوکراینی از تمام امکانات و شیوه های قانونی استفاده می کند تا روسیه را به دادگاه بکشاند.

وی ادامه داد: هرچند مراحل قانونی این شکایت ها ماه ها زمان می برد اما امیدواریم از آن نتیجه بگیریم.

یاتسنیوک با یادآوری اینکه دادستانی کل اوکراین تحقیقات درباره اموال این کشور در منطقه کریمه را شروع کرده است، افزود: براساس این پرونده، اوکراین از روسیه 91 میلیارد دلار خسارت می خواهد.

نخست وزیر اوکراین پیش تر ادعا کرده بود، روسیه به طور غیرقانونی 2.2 میلیارد مترمکعب گاز از کریمه بهره برداری کرده است.

روسیه روز 19 ماه مارس گذشته پس از برگزاری همه پرسی در کریمه که اکثر ساکنان آن به جدایی از اوکراین رای دادند با این منطقه قرارداد امضا و آن را به خاک خود ضمیمه کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر