بازدید 5887

افتتاح اولین مسجد جامع شيعيان در مرکز نروژ

این اولین مسجدی است که در حومه اسلو احداث شده است. در اینجا هزاران مسلمان ساکن هستند. گرچه این مسجد را شیعیان ساخته اند اما مدیریت مسجد می گوید اصلا این مسجد صرفا برای مسلمانان شیعه نیست.
کد خبر: ۴۰۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶ 02 June 2014
در اسلو پایتخت نروژ درهای مسجد جامع جدیدی به روی مردم گشوده و رسما افتتاح شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، توحید اولین مسجدی است که برای مسلمانان شیعه در پایتخت نروژ احداث شده است. در مراسم افتتاحیه نمایندگان بسیاری از سازمانهای اسلامی، مسیحی و شیعه و سنی حضور داشتند. چندین روحانی ایرانی نیز در این مراسم شرکت داشتند.

یکصد و پنجاه هزار مسلمان در نروژ زندگی می کنند که اکثریت آنها در اسلو ساکن هستند. در مرکز این شهر چهار مسجد در منطقه ای کمتر از یک مایل مربع ساخته شده است. بنابراین رویه جدید ساخت مسجد در حومه اسلو است.

این اولین مسجد است که در حومه اسلو احداث شده است که در آنجا هزاران مسلمان ساکن هستند. گرچه این مسجد را شیعیان ساخته اند اما مدیریت مسجد می گوید اصلا این مسجد صرفا برای مسلمانان شیعه نیست.

شهیر غلام نبی سخنگوی مسجد توحید گفت هدف این مسجد همیشه این است که درهای آن به روی همه باز باشد و حتی در مراسم افتتاحیه آن بسیاری از سخنرانان از اهل سنت بودند و ما حتی از مسیحیان هم دعوت کرده بودیم. برنامه های این مسجد به سه زبان عربی، اردو و نروژی است. هدف ما این است که نروژی را زبان اصلی این مسجد کنیم.

کریستین ینسن از مسئولان کلیسا گفت به نظر من افتخاری بود که در مراسم افتتاحیه این مسجد شرکت داشتم زیرا در هر حال آنها در همسایگی ما هستند. خیلی مهم است همسایه خود را بشناسید. با وجود اینکه ما به ادیان و مذاهب مختلفی تعلق داریم و اختلافات زیادی میان ماست با وجود این اشتراکات ما نیز زیاد است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی