بازدید 28333

هزینه یک قلیان چند؟

عرضه کنندگان بسیاری توتون میوه ای را از واردکننده خریداری می کنند اما در بیشتر سفره خانه ها از بسته های مارک دار استفاده نمی شود. بیشتر این سفره خانه ها از توتون های ارزان قیمت تری که به صورت فله ای که هر یک کیلوگرم آن ۲۰ هزار تومان است استفاده می کنند.
کد خبر: ۴۰۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰ 02 June 2014
صدای «قل قل» قلیان به قدری سود آور و وسوسه برانگیز است که بسیاری از افراد حتی با سرمایه ای نسبتا پایین سفره خانه ای به راه می اندازند که خمیر مایه اصلی درآمدآن قلیان است.

به گزارش خبرآنلاین، رشد سفره خانه ها در کشور آن هم به شیوه مدرن بسیار زیاد و البته سودآور شده است. صدای «قل قل» قلیان به قدری سود آور و وسوسه برانگیز است که بسیاری از افراد حتی با سرمایه ای نسبتا پایین سفره خانه ای به راه می اندازند که خمیر مایه اصلی درآمدآن قلیان است. بیراهه نگفته ایم اگر بگوییم که این کالای دخانی تمام دخل و خرج یک سفره خانه پرهزینه را یک تنه می پردازد.

آماری که گمرک ایران در این باره منتشر کرده است نشان از روند صعودی واردات توتون قلیان به ایران از سال۸۹ به بعد دارد. واردات توتون قلیان در سال های ۸۷ و ۸۸ با افت قابل ملاحظه ای روبه رو بوده است. اما اوضاع در سال های ۸۴ تا ۸۶ به گونه ای دیگری بوده است. در این سال ها روند واردات توتون میوه ای به شدت شاهد رشد بوده است.

آمار تکان دهنده گویای این موضوع است که رقم دلاری واردات توتون میوه ای، از حدود ۲.۱ میلیون دلار در سال ۱۳۸۰ به نزدیک ۱۳ میلیون دلار در سال ۱۳۹۱ رسیده است. یعنی طی ۱۱ سال، واردات کالایی مانند توتون میوه ای، حدود ۵۲۰ درصد رشد کرده است. که البته نشان می دهد که میل مردم همزمان با رشد نجومی این کالا افزایش پیدا کرده است.

عرضه کنندگان بسیاری توتون میوه ای را از واردکننده خریداری می کنند اما در بیشتر سفره خانه ها از بسته های مارک دار استفاده نمی شود. بیشتر این سفره خانه ها از توتون های ارزان قیمت تری که به صورت فله ای که هر یک کیلوگرم آن ۲۰ هزار تومان است استفاده می کنند.

قلیان علاوه بر توتون به زغال آتشین نیز نیاز دارد. در حال حاضر قیمت هر کیلو زغالی که باعث تولید گاز مونواکسید کربن کشنده برایتان می شود در ارزان ترین قیمت چهار هزار تومان و در گران ترین قیمت ۱۴ هزار تومان برایتان آب می خورد. البته این قیمت ها بستگی به مرغوبیت و تازگی و کهنگی آن دارد.

از قیمت زغال و توتون که بگذریم، به خود وسیله دخانی قلیان می رسیم. ارزان ترین دستگاه قلیان قیمتی برابر با ۱۵ هزار تومان دارد که دارای بدنه فلزی است و به قول قلیان کش ها کام خوبی می دهد. البته قلیان های گران تری نیز وجود دارند که با توجه به ارتفاع و جنس بدنه قیمت هایشان متغییر است. یک قلیان با بدنه چوبی کار شده در شهر سنندج که ارتفاع بلند و تنگ بزرگی نیز دارد قیمتی بالای ۳۰۰ هزار تومان دارد. در برخی از نقاط تهران قیمت قلیان های که جلوی مشتری می گذارند گاهی قیمتی بالای ۵ میلیون تومان دارد.

قیمت تمام شده یک قلیان چه در قهوه خانه باشید یا سفره خانه، چه در مکانی لوکس و امروزی یا سنتی و قدیمی، چه در جنوبی ترین نقطه شهر یا بالای شهر ، برای صاحب قهوه خانه یا سفره خانه هیچ فرقی نمی کند و بیشتر از ۱۵۰۰ تومان آب نمی خورد.

اما هزینه اصلی را زمانی قرار است پرداخت کنید که سرویسی کنار قلیان برایتان در نظر می گیرند. از آجیل گرفته تا میوه و نبات و خرما فراهم می شود. هر چقدر این سرویس سنگین تر و شکیل تر باشد پولی که باید برای آن پرداخت کنید نیز بیشتر است. در بعضی از سفره خانه ها قیمت یک قلیان بین ۳ تا ۶ هزار تومان است و در بعضی دیگر این قیمت ها تا مرز ۲۵۰ هزار تومان نیز می رسد.درآمدهای اینچنینی برای تنها یک سرویس قلیان واقعا وسوسه کننده است.

به گفته برخی از فعالان این بخش، دادن مجوز به سفره خانه ها با استفاده از روابط خاصی امکان پذیر است. اما به راحتی می توان با هزینه حدود ۳۰ میلیون تومان یک مجوز اجاره کرد و همین امر زمینه برای دلالی و کاسبی در بازار قلیان می شود. البته می شود با پرداخت ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۱۰ تا ۳۰ میلیون اجاره یک سفره خانه آماده را اجاره کرد کاری که این روزها به شدت مرسوم شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۷
وقتي در كشور تفريح وجود ندارد كشيدن قليان مي شود سرگرمي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
دهنت و طلا بگیرن مشتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
سرسره بازی بهترین تفریح
البته الن هوا داغه ، سرسره ها هم داغه...
این تبلیغات که سیگار و قلیون نشونه روشنفکریه از همه بدتره باید ترفندهای روانشناسی به قولی شرطی سازی علیه سیگار و قلیان و اعتیاد در دبستان روی بچه ها صورت بگیره
یکی می گفت به بچه تون یه ماهی بدین بعد ته سیگارو بندازین توس ظرفش ماهیه می می ره
ماکه اهل قلیان دود دم نیستیم ولی یک سری به خانه کبوتر بزنیدبدک نیست برای چندساعت وقت گذراندن تفریح
قلیان کشیدن برای جوانان ما یه جور تفریح شده.
کاری به ضرر و زیان آن نداریم.
اگر مسئولین ما خیلی نگران سلامت ملت هستند بجای جمع کردن قهوه خونه ها یه محیط تفریحی خوب برای آنها فراهم کنند تا جوانان ما آنجا سرگرم بشوند. و یا با اشتغال زایی جوانان را از این مکانها دور نگه دارند.چون یکی از علتهای جمع شدن جوانان در این مکانها بیکار بودن است. در غیر این صورت جوانان برای تفریح به جاهای دیگر و سفره خونه های زیرزمینی و غیر مجاز سرازیر میشوند و خدای نکرده ممکن است سراغ چیزهای دیگر که در جامعه ما هم به وفور یافت میشود بروند.
لااقل داخل سفره خانه فضا باز است و رفت و آمد زیاد.و تاحدودی نظارت وجود دارد.
اما در مکانهای غیر مجاز هر چیزی وجود دارد و هر اتفاقی ممکن است بیفتد.
و در اینجا است که انسان یاد ضرب المثل معروف میفتد که :
(( امدند ابرو را درست کنند زدند چشم را هم کور کردند))
دلیل رشد مصرف قلیان میدونید؟

مگه جوان ایرانی (از طبقه متوسطه) تفریحه دیگه ای جز قلیان و سیگار داره؟
اگه تفریح دیگه ای به ذهنتون میاد بگید ما هم بریم دنبال همون
پاسخ ها
محمدحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
تفریح دیگه جاهای دنیا چیه که تو ایران نداری؟
باید بگیم تفریحی راحت تر از قلیون نداریم که در حین تفریح غیبت بکنیم و قپی برا همدیگه در کنیم.
بعضي از مردم از نان خوردن نياندازين .هيچ كس زوري اون تو نميره
هر کی بخواد قلیون بکشه چه ممنوع باشه چه آزاد میره میکشه
نمیدونم مسئولای تصمیم گیرنده درباره ی مردم چی فکر میکنن؟
بجای این کارا برای جوانها سرگرمی مفید ایجاد کنید تا کسی سراغ این سرگرمیای مضر نره
قدیمی ها می گفتند:
قلیان چه خوش است گاه گاهی بکشی / نی از سر شب تا به صباحی بکشی // دودش مرض است و قلقلش تنگ نفس / کی گفته خدا که این بلا را بکشی .
منظورتون از تفريح چيه؟ ديسكو؟ كاباره؟؟
تفریح دیگه جاهای دنیا چیه که تو ایران نداری؟
باید بگیم تفریحی راحت تر از قلیون نداریم که در حین تفریح غیبت بکنیم و قپی برا همدیگه در کنیم.
قلیون دوسیب آلبالو روح رو به پرواز در میاره
ناقلا معلومه حسابی دستت توی کاره !!!
شاعر میگه، سیب ما رو از آسمانها به زمین آورد و دوسیب ما را دوباره به آسمان ها برد :D
من خودم مغازه قلیان فروشی در شهر نهاوند دارم اما تعجب میکنم که مسئولین میخوان مالیات تنباکو رو افزایش بدن که هیچ تاثیری روی خرید و فروش و یا مصرف نکردن جوان ها ندارد چون عدهای جوان وقتی تصمیم به تفریح میگیرن اولین چیزی که به ذهنشان می رسد تامین وسایل قلیان است پس در کشوری هستیم که مردم فقط این طریق تفریح رو معقولانه میدونن چون هم تفریح کم است و هم بعضی تفریح ها آنقدر گران تمام می شود که برای هر کسی مقدور نیست مسئلان به جای اینکار ها به فکر ایجاد فضایی آزاد و مفرح برای این مردم باشند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار