بازدید 16745

چرا هنرمندان از رفتن به برزیل انصراف دادند؟

موج انصراف بازیگران از حضور در پروژه «یار دوازدهم» همچنان ادامه دارد، بازیگرانی که هر کدام برای شرکت نکردن در این پروژه دلیلی می‌‌آورند.
کد خبر: ۴۰۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴ 30 May 2014
موج انصراف بازیگران از حضور در پروژه «یار دوازدهم» همچنان ادامه دارد، بازیگرانی که هر کدام برای شرکت نکردن در این پروژه دلیلی می‌‌آورند.

به گزارش خبرآنلاین پروژه یار دوازدهم پروژه‌ای بود که در حمایت از تیم ملی ایران در جریان جام جهانی و حضور در برزیل مطرح شد. در این پروژه قرار شد بازیگران برای حمایت از تیم ملی به برزیل سفر کنند و ویژه برنامه‌ای از حضور آنان در برزیل تهیه شود.

این ویژه برنامه با تهیه‌کنندگی سیدجواد هاشمی، بازیگر و کارگردان و کارگردانی محمدحسین لطیفی قرار است ساخته و در شبکه نمایش خانگی پخش شود.

الناز شاکردوست، محسن تنابنده، مهناز افشار، بهاره رهنما،‌ پیمان قاسم‌خانی، لاله اسکندری، مرتضی پاشایی، بهنوش طباطبایی، بهنوش بختیاری، کامبیز دیرباز، مهدی پاکدل، امین حیایی، برزو ارجمند، سیامک انصاری، سیدجواد رضویان، رامبد جوان و ... از جمله نام‌هایی بودند که برای حضور در این پروژه مطرح شدند.

اما بعد از برگزاری نشست خبری پروژه «یار دوازدهم»‌که با حضور سیدجواد هاشمی،‌ محمدحسین لطیفی و محمدرضا گلزار برگزار شد، موج انصراف بازیگران از این پروژه صفحه روزنامه‌ها و سایت‌های خبری را فراگرفت.

سیدجواد هاشمی، تهیه کننده این برنامه در واکنش به این انصراف‌ها و حرف و حدیث‌هایی که پیرامون هزینه این سفر شکل گرفته بود واکنش نشان داد و گفت: «از زمانی که پروژه اعزام هنرمندان و پیشکسوتان فوتبال و مدیران باشگاه ها به جام جهانی تحت عنوان پروژه یار دوازدهم «آغاز» شد، هجمه بی امان تهمت و افترا و توهین به حامیان و سرمایه گذاران این پروژه به صورت کاملا برنامه ریزی شده رقم خورد و عده ای بی آن که بدانند هدف از این سفر چیست و یا اینکه حتی اسامی مسافرین اعزامی را بدانند، شروع به تخریب این مجموعه و مسافران آن کردند.»

او ادامه داده بود: «گله بسیار است، از هنرمندانی که در لیست اعزام نبودند و شروع به مصاحبه های رنگین کردند که هیهات، ما به این سفر نمی‌رویم، بی آنکه بگویند آیا واقعاً آنها به این سفر دعوت شده بودند؟ از افراد متظاهری که خود را به این پروژه چسبانده و در نهایت با مظلوم نمایی و نشر اکاذیب بیهوده و به قصد تشویش اذهان عمومی و بزرگ نشان دادن خود پس از گرفتن میلیون ها تومان از این قطار پیدا شدند.»

هاشمی درباره هزینه سفر این بازیگران به برزیل هم توضیح داد و اظهار داشت:‌«آیا آنهایی که از رفتن هنرمندان به جام جهانی گله می کنند از خود پرسیده اند هزینه اعزام آنها چقدر است؟ تعداد آنها چند نفر است؟ آیا مردم عزیزمان می دانند هزینه اعزام 40 هنرمند ما به جام جهانی با هزینه قرارداد یک فصل یک فوتبالیست لیگ برتری برابری می کند؟ آیا پولی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت اعزام هنرمندان در نظر گرفته شده بیت المال است یا قراردادهایی میلیاردی با بازیکنان مصدوم؟»

تهیه‌کننده یار دوازدهم همچنین گفته بود: «در حالی که همه برای عکس یادگاری گرفتن با این هنرمندان در رقابت هستند، چگونه است که حضور این افراد در جام جهانی برای تولید یک پروژه سینمایی به بزرگترین مشکل جامعه تبدیل شده؟ چرا کسی نسبت به لیست مدیران باشگاه ها و مربیان و پیشکسوتان که با همین گروه به جام جهانی اعزام می‌شوند، حساسیتی ندارد؟ آیا آنجا دیگر بحث پول بیت المال نیست؟ آیا مردم می دانند درآمدی که از حضور هنرمندان بدست می آید، صرف حضور مدیران و پیشکسوتان فوتبال در جام جهانی می شود؟»

با این حال اما هنرمندان بسیاری از حضور در این پروژه منصرف شده‌اند. جدول زیر دربرگیرنده نام بازیگرانی انصرافی و دلایل‌شان برای نرفتن به این سفر است.

.

 

نام

دلیل

نیوشا ضیغمی

علی رغم اینکه حضور در کنار ملی‌پوشان فوتبال کشورمان که در رویداد مهم جام جهانی شرکت دارند و به فکر افتخارآفرینی برای ایران عزیزمان هستند یک افتخار محسوب می شود و هر کسی دوست دارد در این شرایط در این رویداد بزرگ در کنار بچه های ایران باشد و بازی هایشان را از نزدیک تماشا کند، اما به شخصه حس کردم وظیفه ای بزرگتر از حضور در برزیل بر دوش من است.

لاله اسکندری

این روزها تب فوتبال و جام جهانی بیش از هر زمان دیگری در جامعه به چشم می خورد و همه مردم آرزو دارند بچه های ایران در این میدان بزرگ سربلند ظاهر شده و پرچم سه رنگ کشور عزیزمان را بالاتر از همیشه به

اهتزاز در بیاورند.

بابک حمیدیان

دوست ندارم با هزینه مردمی که به سختی زندگی خود را می‌گذرانند به برزیل بروم.

امیرحسین رستمی

وقتی مردم مخالف سفر ما هستند چرا باید به برزیل برویم؟ قرار بود با این کار اتحاد ایجاد کنیم اما حالا اتحاد از بین رفته است. من همین جا اعلام می‌کنم با اینکه در لیست مسافران برزیل بودم اما از این سفر انصراف می‌دهم.

حمید گودرزی

برای اعزام هنرمندان هزینه‌ای از ما گرفته نشده اما برای همراهان هنرمندان، هزینه‌ای نزدیک ۳۸ میلیون تومان دریافت می‌شود

و من چون همسرم همراهم نمی‌آید، این دعوت را نپذیرفتم

پژمان بازغی

با توجه به مشغله کاری که دارم از حضور در پروژه «یار دوازدهم» به کارگردانی محمدحسین لطیفی انصراف دادم و نمی توانم با آنان به برزیل بروم

رویا تیموریان و مسعود رایگان

از همان اول هم قرار نبود که ما به این سفر برویم چه برسد به آنکه انصراف دهیم. با من دوبار تلفنی صحبت شد از ما دعوت شد‌ و من شرایط آن را پرسیدم. اما من و آقای رایگان رفتن‌مان را تایید نکردیم و قصد رفتن هم نداریم،‌ نمی‌دانم چرا اسم ما را در لیست کسانی که قرار است به برزیل سفر کنند، قرار داده‌اند.من و آقای رایگان به دلیل مسائل شخصی و کاری تصمیم گرفتیم که به این سفر نرویم اما در مطبوعات و رسانه‌ها این طور عنوان شده که رفتن ما تایید شده است.

امین حیایی

من به برزیل نمی‌روم و در ایران در کنار مردم تیم ملی را حمایت می‌کنم‪.‬

 حرف و حدیث‌هایی برای هنرمندان درست شده که واقعاً‌ در شأن و شخصیت ما هنرمندان نیست و با توجه به همین مورد از رفتن به برزیل منصرف شدم‪

آشا محرابی

به دلیل بازی در یک سریال نمی‌توانم در این پروژه شرکت داشته باشم.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل