بازدید 14605

قدرتمندترین زن جهان از نگاه فوربس

این چهارمین بار پیاپی است که آنگلا مرکل در صدر جدول قدرتمندترین زنان جهان قرار می گیرد.
کد خبر: ۴۰۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵ 30 May 2014
طبق فهرست سالانه ای که مجله آمریکایی فوربس روز چهارشنبه منتشر کرد، آنگلا مرکل هنوز قدرتمندترین زن جهان محسوب می شود و پس از او جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا در جایگاه دوم قرار می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مجله فوربس نوشت: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان همچنان قدرتمندترین زن جهان است.

این چهارمین بار پیاپی است که آنگلا مرکل در صدر جدول قدرتمندترین زنان جهان قرار می گیرد. همچنین مرکل در یازده سال گذشته، نه بار در صدر این جدول جای گرفته است.

ملیندا گیتس، زن بازرگان بشردوست آمریکایی همانند سال گذشته، در جدول جدید فوربس پس از آنگلا مرکل و جانت یلن در جایگاه سوم قدرتمندترین زنان جهان جای گرفت.

دیلما روسف رئیس جمهور برزیل از جایگاه دوم که در فهرست قبلی در اختیار داشت، اکنون به رده چهارم جدول سقوط کرده است و کریستین لاگارد مدیر فرانسوی صندوق بین المللی پول با دو پله صعود از رده هفتم به پنجم آمده است.

هیلاری کلینتون در فهرست امسال قدرتمند ترین زنان جهان از نگاه مجله فوربس در جایگاه ششم قرار گرفته است. امسال هجده زن از جمله جانت یلن برای اولین بار  در رده بندی مجله فوربس قرار گرفته اند.

ماری بارا رئیس جدید شرکت جنرال موتورز در رده هفتم جدول و میشل اوباما همسر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در جایگاه هشتم جدول قدرتمندترین زنان جهان از نظر مجله فوربس قرار گرفته اند.

در این فهرست سران نه کشور جهان که در مجموع ششصد و چهل و یک میلیون نفر جمعیت دارند، بیست و هشت مدیر عامل و سیزده میلیاردر قرار گرفته اند.
جوانترین زنی که در فهرست جدید مجله فوربس قرار گرفته است، یک خواننده 28 ساله آمریکایی (در رده شصت و هفتم) و پیرترین آنها ملکه 88 ساله انگلیس (در رده سی و پنجم) است.

100 زن بسیار قدرتمند جهان در زمینه های فناوری، سیاسی، بازرگانی، رسانه ها، دارایی، نمایش، سازمان های خیرخواهانه فعالیت می کنند یا این که میلیاردر هستند. مسئولان مجله فوربس قدرت این یکصد زن را با توجه به دارایی های آنها، قدرت رسانه‌ای آنها و تاثیرگذاری آنها سنجیده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان