بازدید 3865

تقدير حاخام حمامي از شخصيت امام خميني (ره)

حاکم در برخی جنبه ها افراد را مجبور می کند ولی یک رهبر واقعی جامعه خود را هدایت می کند به شکلی که دیگر نیازی به اجبار نیست.
کد خبر: ۴۰۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۹ 30 May 2014
حاخام حمامی لاله زار در مراسمی که به مناسبت ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) در کنیسه مرکزی کلیمیان برگزار شد، از شخصیت امام (ره) تقدیر کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مراسم که پنج شنبه شب و با حضور اقشار مختلف جامعه کلیمیان برگزار شد، حاخام حمامی یکی از دستورات کلیمیان را احترام به مسئولان جامعه از ابعاد مختلف ذکر کرد و گفت: بارزترین این احترام، حق شناسی و سپاسگذاری است.

وی افزود: در طول تاریخ هم نسبت به رهبران جامعه و سرزمین و زادگاه خودمان تا حد امکان وفادار و در پیشرفت کشور سهیم بوده ایم.
حمامی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی و جنگ هم جامعه ما متناسب با جمعیت خود سعی و تلاش خود را انجام داد.

وی شخصیت حضرت امام را بالاتر از زمامداری ذکر کرد و گفت: حاکم در برخی جنبه ها افراد را مجبور می کند ولی یک رهبر واقعی جامعه خود را هدایت می کند به شکلی که دیگر نیازی به اجبار نیست.
حمامی افزود: ایشان روی نکاتی تکیه می کردند که ذاتا هر انسان خداباور به آن اعتقاد دارد و خواستار آن است.

وی با اشاره به قدمت 2700 ساله سکونت یهودیان در ایران تصریح کرد: با اتکا به اشتراکات بوده است که زندگی به شکل مسالمت آمیز و با عشق به وطن طی شده است.

در این مراسم همچنین آقای محمدرضا موحدی، رییس کمیته اقلیت های دینی ستاد ارتحال حضرت امام (ره) با تقدیر از جامعه کلیمیان و اشاره به حضور جمعی از این اقلیت در دیدار و بازدید از منزل امام (ره) در روز پنج شنبه گفت: قرآن کریم از قول پیامبر (ص) به اهل کتاب گفته که دور کلمه توحید جمع شوید امری که می تواند موجب وحدت ادیان شود.

وی افزود: امام خمینی (ره) در دیدار با اقلیت های دینی در آبان 1362 خطاب به آنها گفتند که توحید، مذهب همه است، ایران کشور همه ماست و ما ملت واحده هستیم.

موحدی تصریح کرد: مشترکات بین ادیان بسیار است، از این رو بیاییم وحدت و تجربه خود را به دیگران و جهان منتقل کنیم، چرا بگذاریم دشمنان ادیان الهی از اختلاف ها استفاده کنند، بلکه ما موارد مشترک را مطرح کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها