بازدید 7267
۳

خیرین یک روستا را جابه‌جا می‌کنند

این روستای 80 خانواری بر بستر شیب‌داری قرار گرفته و به علت فرسودگی بافت مسکونی، با اندک زمین‌لرزه‌ای احتمال ریزش سقف‌های آن بر سر ساکنان وجود دارد.
کد خبر: ۴۰۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳ 29 May 2014
خیرین تهرانی برای جابه‌جایی روستای «دالنجان» از توابع شهرستان فاروج در خراسان شمالی اعلام آمادگی کرده‌اند. مدیرکل کمیته امداد این استان گفته است: این روستای 80 خانواری بر بستر شیب‌داری قرار گرفته و به علت فرسودگی بافت مسکونی، با اندک زمین‌لرزه‌ای احتمال ریزش سقف‌های آن بر سر ساکنان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، امان‌الله حسین‌پور با اشاره به برخورداری بیش از نیمی از اهالی این روستا از خدمات حمایتی کمیته امداد، اظهار کرد: نبود آب کشاورزی معیشت ساکنان این روستا را مشکل و وضعیت فیزیکی روستا رفت‌وآمد اهالی را در زمستان با دشواری روبه رو کرده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به کمک‌های خیرین تهرانی برای بهبود وضعیت زندگی ساکنان این روستای محروم گفت: تاکنون خیرین تهرانی برای رفع آثار محرومیت از چهره این روستا افزون بر 30 میلیارد ریال هزینه کرده‌اند. حسین‌پور افزود: 5/6 میلیارد ریال از این اعتبار برای حل مشکل آب آشامیدنی روستا هزینه شده و خیرین تعهد کرده‌اند با جابه‌جایی روستا، 80 واحد مسکونی، یک باب مدرسه و یک باب درمانگاه برای آنان ساخته و برای 80 نفر نیز شغل پایدار ایجاد کنند.

وی افزود: کار تسطیح زمین در منطقه به‌منظور آغاز ساخت‌وساز منازل جدید مسکونی برای اهالی روستای محروم دالنجان فاروج به انجام رسیده است. مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی، این استان را یکی از پنج استان منتخب کشور برای ایجاد و راه‌اندازی مراکز نیکوکاری امداد محله عنوان کرد و گفت: تاکنون 30 مرکز نیکوکاری امداد محله در این استان فعال شده است. حسین‌پور افزود: سال قبل در این استان 70 مرکز نیکوکاری امداد محله جانمایی شد و مراکز باقی مانده نیز تا یک ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی هدف راه‌اندازی این مراکز را استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مشارکت خیرین برای ارائه خدمات هرچه بهتر به خانوارهای آسیب‌پذیر شهری و روستایی و شتاب بخشیدن به رفع محرومیت از چهره روستاها و شهرها عنوان کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳
خدا عوضتان بده، ما را هم از یک اطاق مستاجری
به ویلای نقلی هزار متری در فرمانیه منتقل کنید!
یعنی همین یک روستا همچین وضعی داره؟
دم خیرین گرم! اجرشان با پروردگار.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر