بازدید 2649

تشکیل فراکسیون پیشگیری و مبارزه با فساد

به طور قطع نظام ما به ‌گونه‌ای است که دشمنان خارجی نمی‌توانند برای ما مشکل بنیادین ایجاد کنند ولی ضربه‌ای که نظامی از درون می‌خورد ممکن است بیشتر از برون باشد.
کد خبر: ۴۰۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۶ 27 May 2014
نماینده مردم کاشان در مجلس از آغاز به کار فراکسیون پیشگیری و مبارزه با فساد با عضویت ۲۰ نماینده مجلس خبر داد.

عباسعلی منصوری آرانی نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اعلام موجودیت فراکسیون پیشگیری و مبارزه با فساد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فراکسیون پیشگیری و مبارزه با فساد بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری و اصل اساسی مبارزه با فساد در تمام نظام‌ها شکل گرفت.

وی ادامه داد: به طور قطع نظام ما به ‌گونه‌ای است که دشمنان خارجی نمی‌توانند برای ما مشکل بنیادین ایجاد کنند ولی ضربه‌ای که نظامی از درون می‌خورد ممکن است بیشتر از برون باشد.
طراح تشکیل فراکسیون پیشگیری و مبارزه با فساد در مجلس گفت: اگر یک نظام به درون خود رسیدگی نکند، فسادها مانند موریانه پایه‌های نظام را خالی می‌کنند و این سخت‌ترین ضربه‌ای است که ممکن است به نظام ما وارد شود بنابراین بزرگترین تهدید برای نظام ما تهدیدات خارجی نیست بلکه تهدیداتی است که در داخل توسط فسادهای اداری یا اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که به هم گره خورده است، رخ می‌دهد و این موضوع می‌تواند اعتماد عمومی مردم را کاهش دهد.

منصوری آرانی اظهار داشت: لذا مجلس در این مسیر باید حرکت کند و علاوه بر وضع قوانینی که امکان فساد را به کمترین حد خود می‌رساند اگر علی رغم وجود قوانین، فسادی رخ دهد مجلس باید بتواند براساس حکم نظارتی خود به پاک سازی آن فساد اقدام کند که در این راستا کمک سایر قوا نیز نیاز است.

عضویت اعضای سایر کمیسیون‌ها در فراکسیون پیشگیری و مبارزه با فساد

وی افزود: فراکسیون پیشگیری و مبارزه با فساد با تعداد 20 نماینده مجلس روز گذشته اعلام موجودیت و آغاز به کار کرد و بعد از هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه جلساتی را برگزار خواهد کرد و ضمن افزایش اعضا سعی خواهیم کرد اقدامات مؤثری در زمینه مبارزه با فساد انجام دهیم.

نماینده مردم کاشان در مجلس گفت: سعی خواهیم کرد از تمام کمیسیون‌های مجلس اعضایی در فراکسیون پیشگیری و مبارزه با فساد داشته باشیم. ضمن اینکه براساس صحبتی که شده است، آقای توکلی هم در آینده به این فراکسیون خواهد پیوست.

منصوری آرانی افزود: من تصور می‌کنم اگر این فراکسیون در کنار کمیسیون اصل 90، سازمان بازررسی کل کشور و دیوان عدالت اداری فعالیت کند می‌تواند آثار مثبتی را برای کشور داشته باشد. ما قوانین زیادی را نیاز داریم تا در زمینه مبارزه به فساد وضع کنیم و لازم است قوانینی که امکان سوء استفاده را برای افراد به وجود می‌آورد، حذف کنیم.
وی یادآور شد: قرارمان براین شده است که کارهای جانبی را کنار بگذاریم و بیشتر وقتمان را صرف فراکسیون پیشگیری و مبارزه با فساد کنیم همچنین سعی داریم با مردم و بدنه ادارات ارتباط برقرار کرده تا آنها بتوانند مستقیم با ما در ارتباط باشند و اخبار و اطلاعات‌شان را بدهند.
انتهای‌پیام/
اخبار مرتبط
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار