بازدید 4133

واکنش اتحادیه اروپا به انتخابات اوکراین

اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری اوکراین گامی مهم در راستای کاهش تنش ها میان این کشور و روسیه است.
کد خبر: ۴۰۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱ 26 May 2014
اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری اوکراین گامی مهم در راستای کاهش تنش ها میان این کشور و روسیه است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از بروکسل،اتحادیه اروپا همچنین از بیانیه روسیه در مورد احترام به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اوکراین ، استقبال کرد.

اتحادیه اروپا یادآورشد که انتظار دارد روسیه از نفوذ و قدرتش بر جدایی طلبان مسلح حامی مسکو برای کاهش تنش ها در اوکراین استفاده کند.

ˈخوزه مانوئل باروسوˈ و ˈهرمان وان رومپویˈ روسای کمیسیون اروپا و شورای اروپا در این بیانیه یادآورشدند: برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری اوکراین گامی مهم در راستای رسیدن به هدف کاهش تنش ها در اوکراین و احیای نظم و امنیت برای همه اوکراینی محسوب می شود.

این بیانیه می افزاید : ما در راستای برداشتن گام های واقعی در یک مسیر سازنده برای احیای صلح و ثبات در اوکراین حرکت می کنیم.

وزارت خارجه بلاروس نیز اعلام کرد که به انتخاب مردم اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری این کشور احترام می گذارد و آماده همکاری های سازنده بیشتر با همسایگانش برای کاهش تنش ها در اوکراین است.

در بیانیه وزارت خارجه بلاروس آمده است : باید اعلام کنیم که کمپین انتخاباتی اوکراین در یک شرایط پرتنش و سخت برگزار شد و متاسفانه عده ای از شهروندان اوکراینی در این انتخابات شرکت نکردند.

وزارت خارجه بلاروس ابراز امیدواری کرد که این انتخابات به گامی مهم در مسیر احیای درک متقابل میان طرف های درگیر در اوکراین و بهبود اوضاع امنیتی در این کشور منجر شود.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس ، دولت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نیز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین ابراز رضایت کرده است.

آلمان نیز در مورد ایجاد ثبات در اوکراین پس از برگزاری انتخابات این کشور ابراز امیدواری کرد.

ˈاستفن زیبرتˈ سخنگوی دولت آلمان گفت: برگزاری این انتخابات نشان داد که اوکراینی ها مشترکا می خواهند از طریق ابزارهای دموکراتیک بر بحران این کشور غلبه کنند
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل