بازدید 2332

افراط در فلورایدتراپی موجب زردی دندان‌ها می‌شود

کد خبر: ۴۰۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴ 20 May 2014
یک جراح دندانپزشک با بیان اینکه بهترین زمان انجام فلوراید تراپی در سنین کودکی است، گفت: استفاده از این روش در سنین بالای 40 سالگی بی تاثیر است.

به گزارش ایسنا، دکتر عباس سمیعیان با اشاره به سن رویش دندان عقل گفت: دندان عقل از سن 18 تا 26 سالگی رشد می‌کند و حتی احتمال رشد آن در سن 19 تا 21 سالگی هم وجود دارد.

وی در خصوص زمان خارج کردن دندان عقل اظهار کرد: بهترین سن برای خارج کردن دندان عقل از دهان، زیر۲۰ سالگی است البته در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی هم امکان خارج کردن آن‌ها وجود دارد، ولی پس از۴۰ سالگی کشیدن دندان عقل دشوارتر می‌شود.

وی ادامه داد: رشد دندان عقل همیشه به معنی الزام جراحی نیست و بستگی به رشد افقی یا عمودی دندان عقل دارد و خارج کردن بدون دلیل آن به علت احتمال آسیب به دندان توصیه نمی شود.

سمیعیان با اشاره به اینکه فلورایدتراپی یکی از روش‌های مناسب جهت پیشگیری و کاهش پوسیدگی در دندان کودکان است، گفت: ضروریست فلورایدتراپی در سنین پایین صورت بگیرد اما در بزرگسالان هم تاثیرگذار است ولی در سنین 40 سال به بالا تاثیر چندانی ندارد.

وی یادآور شد: طی سال‌های اخیر وزارت بهداشت طرح انجام فلوراید تراپی کودکان را در مدارس و کودکستان‌های کشور اجرا کرده است.

سمیعیان با بیان اینکه فلوراید نباید هرروز استفاده شود، گفت: باید دوره کامل فلورایدتراپی طی شود و استفاده بیش از حد آن موجب تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود.

این دندانپزشک عمومی خاطرنشان کرد: افراط در مصرف مواد شیرین می تواند موجب پوسیدگی دندان‌ها شود. اگر در طول شبانه روز یک یا دو نوبت مواد شیرین و ترش مصرف شود و بعد از آن دهان شست و شو شود مشکلی ایجاد نمی کند اما مصرف مرتب مواد شیرین می تواند به پوسیدگی دندان‌ها منجر شود.

وی بیان کرد: طول زمان پوسیدگی دندان‌ها در افراد متفاوت است. در بعضی از افراد ممکن است 2 یا 3 ماه طول بکشد و گاهی چندین سال زمان می برد.

سمیعیان در پایان توصیه کرد: افراد برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌های خود در طول شبانه روز دو نوبت مسواک و یک مرحله نیز از نخ دندان حاوی فلوراید استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی