بازدید 7340

اختیاری برای بازگشت دانشجویان اخراجی نداریم

این دانشجو به همراه همسرش بدون کنکور وارد مقطع دکترای دانشگاه شده است و در دانشگاه نیز برای کسب نمره فحاشی‌هایی را داشته است. سلیمی ادامه داد: او به دفتر من آمد و شروع به فحاشی کرد و همانطور که در فیلم هم دیدید بدون هیچ درگیری فیزیکی از اتاق خارج شد.
کد خبر: ۴۰۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۴ 19 May 2014
اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دولت نهم پایه گذاری شد و بعضی از رؤسای دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه تفکیک جنسیتی پیشتاز شدند. سال ۹۰ و زمان ریاست صدرالدین شریعتی بود که تفکیک جنسیتی دانشجویان دانشگاه علامه آغاز شد. پس از برکناری شریعتی و روی کار آمدن حسین سلیمی به‌عنوان سرپرست دانشگاه علامه، سلیمی اعلام کرده بود که در این زمینه سیاست گذشته را ادامه خواهد داد.

به نوشته آرمان، سال گذشته، حسین سلیمی که در آن زمان سرپرست دانشگاه علامه بود، گفته بود: از معاونت پژوهشی دانشگاه درخواست شده با کمک اساتید علوم اجتماعی و روانشناسی مطالعه جدی در زمینه معایب و محاسن تفکیک جنسیتی انجام دهند.

به گفته او نتیجه این پژوهش به شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم ارائه می‌شود تا در این زمینه سیاست‌گذاری کنند و دانشگاه علامه نیز در این زمینه مانند دیگر دانشگاه‌ها رفتار کند.اکنون که چند ماه از این اظهار نظر می‌گذرد و سلیمی به سمت ریاست این دانشگاه رسیده است،

او روز گذشته در نشست خبری از پروژه‌ای زمانبر برای بررسی ابعاد مختلف تفکیک جنسیتی در دانشگاه توسط دو تن از اساتید علوم اجتماعی و اعلام نتایج این بررسی تا چهار ماه آینده خبر داد. به گفته او در این پروژه وضعیت روحی حاصل از این تفکیک و نگاه استادان به این مساله بررسی می‌شود.او عنوان کرد:‌ فعالان این پروژه با سازمان امور جوانان و حتی مشاوران رئیس‌جمهور مشارکت دارند و وضعیت دانشگاه‌های دیگر را مقایسه می‌کنند. این در حالی است که کارشناسان علوم اجتماعی و انسانی از ابتدای اجرایی شدن تفکیک جنسیتی از آسیب‌های این طرح بسیار سخن گفته اند.

بازگشت اساتید بازنشسته در چارچوب خاص

سلیمی پیش از این همچنین در رابطه با بازنشستگی اجباری اساتید در دوران ریاست شریعتی با اشاره به بازگشت بیش از ۱۴ استاد بازنشسته به این دانشگاه، گفته بود: بازگشت این اساتید به معنای بازگشت رسمی و لغو حکم بازنشستگی آنها نیست.در همین رابطه روز گذشته سلیمی با بیان اینکه از هر کس در حیطه اختیارات قانونی باید انتظار داشت، بیان کرد: هنگامی که گروه مربوطه می‌گوید به استادی احتیاج ندارد، نمی‌توانم او را به گروه تحمیل کنم و بازگرداندن همه اساتید در حوزه اختیارات من نیست.رئیس دانشگاه علامه با اشاره به اینکه محوریت با گروه‌های آموزشی است، ادامه داد: جذب استادان بازنشسته در صورت تایید صلاحیت علمی آنها و نیاز گروه مربوطه ممانعتی ندارد.

سلیمی تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه تکریم بازنشستگان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی سال 85، اساتید بازنشسته می‌توانند در چارچوب قرارداد یک‌ساله به دانشگاه بازگردند.او در رابطه با اساتید بازنشسته‌ای که می‌خواهند به طور رسمی به دانشگاه بازگردند، افزود: این اساتید در ابتدا باید تقاضا دهند و پس از تایید گروه‌ آموزشی درخواست آنها به هیات امنا و سپس به هیات وزیران می‌رود تا بازگشت آنها بررسی شود.سلیمی همچنین در رابطه با دانشجویان اخراجی و بازگشت آنها به دانشگاه با بیان اینکه سه یا چهار نفر این دانشجویان همچنان رفع تکلیف نشده اند، گفت: رفع مشکل این دانشجویان جزو اختیارات قانونی ما نیست.

رئیس دانشگاه علامه با اشاره به اینکه برخی از دانشجویان، با حکم قضایی بیرون از دانشگاه مواجه هستند، عنوان کرد: دانشگاه به تنهایی در این زمینه نمی‌تواند رفع تکلیف کند و باید کمیته وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این تصمیم دخالت داشته باشند.یکی از اقدامات غیر قانونی دیگر که در زمان ریاست شریعتی بر دانشگاه علامه انجام شد جذب غیرقانونی 94 نفر به عنوان اعضای هیات علمی بود.

به گفته رئیس دانشگاه علامه، این افراد در حالی جذب شده‌اند که براساس مجوز صادر شده در دوران وزارت دکتر دانشجو، استخدام مربیان، مشروط به آن است که دانشجوی دکترا یا بورسیه نباشند بر همین اساس، استخدام این افراد مغایر با مجوز صادر شده است.سلیمی در پاسخ به سوال آرمان در این رابطه گفت: نزدیک به 26 نفر از این افراد دارای مدرک دکترا بوده‌اند و اکنون به عنوان استادیار و با نظر گروه‌ها مشغول به خدمت هستند.سلیمی با بیان اینکه تعدادی از این افراد دکترا نداشتند و مربی و دانشجوی بورس بودند، ادامه داد: بیشتر این افراد خودشان انصراف دادند و سپس اعلام شد که اگر گروه‌ها آنها را بخواهند، دوباره استخدام می‌شوند.او با تاکید بر اینکه گروه‌ها باید صلاحیت علمی این افراد را تعیین کنند، تصریح کرد: در حال حاضر استادی که به روش غیر قانونی در دانشگاه باشد سراغ ندارم.

انتخابات انجمن اسلامی و اعتراض دانشجویان


نهم اردیبهشت در حالی انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه علامه برگزار شد که بسیاری از دانشجویان این انتخابات را غیرقانونی دانسته و در روز برگزاری انتخابات طی بیانیه‌ای مشترک در سراسر این دانشگاه به بیان مخالفت خود پرداختند. رد صلاحیت دانشجویان بدون حکم انضباطی و دانشگاهی و مغایرت اساس‌نامه انجمن اسلامی این دانشگاه نسبت با آیین نامه وزارت علوم از موارد اعتراض این دانشجویان بود. در همین زمینه، رئیس دانشگاه علامه گفت: دیدگاه این است که اگر قانون بد هم باشد بهتر از بی قانونی است و باید در این انتخابات قانون رعایت می‌شد، نمی‌توانیم براساس قانون نانوشته رفتار کنیم و تا زمانی که وزارت علوم قوانین جدید را ارسال نکند همچنان آیین نامه‌های قبلی قابل اجراست.به گفته او، مسئولان دانشگاه هنوز به تخلفات انتخابات انجمن‌های اسلامی رسیدگی نکرده‌اند و قرار است با معترضان نشست‌هایی برگزار شود.سلیمی بیان کرد: اگر انتخابات برگزار نمی‌شد و باطل می‌شد، همان هیات مدیره قبلی به مدت یک سال کار خود را ادامه می‌دادند و ممکن بود اعتراضات دیگری ایجاد شود.

روایت دروغ یک ضرب و شتم


شنبه، 27 اردیبهشت، خبری در خبرگزاری فارس منتشر شد و یک دانشجوی سال آخر دکترای فلسفه تطبیقی دانشگاه علامه طباطبایی از ضرب و شتم خود توسط رئیس این دانشگاه به‌دلیل اعتراض نسبت به دستکاری مخفیانه در کارنامه تحصیلی‌اش خبر داد!

سیدحسین علوی، بیان کرد: برای پیگیری تغییرات ناگهانی در ریز نمرات کارنامه تحصیلی‌ام به دفتر حسین سلیمی مراجعه کردم. در این درگیری که با حمله شخص آقای سلیمى صورت گرفت از ناحیه بینی و گردن و بازوان مجروح شدم که پس از شکایت از رئیس دانشگاه علامه به اتهام ضرب و جرح و توهین، پزشکی قانونی ضمن تایید ایراد ضرب و جرح شدید علیه بنده، نیم درصد دیه کامل برایم تعیین کرد.

در همین رابطه، در نشست خبری رئیس دانشگاه علامه ضمن پخش فیلم مربوط به حضور این فرد در دفتر دکتر سلیمی و در جریان گذاشتن خبرنگاران در رابطه با جزئیات این اتفاق، او گفت: این دانشجو به همراه همسرش بدون کنکور وارد مقطع دکترای دانشگاه شده است و در دانشگاه نیز برای کسب نمره فحاشی‌هایی را داشته است. سلیمی ادامه داد: او به دفتر من آمد و شروع به فحاشی کرد و همانطور که در فیلم هم دیدید بدون هیچ درگیری فیزیکی از اتاق خارج شد. پیش از این نیز 92نفر ازاعضای گروه فلسفه با 18 امضا نسبت به توهین‌های این دانشجو اعتراض کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست