بازدید 50374

چرا پوشش ساده و اسلامی برای مرد و زن ایرانی گران تمام می‌شود؟

در واقع یکی از چالش‌های اساسی این است که چادری بودن در جامعه ایرانی، هزینه‌ای به مراتب بالاتر از مانتویی بودن دارد و شاید در آینده‌ای نزدیک، پوشش‌های سنتی نظیر چادر کالاهای تجملاتی شوند که تنها متمولین توان خریدشان را داشته باشند!
کد خبر: ۴۰۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰ 14 May 2014
نقدها نسبت به وضعیت پوشش در هفته‌های اخیر با تحرکات برخی گروه‌ها در حالی به اوج رسیده که برخی از مطالبات مطرح از سوی این گروه ـ سوای نقد وارده نسبت نوع بیان این مطالبات ـ به حق بوده و جزو کمترین انتظاراتی است که از یک حاکمیت اسلامی انتظار می‌رود؛ یکی از اصلی‌ترین مطالبات، عرضه وسیع و به صرفه پوشاکی ایرانی-اسلامی است.

به گزارش «تابناک»، حجاب وجوه گوناگونی دارد و لزوماً مربوط به زنان نیز نمی‌شود و نقد پوشش گاهی در خصوص مردان با نقد بیشتری همراه است و در این میان در سبک زندگی اسلامی لزوماً پوشش در حجاب خلاصه نمی‌شود. مواجهه غلط با مردم برای گسترش پوشش دارای تناسب با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی نیز به نوعی این گره را کور کرده و ورود به این حوزه را با نقدهای سنگینی همراه می‌سازد و عملکرد اشتباه برخی مسئولان پیشین و کنونی، قدرت عمل برخی سیاست‌گذاران کنونی و تصمیم گیران آینده را نیز سلب کرده است.

در این میان اما برخی جریان‌ها در روزهای اخیر، تحرکاتی انجام دادند که هرچند نقدهایی به واسطه قانونی نبودن به آن‌ها وارد است، دست کم بخشی از مطالباتشان بحق است. یکی از مطالباتی که برخی از بانوان حاضر در این جمع مطرح کردند و جزو کمترین مطالبات مورد انتظار از حاکمیت اسلامی است، تأمین پوشش متناسب با هنجارهای کشورمان برای مردان و زنانی است که به این پوشش‌ها گرایش دارند.چرا پوشش ساده برای مرد و زن ایرانی گران تمام می‌شود؟

هرچند در سال‌های اخیر، اجرای سیاست‌‌های ترویج پوشش‌های ایده آلِ متناسب با هنجارهای فرهنگی و اجتماعی، شکلی کاریکاتوری به خود گرفته و دست کم در کوتاه مدت چشم انداز چندان روشنی در مسیر شکل گیری مدِ ایرانی ـ به رغم تلاش‌های اخیرـ دیده نمی‌شود، هنوز این فرصت هست که اقدام به تأمین نیاز گروه‌هایی از مردم کرد که به پوشش‌های معمول و ساده گرایش دارند و عملاً دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا نبرد.

به بیان ساده تر می‌توان تلاش کرد پوشش‌هایی نظیر مانتوهای بلند یا چادر را تولید انبوه کرد و با بهایی منطقی در اختیار زنان خواهان این پوشش گذارد و یا شلوارهای جین ساده و چنین اجناسی در بازار‌های داخلی پوشاک در دسترس عموم مصرف کنندگان قرار دارد؛ قاعده‌ای حداقلی که متأسفانه در کشورمان رعایت نمی‌شود و پوشش‌های ساده را بسیار گرانقیمت‌تر از حد معمول ساخته است.

بنا بر اعلام مراجع رسمی و نیمه رسمی، سالانه بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون متر مربع چادر مشکی به ایران وارد می‌شود و ایران بزرگ‌ترین وارد کننده چادر مشکی در جهان است؛ افزون بر آنکه آمارهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا نشان می‌دهد سالانه نزدیک به ۳۹ میلیون متر مربع چادر مشکی قاچاقی وارد بازارهای ایران می‌شود.

با این حال، همچنان چادر مشکی با کیفیت که محصول کشور ژاپن است، تا قواره‌ای ۷۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود و البته چادرهای دورو تا ۸۰۰ هزار تومان در دسترس است و این‌ها به جز طرح‌های خاص چادر همچون چادر قجری است که به واسطه دوخت بیشتر، قیمت‌هایش سر به فلک می‌زند. الگانس و میتسوبیشی، جزو بهترین مارک‌های قواره‌ای چهارو نیم متری چادر مشکی هستند و بعد هم نوبت به پارچه‌های کره‌ای می‌رسد.

شلوارهای تنگ برای مردان و زنان همچون مانتوهای کوتاه بسیار ارزان و در دسترس است و عمده این شلوارها نیز طرح‌های ساده ندارد و در اصطلاح سنگ شور است. در مقابل شلوارهای جین ساده که از کیفیت مناسبی نیز برخوردار باشند، بسیار تولید محدودی دارند و برخی فروشگاه‌ها این نوع شلوار‌ها را از ۱۵۰ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان عرضه می‌کنند که طبیعتاً ترجیح خریدار را به پوشیدن‌‌ همان شلوارهای تنگ و سنگ شور سوق می‌دهد و در واقع پوشش ساده برای زن مرد و ایرانی، گران‌تر از حد معمول تمام می‌شود.

تولید نسبتاً محدود این نوع پوشش‌ها در جامعه‌ای که عمده مردمانش به مانتوهای دارای متریال کم و شلوارهای سنگ شور عادت کرده‌اند، مهم ترین دلیلی است که منجر به کمبود تولید چادر و شلوارهای ساده در بازار پوشاک و همچنین شکل گیری اینچنین اعداد و ارقام برای خریداران شده است. در واقع یکی از چالش‌های اساسی این است که چادری بودن در جامعه ایرانی، هزینه‌ای به مراتب بالاتر از مانتویی بودن دارد و شاید در آینده‌ای نزدیک، پوشش‌های سنتی نظیر چادر کالاهای تجملاتی شوند که تنها متمولین توان خریدشان را داشته باشند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲۴۱
انتشار یافته: ۶۲
چه بهتر که چادر مشکی نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
یعنی اصلا چادرِ مشکی نباشه یا چادر، مشکی نباشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
وقتی که قیمت چادر مشکی توسط رانت های بازار تعیین می شود و با ترفندهای خاص جلوی تاسیس کارخانه تولید پارچه چادر مشکی گرفته می شود یکی هم مثل این فرد که هیچ گونه وابستگی به مذهب و دین ندارد اینطور نظر می دهد که می بینید پس مسئولین محترم چکار میکنند؟؟؟
بسيجي اصلاح طلب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
چادر حتما نبايد مشكي باشد
اتفاقا اگر رنگي باشه خيلي بهتره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
مثلا قرمز و نارنجی...این دیگه فرم مدرسه نیست که سلیقه ای بشه.
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
فکر نمی کنم گرونی مساله اصلی باشه.من قبلا چادری بودم و الان نیستم، البته همیشه به حجاب کامل اعتقاد داشتم و دارم و با همین مانتو هم حجابم کامله. دلیل اینکه دیگه چادر نمی پوشم سختی نگهداشتن اونه، به خصوص ما که شمالی هستیم و روزهای بارونی زیاد دازیم و البته از اون بدتر روزهای شرجی اواخر بهار و کل تابستونه. البته خیلی ها هم با این شرایط چادر میذارن ولی به هر حال آدم به ستوه میاد
هزینه تولید در داخل ایران بالا هستش.از مالیات بگیر تا پول برق و .... .بعدشم تولید کننده های ایران کیفیت بالایی ندارن و قیمتشونم گرونتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
درسته و البته دستهايي پشت پرده است كه كالاي آشغال خارجي ارزون تر از توليدات مناسب داخلي هزينه ميبره
پارچه چادر مشکی از ژاپن میاد با مارک الگانس و میتسوبیشی! متری 700.000 تومن

نه عزیز من
گوش های ما پشت مخملی نیست

اینها همه پارچه های ایرانی هستند منتهی اون کسی که روشون برچسب و لیبیل و مارک میزنه پیش خودش گفته چه مارکی خفن تر از میتسوبیشی و الگانس!
اگر به این بابا بگن اسم NHK خفن تر! اونم بلافاصله با همین اسم روانه ی بازار میکنه!

خدا را چه دیدی شاید شبکه تلویزیونی NHK ژاپن هم برای حفظ آبروی بازار پارچه فروشان, زد تو کار تولید پارچه چادر مشکی برای خانمهای مسلمان ایرانی

خدا میداند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
شما یا کلا نمی دونی یا اطلاعاتت ناقصه. پارچه چادری دهها ساله که از ژاپن میاد. مثل جانماز و تسبیح که از چین میاد
بله عزیزم ما همچین ملتی هستیم که لباس سنتی و مخصوص خودمون رو هم دیگری تولید میکنه
بله انصافا خیلی سخت میشه یک شلوار جین غیر سنگ شور شده پیدا کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
اره موافقم من هروقت دنبال جین ساده هستم که بشه محل کارم هم بپوشم باید نیمی از شهر را زیر پا بگذارم تازه در اخر ان شلوار دلخواهم گیرم نمیاد.
دوست عزیز شما خود را جای یک زن خوزستانی بگذارید در تابستان با مانتوی بلند و چادر مشکی و گرمای 50 درجه بعد نظریه پردازی کن, بعد حجاب پوشش مناسب هست نه چادر مشکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
در راستای تأیید نظر علی آقا باید بگم که نه تنها در خوزستان بلکه در بوشهر و بندر عباس به علت دمای بالای هوا و بدتر از اون رطوبت وحشتناک هوا، تحمیل الگوی پوششی مانتوی بلند و چادر مشکی به عنوان حجاب برتر، در واقع ظلم به خانم های ساکن اون مناطقه... واسه همین هم اگر نهادهای مسئول واقعاً پیگیر بهتر شدن وضعیت حجاب هستند باید به جای طراحی تظاهرات خودجوش! الگوی جایگزین واسه حجاب طراحی کنند
استاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
خدارو شکر زن نشدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
جناب هیچکس نگفت چه در این مناطق چه در مناطق دیگه کسی حتما چادر بپوشه صحبت سر رعایت کردن چارچوبه حجابه که خیلی واضح در قران اورده شده
فقط گردی صورت و دستها تا مچ مشخص باشه و پوشش تنگ و بدن نما نباشه کسی نگفت حتما چادر
اما انصافا الان پوشش ها چقدر به گفته قران نزدیک است؟!
بالاخره یا مسلمان هستیم و قران را قبول داریم یا نه؟! تکلیف باید معلوم شه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
قم گرمای 50 دجه داره همه هم چادر اند.
ناشناس
| China |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
دوست عزیز "ساعت 18:06" میگم اگر اینقدر که به این مسایل از زبان قرآن، خدا و اسلام می فرمایید توجه میشد الان وضعیت جامعه ما بدینگونه نبود، خواهشا در بقیه مسایل نیز انقدر موشکافانه برخورد کنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
هیچ اجباری نیست که حتما چادر باشه لباسی که بلند و غیر بدنما باشه با جنس مناسب میتونه هم پوشش باشه هم گرما اذیت نکنه اقوام ایرانی در طول زمان این پوشش مناسب رو برا خودشون طراحی کرده بودند اما امان از این طرح یکسانسازی سبک زندگی در سراسر جهان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
البته این درسته ولی خیلیا هستند که تو اون گرما ساپورت چسبان خفه کننده و یه من کرم روی صورتشون و موی باز زیر شال و کفش پاشنه بلند و ...رو تحمل میکنن!
کل مقاله یه طرف اون متریال کم یه طرف
اچو
شلوارهای سنگ شور رو خوب اومدی.
چرا راه رو کج میری
واقعا مشکل حجاب چادر
در کشور ما به سبب گرانی چادر است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
راست میگه مشکل اصلی چیزه دیگه ای هست. اما خب این هم مشکلیه دیگه قبول کن
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
خب دقت کن نگفته مهمترین علت گرونیه چادره که
گفته:
در در واقع یکی از چالش‌های اساسی این است که چادری بودن در جامعه ایرانی، هزینه‌ای به مراتب بالاتر از مانتویی بودن دارد و شاید در آینده‌ای نزدیک، پوشش‌های سنتی نظیر چادر کالاهای تجملاتی شوند که تنها متمولین توان خریدشان را داشته باشند!
اتفاقا یکی از دلایل رو اوردن عده ای به ساپورت هم همین قیمت بسیار کم ان است
چقدر ساده اند کسانی که فکر می کنند علت عدم استقبال مردم از چادر به دلیل گرونی اون هستش یا خودشون رو به سادگی زدند
پاسخ ها
صلوات
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
عزیز خودشون به سادگی زدن یا مردمو یه چیز دیگه فرض کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
مساله مقاله عدم استقبال اونا نیست مشکلات کساییه که میخوان پوشش کامل داشته باشن
حوصله دارید!؟
الافها!
پاسخ ها
نجابت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
کسی که غم دین و مذهب نداره چه جایگاهی در دنیا و آخرت می تونه داشته باشه؟ در ضمن علاف با عین نوشته می شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
تو هم که یکی از خود مایی
اينكه چادر بهتر است يا مانتو، كلا با مبحث حجاب كاري ندارم. فقط اينو مي دونم كه كساني كه به بهانه گراني چادر، پوششهاي ديگري انتخاب كرده اند معمولا لباسهاي مجلسي گرانقيمتي دارند.
والا ما که چادر با کیفیت معقول رو حدود 10 هزار تومان میخریم. فکر میکنم قیمت 700 و 800 هزار تومن رو کسایی میپردازن که ماشین های میلیاردی دارن.
در عین حال یادتون باشه وقتی شما هم یه جوری دارین مطلب مینویسین که انگار قیمت 700 تومنی رایج است دارین غیر مستقیم میگین یه عده از چادری ها پول مفت دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
كاملا موافقم. من مادرم و همسرم هر دو چادري هستن تاحالا بالاي 100 هزا تومان چادر نخريدم. حتي مجلسي هم . ضمنا شلوار جين مارك دار هم كه بيشتره؛ نيست؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
البته حرفت درسته اما قیمت 10 هزار هم نیست دیگه. حدود 70 -80 درست تر هست.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
حرفت قبول ولی ده هزار تومن دیگه از اون حرفهاستا !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
منظورم 100 تومن بود اشتباه تایپی است.
علت اینکه اغلب خانمها مانتو را به چادر ترجیح میدهند بخاطر راحتی وزیبایی ان هست نه گرانی چادر. این برداشت تابناک نادرست است باور ندارید چادر را ارزان کنند تا مشخص شود ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
دقیقا همینه که گفتی مطلب نداشته بنویسه اینو نوشته
من روزی در جائی و در مراسمی خانم هایی را که با چادر کرپ ساده ولی با رنگ آبی کاربنی بصورت یک دست در آن مجلس شرکت داشتند را دیدم . چقدر خوب و باکلاس وزیبا !
فهمیدم اگر تاجر سفارش اینگونه چادرها را به تولید کننده های خارجی یا ایرانی بدهد، همین چادرها با رنگهای متنوع و زیبا می تواند رغبت استفاد از چادر را زیاد کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
تو افغانستان چادر رنگی پره .
اصلا مگه تو قرآن نیومده نباید به خانم ها نگاه کرد پس شماها چرا دارین نظر میدین راجع به حجاب خانوم ها میخواد مانتو بپوشه یا چادر اصن به ما چه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
نگو کلک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
بعضیا هم که کلا یه سری جملات دیفالت دارن عین تلفن گویا فقط از اونا استفاده میکنن مرگ من اصلا خوندی چی میگه
آخه این خانم که عکسش اینجاست اصلا حجابش به چادر نیست. همون روسریه که خیلی بهتر و راحتتر و آراسته تره. اصلا کی گفته حجاب یعنی چادر ؟
پاسخ ها
علی محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
زمان انقلاب تا تقریبا سال 63خانمها دارای پوشش مانتو و منقعه بزرگ بودند مانتوها نسبتا گشاد ومقنه ها تقریبا بلند بودند که بسیار زیبا با تناسب با اندام وهماهنگی داشت و وقار خاصی برا خانمها با احترام داشت که متاسفانه بعد از چند سال مانتوهای بزک کرده فعلی شکل گرفت و ضعیت نابهنجار فعلی را بخاطر رانت خواری ها بوجود آورد واین وضع به خاطر نبود نظارت ادامه دارد
مرحوم مطهر ی سخنی دارند به این مضمون که ما ایرانیها یک مشکل بزرگ داریم واونم اینه که در خیلی ار موارد به عقایدمون پایبندی کامل نداریم مثلا اگه سوار اتوبوس بودیم و کسی واس نماز خوندن اصرار نکنه یاماشین واینسته ما هم سرمون که درد نمیکنه که دستمال ببندیم.
به نظرمن ارزون کردن و گرون بودن تاثیرش 100%نیست 0%هم نیست یه چیز ی بین 30تا70% شاید بهترین باشه چون نسبت به نسل سن فرهنگ و باورهای مردم متفاوته . اما به هر حال برای اینکه جلوی همین مقدار هم گرفته بشه بهتره.واقعا تو جامعه ما که حداقل ا زترببوناش صدای تشیع و اسلام بلنده نباید ظاهر مردم کوچه و بازار اینطوری که الان هست باشه.یه سری تو کشورهای مسلمان با یا بی حکومت اسلامی اینو بما ثابت می کنه که ما رتبه خوبی شاید نداریم . یه دوستی داشتم میگفت که من از مانتوی تنگ و کوتاه بدم میاد ولی رفتیم اراک (از روستا) هر چی گشتیم واسه دوتا دخترام مانتوی کمی بلندتر پیدا نشد آخرش با دوبرابر قیمت به خاطر غیرتم دادم براشون بدوزن.
این یه واقعیته که کشور ما در زمینه لباس و مد وپوشش تقریبا هیچ نظارتی نداره و اگرم داره خیلی محدود ، زنگ دومی و گاهی بازور و بد اخلاقی و اونم به خاطر آمار دادنه
و اینم بگم که هر کسی مسوول خود و اطرافشه و از کوزه همان برون تراود که در اوست.ریخت و تیپ هر کسی نشانه درونیات و باورها و درجه اعتقادات اون فرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
غیرت به این چیزا نیست بگرد تو زندگیت ببین میتونی بی غیرتیو زیاد ببینی
عالی بود!
صحبت این مقاله سر چادری کردن بی حجابا نیست، توجهش رو اینه ک چرا افرادی ک میخوان پوشش بهتری داشته باشن و یا چادری باشن باید هزینه ی زیادی کنن.
من خودم یه دختر مانتویی محجبه هستم اما دلم واقعا میخواد چادری باشم اما چادری ک مناسب رفت و امد زیاد دانشگاه باشه سنگین نباشه از جنسی باشه ک داغ نکنه (مثل کن کن) و دوخت شده باشه
خ خ گرون در میاد و فقط یه بار خریدن و استفاده ی طولانی ک نیست چادر ممکنه نخ کش بشه و...
چادر هم تولید ایران نیست، تاجرای ایرانی طرح میفرستن کره یا ژاپنیا میزنن با کشتی میفرستن تجارتشم خ پرسوده، یکی از اشناها تو این کاره.
در مورد شلوار ساده هم واقعا موافقم.
کاش یکی ب فکر باشه.
جند بار در سایت های مختلف نسبت به گران بودن پوشش مناسب چه چادر چه مانتو مطلب نوشتم ولی متاسفانه به دلیل عدم استقبال منتشر نشد مردم چقدر باید با سیلی صورت خودرا سرخ نگهدارند و هزینه ندانم کاری های مسئولین را بپردازند شما اگر دو یا سه دختر داشته باشید و خواسته آنها چادر باشد با این حقوق آسیب دیده واقعا شرمنده و به سختی توان خرید آن را دارید ضمن آنکه مردم همه مانند هم نیستند و از یک میزان ایمان برخوردار نیستند که هزینه دینداری به انحا مختلف را بپردازند...
رضا شاه هم اگه میدونست برا کشف حجاب چادر و روسری رو گرون میکرد تا خود مردم نپوشند . این تهاجم فرهنگی که چادر رو به ما گران میدن ولی پارچه مانتوئی و روسری شالی و شلوار جین رو ارزان میدن تا مارو از فرهنگمان دور کنند . بهتر است دولت تشویق کنه مثل قدیم چادر رنگی هم بپوشند . تو فیلمها و برنامه صدا سیما هم چادر رنگی بپوشن تا کلا ازبین نره
این همه مشکل و بدبختی داریم گیر دادین به قیمت چادر واقعا" که بی کارین
as if we have no other problem.
در ترکیه - مالزی- اندونزی و....... زنان مسلمان هم حجاب دارند اما هرگز از چادر استفاده نمی کنند و اتفاقا حجابشان کامل کامل می باشد و ضمن آنکه از رنگهای شاد استفاده می شود
من با بحث حجاب کاری ندارم ولی با این موافقم که در ایران اگه بخوای لباس ساده و در عین حال شیک بخری باید هزینه زیادی پرداخت کنی. اکثر لباسها زلمزیمبو دارن. من یادمه ۶ سال پیش میخواستم یه شلوار جین ساده بگیرم، در تمام فروشگاههای کرج نتونستم یه شلوار جین غیرچروک پیدا کنم. در کل وقتی یه لباسی مد میشه لباسای دیگه غیب میشن.
الان این خانم، چادر مشکی سرشه!؟؟
اقایان محترم لطفا در مورد پوشش ما خانم ها نظر ندهید .می توانید حداقل این یک مورد را به ما خانم ها بسپارید البته اگر به غیرت مردانگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگی شما بر نمی خورد.سپاسگذارم
چادر تنها پوشش مناسب نیست بلکه یکی از اونهاست
با این حال، همچنان چادر مشکی با کیفیت که محصول کشور ژاپن است، تا قواره‌ای ۷۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود و البته چادرهای دورو تا ۸۰۰ هزار تومان در دسترس است... ما انرژِ هسته ای میسازیم ولی چادر مشکی و چوب بستنی و کاربوراتور پیکان و چیزهای سطح پایین بلد نیستیم بسازیم ! چقدر ما باهوشیم!
این چادر مشکی های جدید که مد شده بهتر است که نباشد !! از بس تجملاتی شده است . هر شخص باید یکقواره چادر و همانقدر یک روسری و همانقدر یک شال و همان اندازه یک مانتو و نصف آن شلواری بخرد که اگر یارانه ها را سه برابر هم کنند کفاف نمیدهد فقط برای این یکقلم !! همان بهتر که بروند روی یک مانتو ساده کار کنند و شیک. اینهمه زلمب زیمبو بخداقسم هزینه کمر شکن دارد . رفته اند ابرویش را درست کنند زده اند کورش کرده اند !!....
...به جای نظر دادن برا سر های برهنه به فکر پا برهنه ها باشید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی