بازدید 9351

نواب: رای به روحانی رفراندوم هسته‌ای بود

رهبری دائما تأکید دارند مذاکرات باید ادامه پیدا کند و از این جهت دلواپسی با شعار تبعیت از رهبری معنی ندارد/مخالفان اعتدال از هر بهانه‌ای برای تضعیف دولت استفاده می‌کنند/مذاکره کنندگان در حال تلاش برای رفع تحریم‌های ظالمانه هستند.
کد خبر: ۴۰۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳ 13 May 2014
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه کلیات مذاکرات هسته‌ای مورد تأیید مقام معظم رهبری است و از این رو دلواپسیم و دلواپسی‌هایی که مخالفان تیم مذاکره کننده عنوان می‌کنند با شعار تبعیت از رهبری معنی ندارد، گفت: خیلی روشن است که رأی به مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ به آقای روحانی، یک رفراندوم هم بود؛ آقای روحانی که گفته بود من می‌خواهم مذاکره کنم؛ گفته بود که علاوه بر آنکه سانتریفیوژ‌ها باید بچرخد، زندگی مردم هم باید بچرخد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن نواب چهره شاخص جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵، و مخالفت‌های برخی اشخاص و گروه‌های داخلی با تیم مذاکره کننده کشورمان، اظهار داشت: چون فضا سیاسی است و چون افراد با صداقت صحبت نمی‌کنند، آدم نمی‌تواند به نیتشان اطمینان داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، افزود: به هر حال تحریم ظالمانه‌ای در طول سال‌های گذشته به ایران تحمیل شده و تیم مذاکره کننده در حال تلاش هستند که این تحریم‌ها برداشته شود.

نواب با تأکید بر اینکه کلیات مذاکرات مورد تأیید مقام معظم رهبری هست و اگر مشکلی هم باشد خود ایشان عکس العمل مناسب را نشان می‌دهند، گفت: آقا (رهبری) دائما به کسانی که می‌خواهند مذاکرات را متوقف کنند، می‌گویند، مذاکرات باید با قدرت ادامه پیدا کند و مدام تأکید می‌کنند؛ به همین جهت، دلواپسیم و دلواپسی‌هایی که مخالفان تیم مذاکره کننده عنوان می‌کنند با شعار تبعیت از رهبری معنی ندارد.

عضو هیئت امنای جامعة المصطفی (ص) العالمیة، در تحلیل خود از مخالفت‌های مخالفان دولت با تیم مذاکره کننده کشورمان، گفت: من نمی‌خواهم بگویم این‌ها به دنبال عدم پیشرفت مذاکرات، عدم رفع تحریم‌ها و در ‌‌نهایت کسب منافع اقتصادی هستند، بلکه من از منظر سیاسی مسئله را می‌بینیم که می‌خواهند یک طوری، رقیبشان را بزنند؛ به هر حال مخالفان دولت اعتدال از هر بهانه‌ای استفاده می‌کنند تا این دولت ضعیف شود.

نواب با تأکید بر اینکه مخالفان تیم سیاست خارجی دولت و مذاکره کنندگان کشورمان، فقط یک گروه اقلیتی هستند، گفت: اگر حتی کار به جای حساس کشید، رفراندوم برای همین کارهاست؛ از مردم نظر خواهی کنند و ببینند مردم ایران نظرشان به ادامه مذاکرات هست یا نیست؛ این خیلی روشن است که رأی به مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ به آقای روحانی، یک رفراندوم هم بود؛ آقای روحانی که گفته بود من می‌خواهم مذاکره کنم؛ گفته بود که علاوه بر آنکه سانتریفیوژ‌ها باید بچرخد، زندگی مردم هم باید بچرخد.

عضو جامعه روحانیت مبارز، افزود: این تحریم‌های فعلی، دارد کشور را فلج می‌کند و می‌بینیم بسیاری از جوانان بیکار هستند؛ خانواده‌هایی که منجر به طلاق می‌شود و یک رکن طلاق هم همین بیکاری است.

نواب خطاب به مخالفان تیم مذاکره کننده گفت: اگر حرفی دارند بیایند بزنند و انتقاد سالم کنند اما تخریب و تهمت کار درستی نیست.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، گفت: البته ما نمی‌گوییم همه مشکلات کشور با رفع تحریم حل می‌شود؛ ما مسائل داخلی هم داریم؛ اقتصاد مقاومتی هم باید پیش برود؛ و حرف‌های مقام معظم رهبری هم مورد توجه باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار