بازدید 13870
۲
همه در پی عامل ناشناخته؛

خیانت به مصالح ملی ورزش ایران

با این اظهارات چنین پرسشی مطرح می‏شود که چه کسی یا کسانی مصالح ملی و داخلی را بدین شکل در اختیار نهادهای بین‏المللی ورزشی قرار داده و با اطلاعات دادن به فدراسیون جهانی جودو پیرامون حریم‏هایی مشخص شده است، جودو ایران را در معرض محرومیت قرار داده اند؟
کد خبر: ۳۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۲ 11 April 2009
هنوز خاطره تلخ قضاوت داور ایرانی در صحنه المپیک پکن برای یک نماینده رژیم جنایت‏کار اسرائیلی در دو مسابقه به فراموشی سپرده نشده و از محرومیت خاطی زمان چندانی نگذشته که این داور در رقابت‏های بین‏المللی کوراش ترمز، راهی ازبکستان شد تا پس از نامه‏نگاری‏های صورت پذیرفته توسط برخی اشخاص به فدراسیون جهانی جودو، چنین شائبه‏ای به وجود آید که ایران بر روی اشتباه این داور چشمان خود را بسته است.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک، محمدرضا مینوکده داور جودو  ایران در المپیک، با قضاوت برای یک نماینده رژیم اسرائیل، پس از گذشت سه دهه باعث شد تا نماینده ورزشی از کشورمان ماهیت این رژیم را به رسمیت بشناسد اما به دلایل نامشخص این خبر در زمان وقوع چنین اتفاق غیرقابل هضمی منتشر نشد تا پس از فاصله‏ای طولانی تصاویر این رویداد به دست این رسانه رسیده و پرده از این واقعیت برداشته شود.
 
در پی انتشار این خبر، مینوکده از تمامی مسئولیت‏هایش برکنار شده و بدین شکل به فعالیت‏هایش در عرصه ورزش پایان داده شد اما برخی اخبار به چشم‏پوشی از اشتباه این داور اشاره داشت که مهم‏ترین آنها، اعزام این داور با تیم کوراش خراسان در ساعت 15:07 روز 21 فروردین ماه با پرواز شماره 502 به تورنمنت کوراش ترمز ازبکستان بوده است.
این اتفاق غیرقابل باور، شایعات فراوانی را به همراه داشت تا آنجا که برخی شنیده‏ها، حکایت از شکایت مینوکده به تحریک برخی اشخاص از فدراسیون جودو ایران به فدراسیون بین‏المللی جودو و طرح این موضوع که به دلایل سیاسی محروم شده و در پی آن بخشش محرومیت داخلی این داور از قضاوت در مسابقات با این درخواست که شکایتش را از فدراسیون جهانی پس بگیرد، مطرح شد که این شایعات توسط فدراسیون جودو ایران رد شد و مسائل دیگری بازگو شد.
 
سخنگوی فدراسیون جودو در گفت و گو با تابناک ضمن رد طرح این شکایت، پیرامون مسائل به وقوع پیوسته اظهار داشت: نامه‏ای توسط شخص یا اشخاصی نامعلوم از داخل ایران به فدراسیون جهانی جودو ارسال شده که مضمون آن، بحث قضاوت رئیس سابق کمیته داوران برای نماینده رژیم صهیونیستی و همچنین بحث عدم مبارزه آرش میراسماعیلی برابر ورزشکار رژیم اشغالگر قدس به انضمام برخی از اخبار سایت‏ها و جراید کشورمان بوده که این موضوعات را پوشش داده‏اند که قطعاً اشخاص پیگیری کننده این حرکت‏ها در فکر آرامش ایران نیستند.
 
وی در ارتباط با سفر مینوکده به ازبکستان برای قضاوت گفت: وی توسط اتحادیه کوراش آسیا برای این قضاوت‏ها دعوت شده و با مجوز شورای برون مرزی به این مسابقات رفته ولی بخشش وی صحت نداشته و همچنان نمی‏تواند در جودو قضاوتی داشته باشد.
 
با این اظهارات چنین پرسشی مطرح می‏شود که چه کسی یا کسانی مصالح ملی و داخلی را بدین شکل در اختیار نهادهای بین‏المللی ورزشی قرار داده و با اطلاعات دادن به فدراسیون جهانی جودو پیرامون حریم‏هایی مشخص شده است، جودو ایران را در معرض محرومیت قرار داده اند؟
 
آیا چنین اقداماتی به مفهوم وطن فروشی و خیانت به مصالح و اعتقادات ملی ورزش که یکی از آنها عدم به رسمیت شناختن اسرائیل برای دفاع از مردمی مظلوم می‏باشد، نیست؟
 
آنچه مسلم است در سناریوی تازه، اشخاصی زخم خورده در خارج از سازمان ورزش و فدراسیون جودو که در نبود خود برایشان نبود این رشته و حتی نابودی ورزش نیز هیچ اهمیتی ندارد، قصد دارند در درجه اول به فدراسیون جودو و پس از آن به سیستم ورزش کشور ضربه زده و ورزش ایران را به واسطه این اقدام انقلابی، منزوی سازند که می‏بایست با تدبیراندیشی و دقت عمل برابر این موضوع ایستادگی کرد و اجازه سوء استفاده به برخی اشخاص نداد. با این حال در موقعیتی که همه در پی عامل یا عاملان داخلی ناشناخته در این مارجا هستند، سرعت عمل در بررسی این موضوعات، امری ضروری تلقی می‏شود که نباید به آن بی‏توجه بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شتر سواری دولا دولا نمیشه این اخرین کامنتی که میزارم اگه چاپش نکنین
20
20
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی